, Τετάρτη
21 Φεβρουαρίου 2024

Ο κλιματισμός στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ… αγνοείται

oasthΟΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ… ΣΗΜΕΡΑ

Της Χρύσας Κυριακού

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του μετρό να… καθυστερεί, τα ταξί να αποτελούν μέσο πολυτελείας για τους περισσότερους και τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία να είναι, όπως όλα δείχνουν, έτοιμη σε σχεδόν 3 χρόνια, ο ΟΑΣΘ παραμένει το μοναδικό μέσο επιλογής των Θεσσαλονικέων για τις μετακινήσεις τους. Οι καταγγελίες ωστόσο επιβατών για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών έχουν γίνει πλέον καθημερινές με τις καθυστερήσεις και την έλλειψη κλιματισμού στην πρώτη γραμμή, την ώρα που συζητείται έντονα το ενδεχόμενο αύξησης της τιμής του εισιτηρίου.

Μιλώντας στην «Κ» επιβάτες της γραμμής «19» που εκτελεί το δρομολόγιο «Κορδελιό – Ν.Σ. Σταθμός» αναφέρουν ότι σε κανένα σχεδόν λεωφορείο δεν λειτουργεί το κλιματιστικό ενώ τα περισσότερα λεωφορεία ανήκουν στα παλιά μπλε, τα οποία έχουν πολλές φθορές στο εσωτερικό τους. «Η κατάσταση είναι απαράδεκτη κυρίως τις μεσημβρινές ώρες. Αισθανόμαστε σαν τσουβάλια που απλά μας μεταφέρουν» υποστηρίζει η κ. Γκαβρά, η οποία χρησιμοποιεί καθημερινά τον ΟΑΣΘ για να πάει στη δουλειά της. Μαζί της συμφωνεί και ο συνταξιούχος Κώστας Δημητρίου ο οποίος αναγκάζεται, όπως λέει, να χρησιμοποιεί αστικό λεωφορείο καθώς η βενζίνη έχει ανεβεί στα ύψη και τα ταξί είναι αρκετά ακριβά. «Περιμένω 20 λεπτά στη στάση με τη ζέστη να είναι πλέον ανυπόφορη. Καταλαβαίνω ότι είναι καλοκαίρι και τα δρομολόγια έχουν μειωθεί αλλά οι υπεύθυνοι θα έπρεπε να σκεφθούν και εμάς αλλά και τους τουρίστες. Είναι λογικό να υπάρχει τέτοια καθυστέρηση;», τονίζει ο κ. Κώστας.

Τι λένε οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ

«Ο ΟΑΣΘ αποτελεί τον μοναδικό οργανισμό που το 80% του στόλου των λεωφορείων του είναι ολοκαίνουρια. Αυτή τη στιγμή στην πόλη δεν κυκλοφορεί κανένα αστικό λεωφορείο άνω της 15ετίας. Το απαγορεύει ο νόμος» εξηγεί στην «Κ» ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ. Ο κ. Τσερμενίδης απαντώντας στις καταγγελίες επιβατών για καθυστερήσεις των δρομολογίων αναφέρει ότι εδώ και λίγες ημέρες έχει ξεκινήσει το θερινό ωράριο και στην πόλη κυκλοφορούν 100 λεωφορεία λιγότερα για αυτό και παρατηρούνται τέτοιου είδους φαινόμενα. Όσον αφορά στο θέμα του κλιματισμού ο κ. Τσερμενίδης εξηγεί ότι το κλιματιστικό λειτουργεί όταν η θερμοκρασία είναι άνω των 35 βαθμών Κελσίου. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οδηγοί του ΟΑΣΘ στην «Κ» το πρόβλημα με τον κλιματισμό είναι σοβαρό καθώς δεν έχει γίνει συντήρηση των μηχανημάτων. 

Μάλιστα, όπως λένε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, ο Οργανισμός αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα με αποτέλεσμα όχι μόνο τις καθυστερήσεις πληρωμών αλλά και την έλλειψη ανταλλακτικών, η προμήθεια των οποίων δεν μπορεί να γίνει λόγω χρεών με αποτέλεσμα κάθε αστικό που παρουσιάζει βλάβη, να  αποσύρεται και να μένει παροπλισμένο στο αμαξοστάσιο.

Σε γερές βάσεις η θαλάσσια συγκοινωνία

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Εγνατίας Οδού, Παρασκευά Σαββαϊδη, είναι η πρώτη φορά που μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει επιτέλους θαλάσσια αστική συγκοινωνία. «Ευελπιστώ ότι μέσα στο 2013 θα υπογραφεί η προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τους δήμους Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, στα όρια των οποίων θα εκτείνεται η θαλάσσια συγκοινωνία», υποστηρίζει ο κ. Σαββαϊδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η προγραμματική σύμβαση προβλέπει τρεις φάσεις με πρώτη τη διερεύνηση των γραφειοκρατικών ζητημάτων όπως πχ οι αδειοδοτήσεις, την καταγραφή των μελετών που πρέπει να εκπονηθούν, καθώς επίσης και την εξεύρεση χρηματοδότησης του έργου. Όπως τονίζει ο πρόεδρος της Εγνατία Οδού η χρηματοδότηση ενδεχομένως μπορεί να γίνει από το Πράσινο Ταμείο, από προγράμματα ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, υπόλοιπο ΕΣΠΑ και προγράμματα δημοσίων επενδύσεων. «Το συνολικό κόστος του έργου είναι στα 8.260.000 ευρώ με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης τα 3 χρόνια μετά την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης», υπογραμμίζει ο κ. Σαββαϊδης.

Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία προβλέπει τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με αφετηρία την πλατεία Ελευθερίας με την Περαία με τρεις ενδιάμεσες στάσεις (δημαρχείο, μέγαρο Μουσικής και Αρετσού) με ταχύπλοα καταμαράν χωρητικότητας 200 – 250 επιβατών.

Αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης

Μιλώντας στην «Κ» ο γενικός γραμματέας δημοσίων έργων, Στράτος Σιμόπουλος τονίζει ότι ο συγκοινωνιακός χάρτης της πόλης μας αλλάζει με την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, ενός έργου, όπως το χαρακτηρίζει, πνοής για την κυκλοφορία στο πολεοδομικό συγκρότημα. «Η κατασκευή του μετρό είναι σε εξέλιξη και επιταχύνεται, προκειμένου η Θεσσαλονίκη να διαθέτει ένα από τα πλέον σύγχρονα έργα υποδομών», αναφέρει ο κ. Σιμόπουλος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων επιχειρούνται μια σειρά από παρεμβάσεις για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών της Θεσσαλονίκης. «Ειδικότερα, σημαντική βελτίωση της κυκλοφορίας αναμένεται στη δυτική περιφερειακή με την κατασκευή των ανισόπεδων κόμβων, οι οποίοι θα επιτρέπουν την ταχεία διέλευση χωρίς σηματοδότες από τη Λαχαναγορά μέχρι και το Φοίνικα», σημειώνει και συμπληρώνει: «Προχωρούμε, επίσης στην ένταξη της υπογειοποίησης των γραμμών, σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ στην περιοχή της Μενεμένης στο ΕΣΠΑ ενώ στα ανατολικά του νομού, η Εγνατία Οδός ΑΕ βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τους δήμους Θερμαϊκού, Καλαμαριάς και Θεσσαλονίκης, για να συμμετάσχει στην υλοποίηση του σχεδίου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, κατασκευάζοντας τις αποβάθρες».

Ο γενικός γραμματέας αναφέρεται και στον ΟΑΣΘ, τονίζοντας ότι πρέπει να υπάρξει μια συμφωνία με το κράτος, που θα οδηγήσει σε ένα ανταγωνιστικό εισιτήριο με παράλληλη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.

#Tags: ΟΑΣΘ