fbpx

, Πέμπτη
16 Ιανουαρίου 2025

search icon search icon

Ο κεντρικότερος δρόμος «πάρκινγκ» της Θεσσαλονίκης

 
photo 3Του Ηλία Μπουρμπούλα
Ανενόχλητα παρκάρουν και διπλοπαρκάρουν τα αυτοκίνητα στην αριστερή λωρίδα του δρόμου ενώ από την άλλη πλευρά τα μηχανάκια έχουν δεσμεύσει μεγάλο κομμάτι του πεζοδρομίου. Ο λόγος για έναν από τους εμπορικότερους δρόμους του κέντρου  όπου διασχίζει όλο το ιστορικό κέντρο της πόλης, ο δρόμος «πάρκινγκ» ο οποίος ξεκινά από την Τράπεζα της Ελλάδος και καταλήγει στο Λευκό Πύργο.
photo 4Στην οδό Μητροπόλεως καθημερνά ντόπιοι και τουρίστες γίνονται μάρτυρες αυτής της εικόνας. Στο συγκεκριμένο δρόμο υπάρχουν 47 καταστήματα με ρούχα, 14 με παπούτσια, 17 κοσμηματοπωλεία, 13 κλειστά καταστήματα, 9 ζαχαροπλαστεία, 6 υποκαταστήματα τραπεζών, 6 περίπτερα, 3 ταβέρνες, 5 καφέ, 5 φαρμακεία, 3 ξενοδοχεία, 3 τουριστικά γραφεία και 3 καταστήματα οπτικών. Επίσης λειτουργούν 4 καταστήματα με οικιακά είδη, 3 βιβλιοπωλεία, 3 καταστήματα στρωμάτων, 3 φωτογραφεία, 2 καταστήματα καλλυντικών και 2 υποκαταστήματα σταθερής τηλεφωνίας.
Στην αυτοψίαntitnonhs του Karfitsa.gr μίλησαν καταστηματάρχες και υπάλληλοι καταστημάτων για την εικόνα που υπάρχει στην αγορά, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι δεν υπάρχει αγοραστική κίνηση. Όπως λέει ο ιδιοκτήτης φωτογραφείου Γεώργιος Ντιντόνης «στις μέρες μας η φωτογραφία έχει καταντήσει είδος πολυτελείας. Πλέον ο κόσμος σκέφτεται πρώτα να καλύψει τις βασικές του ανάγκες και τη μόρφωση των παιδιών του και στο τέλος θα εκτυπώσει δύο φωτογραφίες το χρόνο. Το κατάστημα επιβιώνει διότι εκτυπώνει φωτογραφίες για άλλα φωτογραφεία». «Το τελευταίο εξάμηνο του 2014 υπήρχαν κάποια σημάδια ανάκαμψης στην αγορά αλλά από το νέο έτος και μετά η κατάσταση είναι θλιβερή», συμπληρώνει.
«Είναι δύσκολα τα πράγματα στην αγορά και στο χώρο του βιβλίου είναι ακόμη χειρότερα» δηλώνει η ιδιοκτήτρια βιβλιοπωλείου, Μ. Κ. και συμπληρώνει ότι η οικονομική κρίση που ξέσπασε στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχει αφήσει ανεξίτηλα τα σημάδια της στον εμπορικό κόσμο. «Το 2015 είναι πολύ χειρότερο συγκριτικά  με το 2014. Ο κόσμος έχει περιορίσει ακόμη περισσότερο τις αγορές του. Το πρώτο εξάμηνο του έτους είναι απελπιστικό», τονίζει και αναφέρεται στο θέμα των διπλοπαρκαρισμένων οχημάτων, που όπως λέει, είναι σίγουρα ένα πρόβλημα αλλά δεν είναι αυτό που εμποδίζει τον κόσμο να αγοράσει.
phot 6«Η Μητροπόλεως είναι πλέον ένας άδειος δρόμος. Οι δόξες του δρόμου ανήκουν στο παρελθόν» τονίζει με έμφαση η ιδιοκτήτρια καταστήματος ρούχων, κα. Τριανταφυλλίδου και συμπληρώνει ότι «τουρίστες έρχονται στην πόλη αλλά οι περισσότεροι είναι από τις χώρες τις ανατολικής Ευρώπης και η οικονομική τους κατάσταση ίσως είναι χειρότερη και από τη δική μας». «Από τους τουρίστες δύσκολα θα βγάλεις κανένα ευρώ γιατί πολύ απλά δεν έχουν», αναφέρει. Σύμφωνα με την ίδια, χειρότερη χρονιά από το 2015 δεν έχει υπάρξει ποτέ. «Στο παρελθόν λέγαμε ότι είχαμε αναδουλειές αλλά αυτή η κατάσταση ξεπερνά και τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Η κυβέρνηση πρέπει να κάνει κάτι για τη χώρα ώστε να αλλάξει αυτή η δραματική εικόνα. Με νύχια και με δόντια προσπαθώ να κρατήσω ανοιχτό το κατάστημα αλλά δεν ξέρω για πόσο ακόμη θα αντέξω», τονίζει.
Ο ιδιοκτήτης καταστήματος στρωμάτων, Μ. Κόσσυφας αναφέρει ότι «ο κόσμος έχει θέληση να αγοράσει προϊόντα αλλά σκέφτεται πρώτα να καλύψει τις βασικές του ανάγκες και μετά να αγοράσει κάτι». «Υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι έχουν μια σχετική οικονομική άνεση αλλά ακόμη και αυτοί είναι πολύ επιφυλακτικοί στις αγορές τους. Θα το σκεφτούν πολύ και έπειτα θα προχωρήσουν σε κάποια αγορά», καταλήγει.
mixalhs prvtopsalthsΟ υπάλληλος καταστήματος μουσικών οργάνων Μιχάλης Πρωτοψάλτης  τονίζει ότι «τα μουσικά όργανα ανήκουν στην κατηγορία των ειδών πολυτελείας και όπως είναι φυσικό και επόμενο δεν είναι στις βασικές προτεραιότητες η αγορά ενός οργάνου από το ευρύ κοινό. Ο κόσμος έρχεται βλέπει, ρωτάει αλλά δύσκολα αγοράζει, διότι είναι αυξημένο το κόστος της απόκτησης του. Συγκρίνοντας τις χρονιές 2014 και 2015 δεν υπάρχει κάποια διαφορά στην αύξηση ή την μείωση της πελατείας.  Προσπαθούμε και αγωνιζόμαστε καθημερινά να κρατήσουμε την επιχείρηση βιώσιμη με πολύ κόπο και πολύ προσωπική εργασία».
Ο κόσμος μπαίνει στο κατάστημα αλλά δεν ψωνίζει γιατί είναι μαγκωμένος δηλώνει η υπάλληλος καταστήματος ρούχων Χ.Δ. και αναφέρει ακόμη ότι «πλέον ο κόσμος σκέφτεται και το τελευταίο ευρώ για πιο σκοπό θα το διαθέσει. Θεωρώ ότι ο κόσμος αρκείται στο να καλύψει τις βασικές του ανάγκες και αν περισσέψει κάτι τότε θα το ξοδέψει στην αγορά.  Η εικόνα που έχω σχηματίσει για το 2015 είναι ότι η αγοραστική δύναμη έχει μειωθεί συγκριτικά με το 2014. Νομίζω ότι δεν υπάρχει κάποιο σημαντικό πρόβλημα το οποίο υποβαθμίζει την περιοχή αλλά το σημαντικότερο όλων είναι η οικονομική κρίση».
Υπάρχει μια εμφανέστατη εικόνα ότι ο κόσμος αδυνατεί να αγοράσει προϊόντα τα οποία δεν καλύπτουν τις βασικές του ανάγκες τονίζει ο υπάλληλος καταστήματος υφαντών κ. Κελεσίδης   και συμπληρώνει  ότι «είχαμε μια ελπίδα ότι θα δούμε καλύτερες μέρες από τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη. Όμως κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει διότι θεωρώ ότι οι τουρίστες οι οποίοι έρχονται στην πόλη μας δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για να αφήσουν χρήματα στην αγορά.photo 5
20150619_131539 20150619_131745
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.