Ικανοποίηση και αισιοδοξία έφεραν στους ξενοδόχους της Θεσσαλονίκης οι υψηλές πληρότητες που καταγράφηκαν την περίοδο των εορτών. Η παρατεταμένη περίοδος καλοκαιρίας ώθησε πολλούς ξένους κι ακόμα πιο πολλούς Έλληνες να περάσουν στη Θεσσαλονίκη ένα μέρος ή ολόκληρη την περίοδο των εορτών. «Ο Δεκέμβριος ήταν ένας πολύ καλός μήνας και σε αυτό βοήθησαν οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Η συνολική πληρότητα του Δεκεμβρίου άγγιξε το 70%. Στη Θεσσαλονίκη οι ξένοι επισκέπτες ήταν κυρίως από τα Βαλκάνια» αναφέρει στην εφημερίδα Karfitsa, ο Ανδρέας Μανδρίνος, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.
Ρεπορτάζ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΣΑΤΣΟΥ
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα ξενοδοχεία της πόλης πήραν «ανάσα» κι αυτό αποτυπώθηκε στα έσοδα των επιχειρήσεων κι όχι μόνο λόγω πληρότητας. «Οι υψηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν κατά τη διάρκεια των εορτών συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό, ώστε το ενεργειακό κόστος για τις επιχειρήσεις να μην είναι τόσο μεγάλο» τονίζει ο κ. Μανδρίνος. Η εικόνα ωστόσο άλλαξε το τριήμερο των Φώτων, όπου καταγράφηκαν λιγότερες διανυκτερεύσεις και κρατήσεις στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης. «Παραδοσιακά για τα ξενοδοχεία ο Ιανουάριος είναι ο πιο αδύναμος μήνας», συμπληρώνει ο κ. Μανδρίνος.
Σοβαρό πρόβλημα η έλλειψη πάρκινγκ
Σοβαρό πρόβλημα με μεγάλες επιπτώσεις στον τουρισμό της πόλης, δημιουργεί η έλλειψη χώρων στάθμευσης με τον κ. Μανδρίνο να τονίζει τη αναγκαιότητα λύσης στο θέμα της εύρεσης στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη. «Οι επισκέπτες που αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο στη πόλη, δημιουργούν την ανάγκη για νέους χώρους πάρκινγκ», αναφέρει προσθέτοντας ότι «κατά τις περιόδους του χρόνου όπου καταγράφεται μεγάλη τουριστική κίνηση παρατηρείται σοβαρό πρόβλημα εύρεσης χώρων πάρκινγκ για τους επισκέπτες και τουρίστες κι αυτό λειτουργεί σε αρκετές περιπτώσεις ως ανασταλτικός παράγοντας, καθώς βλέπουμε τη δυσαρέσκεια των τουριστών κι αυτό χαμηλώνει τον βαθμό ικανοποίησης. Είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί».
«Ύμνος» του CNN στη Θεσσαλονίκη
Στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς του κόσμου για city – break κατατάσσει για το 2023 το CNN Travel τη Θεσσαλονίκη, καθώς φιγουράρει ανάμεσα σε 23 προορισμούς – χώρες, πόλεις, περιοχές – τις οποίες το διεθνές δίκτυο χαρακτηρίζει ως «τις καλύτερες επιλογές για ταξίδια». Στο σχετικό δημοσίευμα γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην επαναλειτουργία της ιστορικής αγοράς Μοδιάνο και στην γαστρονομία της πόλης, με την UNESCO να την έχει χρίσει γαστρονομική πρωτεύουσα. Σχολιάζοντας το αφιέρωμα του CNN, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, εξέφρασε την ικανοποίηση και τη χαρά του για το γεγονός ότι ένα μεγάλο δημοσιογραφικό δίκτυο με εκατομμύρια αναγνώστες και τηλεθεατές κάνει εκτενή αναφορά στη Θεσσαλονίκη αποτελώντας νέα διάκριση για τη πόλη.
Ποιους προορισμούς προτίμησαν οι Θεσσαλονικείς
Από την άλλη κι ενώ η πόλη γέμιζε με επισκέπτες οι κάτοικοι της, επέλεξαν κάποιους προορισμούς του εξωτερικού για να περάσουν τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. « Οι φετινές γιορτές ήταν οι πρώτες μετά από δύο χρόνια που είχαμε μέτρα, λόγω της πανδημίας με αποτέλεσμα μία μεγάλη μερίδα Ελλήνων να επιλέξει να ταξιδέψει για τις γιορτές. Μάλιστα, οι περισσότεροι επέλεξαν να κλείσουν κάποιο ταξιδιωτικό πακέτο από τον Νοέμβριο για να βρουν καλύτερες τιμές», αναφέρει στην «Κ» ο Θανάσης Νανάκος, ιδιοκτήτης τουριστικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον κ. Νανάκο, το 70% των Ελλήνων επέλεξε προορισμό του εξωτερικού και το 30% ορεινές περιοχές της χώρας όπως η Αράχωβα και ο νόμος Ιωαννίνων. «Οι περισσότεροι Έλληνες φέτος έκαναν Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά στη Ρουμανία, Βουδαπέστη, Βιέννη, Πράγα, Γερμανία, Ελβετία και στη Σόφια της Βουλγαρίας», επισημάνει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Τουρισμού ο τουρισμός στην χώρας μας το 2022 εμφάνισε μεγάλη δυναμική, με τις προβλέψεις να είναι θετικές για περαιτέρω ανάπτυξή του και το 2023. Οι περιφέρειες που βρέθηκαν ψηλά στην προτίμηση των ταξιδιωτών είναι η Κεντρική Μακεδονία, η Πελοπόννησος, η Αττική και η Θεσσαλία, με κορυφαίους προορισμούς να αναδεικνύονται –μεταξύ άλλων- η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA