Σε ομοφοβικές δηλώσεις κατά της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας έκανε η Ιερά Σύνοδος της Κύπρου.
Επίκεντρο της έκτακτης συνεδρίασης στις 22 Μαΐου ήταν το νομοσχέδιο που απαγορεύει τις «θεραπείες μεταστροφής» των ομοφυλόφιλων ατόμων.
Μετά τη συνεδρίαση, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία καλεί τους βουλευτές «να μην εκθεμελιώσουν ό,τι υγιές απέμεινε σε αυτό τον τόπο», επισημαίνοντας ότι ο Θεός «εποίησε δύο φύλα», το αρσενικό και το θηλυκό.
Υποστηρίζει επίσης ότι «το φύλο προσδιορίζεται από τη φυσιολογία του ανθρωπίνου σώματος και δεν αποτελεί στοιχείο επιλογής, αυτοπροσδιορισμού, ή μεταβολής κατά βούληση» και για τον λόγο αυτό, «η τροποποίηση του Νόμου και η εισαγωγή του πιο πάνω άρθρου στον Ποινικό Κώδικα ισοδυναμεί με ισοπέδωση του δικαιώματος της ελεύθερης θρησκευτικής έκφρασης και των πεποιθήσεων του κυπριακού λαού, που προστατεύονται από τα άρθρα 18 και 19 του Συντάγματος της Κύπρου και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων».
Η Ιερά Σύνοδος Κύπρου ισχυρίζεται ότι με το νομοσχέδιο «παραβιάζεται και ποινικοποιείται η θρησκευτική ελευθερία του ανθρώπου, η οποία κατοχυρώνεται από το άρθρο 9 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το οποίο σαφώς προβλέπει την ελεύθερη και απρόσκοπτη έκφραση των θρησκευτικών πεποιθήσεών του».
Επίσης υποστηρίζει ότι ποινικοποιούνται «η μακραίωνη παράδοση της πατρίδας μας, η οποία θέλει τους πιστούς, οι οποίοι εμπιστεύονται ελεύθερα την ποιμαντικὴ φροντίδα της Εκκλησίας, να καταφεύγουν σ᾽ αυτή συμβουλευτικά» και «το αναφαίρετο δικαίωμα του ανθρώπου να αποφασίζει ελεύθερα, να επιλέγει και αναζητεί, στο πλαίσιο της νομιμότητας και της θρησκευτικής ελευθερίας, στήριξη και πνευματική καθοδήγηση σε ζητήματα, τα οποία είναι άκρως προσωπικά και ευαίσθητα, για τα οποία μπορεί, στο τέλος, να αποφασίζει ο ίδιος για την αποδοχή τους ή μη».
Μάλιστα, υποστηρίζει ότι «υπό το πρόσχημα της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δεν μπορεί μια ομάδα ανθρώπων να επιβάλλει τον τρόπο ζωής της στους άλλους και ούτε το έργο της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων πρέπει να υπηρετεί πολιτικά ή άλλα συμφέροντα ψηφοθηρίας ή και δημοσίας προβολής».
Αντιδράσεις για τις ομοφοβικές δηλώσεις
Οι συγκεκριμένες ομοφοβικές δηλώσεις προκάλεσαν σφοδρές αντιδράσεις. Η Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Accept ΛΟΑΤΙ Κύπρου» την καταδίκασε, τονίζοντας ότι διαστρέφει πλήρως την ουσία του νόμου, αλλά σημειώνει ότι η Εκκλησία εμμέσως παραδέχεται ότι «διαπράττει βασανιστήρια».
Η Accept ΛΟΑΤΙ Κύπρου σημειώνει ότι «δύο μέρες πριν την ψήφιση της πρότασης νόμου για την ποινικοποίηση των καθολικώς αναγνωρισμένων ως βασανιστηρίων “ψευδοθεραπειών μεταστροφής” η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας συνεκλήθη εκτάκτως για να επηρεάσει συνειδήσεις βουλευτών και πιστών με μια ανακοίνωση πλήρους διαστροφής της ουσίας του νόμου που είναι ο τερματισμός των ΛΟΑΤΚΙ βασανιστηρίων σε τάχα μια προσπάθεια των ΛΟΑΤΚΙ να φιμώσουν την Εκκλησία».
Επισημαίνει δε ότι καμιά αναφορά «δεν έγινε για το κακό που προξένησαν και προκαλούν στα ΛΟΑΤΚΙ άτομα οι μεθόδοι προξενιών, ορμονοθεραπειών, καλλιέργειας αυτομίσους, κουρά σε μοναχούς και χειροτονία σε ιερείς πολλών gay ατόμων κ.λπ.» και πως στην ανακοίνωση «διαφαίνεται ξεκάθαρα η έμμεση παραδοχή της Εκκλησίας ότι διαπράττει τέτοια βασανιστήρια στο πρόσχημα της σωτηρίας του ανθρώπου. Αυτό άλλωστε είναι και η επίσημη θέση της: η ομοφυλοφιλία και η τρανς ταυτότητα είναι θανάσιμα πάθη – δηλαδή αρρώστιες – που μέσω της οδού της Εκκλησίας θεραπεύονται. Αρέσκεται η Εκκλησία να παριστάνει το θύμα, τον μάρτυρα της πίστης. Ξεχνά όμως ότι πίσω από όλα τα εγκλήματα μίσους, ομοφοβικούς νόμους και ομοφοβικού μίσους που επικρατεί παγκοσμίως, έβαλαν ανά τους αιώνες το λιθαράκι τους οι ηθικές διδασκαλίες της Εκκλησίας. Ξεχνά ότι στην προκειμένη περίπτωση είναι ο θύτης κι όχι το θύμα».
Επίσης, η Accept τονίζει ότι η επίσημη γραμμή της Εκκλησίας είναι το «σχιζοφρενικό» «μισώ την ομοφυλοφιλία αλλά αγαπώ τον ομοφυλόφιλο». Και εξηγεί: «Πίσω από τη σχιζοφρενική όμως γραμμή (δεν μπορείς να αγαπάς κάποιον και να μισάς την ίδια του την ταυτότητα) όχι μόνο κρύβεται μια υποκριτική στάση αγάπης προς του ΛΟΑΤΚΙ αλλά κρύβονται και αυτές καθ’ αυτές οι “ψευδοθεραπείες μεταστροφής”. Οι φράσεις ότι η Εκκλησία αποτελεί καταφύγιο των κατατρεγμένων και αδυνάτων δεν μας πείθει πλέον. Η Εκκλησία αποτελεί καταφύγιο των πολλών και δυνατών και της κοινωνικής/ψυχολογικής καταπίεσης των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων».


