«Φρένο» στην εισιτηροδιαφυγή επιχειρεί ο ΟΑΣΘ αυξάνοντας ελέγχους

Σχεδόν διπλάσιοι θα είναι από την 1/12 οι ελεγκτές του ΟΑΣΘ εντός και εκτός των λεωφορείων, σε μια προσπάθεια με προληπτικούς και αιφνιδιαστικούς ελέγχους να μπει “ φρένο” στο φαινόμενο της εισιτηροδιαφυγής που παρατηρείται και που “ κλυδωνίζει” την βιωσιμότητα του οργανισμού, όπως επισημάνθηκε στη διάρκεια σημερινής συνέντευξης τύπου. 


«Ιδανικά δεν θέλουμε να βάλλουμε κανένα πρόστιμο«, δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, καθηγητής Γιώργος Σκόδρας. Σημειώνοντας ότι ο οργανισμός δεν έχει καμία άλλη πηγή εσόδων, κάλεσε το επιβατικό κοινό να πληρώνει το αντίτιμο του εισιτηρίου του, το οποίο όπως διαβεβαίωσε δεν θα αυξηθεί.


 «Θέλουμε να δώσουμε την αίσθηση ότι ελέγχεται η επικύρωση των εισιτηρίων ώστε να προλάβουμε το πρόστιμο», σημείωσε και γνωστοποίησε ότι αρχές του 2022, με στόχο την ορθή χρήση της αστικής συγκοινωνίας , αλλά και την καταπολέμηση της εισιτηροδιαφυγής, ο ΟΑΣΘ θα «τρέξει» καμπάνια, προκειμένου να συστηθεί εκ νέου στο επιβατικό.     Παράλληλα, με καμπάνια ευαισθητοποίησης του επιβατικού κοινού, που θα δίνει έμφαση στις νεαρότερες  ηλικίες, στόχος είναι να καταστεί σαφές γιατί πρέπει το επιβατικό κοινό να επικυρώνει το εισιτήριό του.

Το 86% των εσόδων του ΟΑΣΘ προέρχονται από το κράτος

 «Πρέπει να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα και ποιοτική παροχή υπηρεσιών στις αστικές συγκοινωνίες, ώστε να καταστούν δελεαστικές στο κοινό και να μην αποτελούν ένα αναγκαίο κακό, αλλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι δεν θα υπάρχει εισιτηροδιαφυγή», τόνισε στην διαδικτυακή τοποθέτησή του ο γενικός γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, λέγοντας χαρακτηριστικά «σήμερα το 86% των εσόδων του ΟΑΣΘ αφορούν σε κρατικό χρήμα και η αναλογία συγκριτικά με τα έσοδα από κόμιστρα, που βρίσκεται στο 14%, πρέπει να αλλάξει, ώστε να καταστεί ο οργανισμός βιώσιμος».
    Όπως είπε ο κ Ξιφαράς «καλύφθηκε μεγάλο κενό σε σχέση με τα όσα κληρονομήσαμε», αλλά «μένει ακόμη πολύς δρόμος να καλύψουμε» ενώ ανέλυσε τις ενέργειες και τις κινήσεις που έγιναν μέχρι σήμερα και που μέσω αυτών κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης 500 λεωφορεία.

Σε 90 από 47 σήμερα οι ελεγκτές από 1/12

Αναφερόμενος στους ελεγκτές ο διευθυντής διασφάλισης εσόδων του Οργανισμού κ Χρ Χατζηγεωργίου είπε ότι τον Αύγουστο 2021, τοελεγκτικό έργο για λογαριασμό του ΟΑΣΘ εκτελούσαν 47 άτομα και από την 1η Δεκεμβρίου θα ανέρχονται σε 90.


Οι «Στάσιμοι Ελεγκτές», που θα είναι ευδιάκριτοι στο επιβατικό κοινό, αφού θα φέρουν τα διακριτικά του ΟΑΣΘ στα ρούχα τους, θα βρίσκονται εντός των λεωφορείων του οργανισμού σε όλο το μήκος της διαδρομής, ενώ θα προτρέπουν την επικύρωση των εισιτηρίων ή θα ζητούν από τους πολίτες να ελέγξουν την κάρτα απεριορίστων διαδρομών τους, κατά την επιβίβασή τους στους τερματικούς σταθμούς.


Παράλληλα όμως, από την 1/12 θα υπάρχει ελεγκτική συνδρομή και από τον οδηγό του αστικού λεωφορείου, όπως είπε ο ίδιος. Συγκεκριμένα, θα «ανοίγει» η μπροστινή πόρτα των λεωφορείων (μετά από την τοποθέτηση ειδικού, διάφανου διαχωριστικού) και έτσι ο οδηγός θα μπορεί να πραγματοποιεί οπτικό έλεγχο. Στο μεταξύ, θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση και οι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι που ήδη γίνονται, όπως συμπλήρωσε.


Αναφορικά με τους ελέγχους και τα πρόστιμα, ο ΟΑΣΘ προχωρά σε μια σειρά από δράσεις, μεταξύ των οποίων είναι η έκδοση των προστίμων που θα γίνεται ηλεκτρονικά, με τη χρήση «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων και φορητών εκτυπωτών. Θα υπάρχει καθολική εφαρμογή ειδικού λογισμικού για την διασύνδεση σε πραγματικό χρόνο των ελεγκτών με το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα του ΟΑΣΘ και χρήση της λειτουργικής εφαρμογής του ελεγκτή, ώστε να μπορεί να ελέγχει τα άυλα εισιτήρια που θα αγοράζουν οι επιβάτες μέσω της mobile εφαρμογής κινητού.


Για το φαινόμενο της εισιτηροδιαφυγής, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ επισήμανε επίσης ότι «προ κρατικοποίησης ο οργανισμός επέβαλε 4.000-7.000 πρόστιμα και της περίοδο κρατικοποίησης του οργανισμού αυτά μηδενίστηκαν». Τόνισε ότι «δεν μπορούν να μετρήσουν το ακριβές ποσό που χάνεται λόγω μη επικύρωσης εισιτηρίων από το επιβατικό κοινό. Σημείωσε ότι προ κρατικοποίησης του οργανισμού είχαν διατυπωθεί εκτιμήσεις ότι αυτό ανερχόταν σε 20 εκατ. ευρώ.


Μεταξύ άλλων ο κ. Σκόδρας τόνισε ότι το τον Απρίλιο του 2020 ο ΟΑΣΘ ενέγραψε μόλις 184.000 ευρώ έσοδα, όταν το 2014 τα ετήσια ανέρχονταν σε 55 εκατ. ευρώ, ενώ σήμερα κυμαίνονται σε 1,2 με 1,3 εκατ. ευρώ ανά μήνα. Υπογράμμισε ότι «στο πρώτο εξάμηνο του 2022 αναμένουμε να φτάσουμε στο επίπεδο των 2,5-3,5 εκατ. ευρώ/μήνα». Παρών στην συνέντευξη τύπου ήταν ο επικεφαλής του συνδικάτου των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ