Ποιοι δρόμοι είναι επικίνδυνοι με τα πρώτα χιόνια!
Της Έλενας Καραβασίλη
Φώτο: Σάββας Αυγητίδης
Με τις πρώτες νιφάδες χιονιού που έπεσαν λίγο πριν αλλάξει ο χρόνος, εμφανίστηκαν και τα πρώτα προβλήματα στα οδικά δίκτυα της χώρας που «ντύθηκαν» στα λευκά και αποδείχτηκαν επικίνδυνα για την ασφάλεια των οδηγών. Η πτώση της θερμοκρασίας πάγωσε τους δρόμους, με την τροχαία να ανακοινώνει έκτακτα μέτρα ασφαλείας, εφιστώντας την προσοχή των πολιτών και τους φορείς να βρίσκονται σε επιφυλακή για να αντιμετωπίσουν τυχόν ακραία καιρικά φαινόμενα. Από το κέντρο της Θεσσαλονίκης μέχρι και τις εξοχικές κατοικίες της Χαλκιδικής, σπίτια, δρόμοι και παραθαλάσσια οδικά δίκτυα «άσπρισαν» προσδίδοντας χαρά σε μικρούς και μεγάλους που βγήκαν έξω για να απολαύσουν τα πρώτα χιόνια που «έντυσαν» στα λευκά πολλές περιοχές της Ελλάδος μέσα σε λίγες μόνο ώρες. Λευκές στέγες, «άσπροι» φοίνικες και δέντρα, χιονισμένα αυτοκίνητα ήταν η εικόνα στις περισσότερες περιοχές, με τους οδηγούς να είναι… επί ποδός για να βάλουν αλυσίδες προκειμένου να μπορέσουν να φτάσουν στον προορισμό τους.
Στο δήμο Ωραιοκάστρου έπεσαν οι πρώτες νιφάδες χιονιού, με τον δήμαρχο, Αστέριο Γαβότση, να σημειώνει ότι ο μηχανισμός του δήμου βρίσκεται σε επιφυλακή για να αντιμετωπίσει τυχόν προβλήματα. Χιονόπτωση σημειώθηκε και στον Χορτιάτη, χωρίς, να καταγράφονται προβλήματα, στην περιοχή της Θέρμης προς το Ρύσιο, στο Πανόραμα και στο Σχολάρι. Στα «λευκά» ντύθηκε και το οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής με το χιόνι να έχει στρώσει το δρόμο προς τα Μουδανιά και τις παραλίες τις Χαλκιδικής να «φορούν» τα χειμερινά τους. Σε πλήρη ετοιμότητα και εγρήγορση βρέθηκαν και οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου Θέρμης, για την πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν από τη χιονόπτωση, με τις υπηρεσίες του δήμου να αφήνουν αλάτι σε κεντρικά σημεία και συγκεκριμένα στην Καρδία στο χώρο της ΔΕΥΑ στον Τρίλοφο στο παλιό εργοτάξιο, στο εργοτάξιο Βασιλικών αλλά και στο εργοτάξιο Θέρμης.
Με… αντιολισθητικές αλυσίδες
Εξαιτίας της χιονόπτωσης και του παγετού, η κυκλοφορία των οχημάτων σε πολλά οδικά δίκτυα σε Χαλκιδική, Κιλκίς, Πέλλα και Ημαθία απαιτούσε τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων, με τους δρόμους σε Νέα Μουδανιά, Πολύγυρο, Ιερισσό, Ταξιάρχες, Βέροια, Κοζάνη, Νάουσα, να μετατρέπονται σε πιθανές «παγίδες θανάτου». Όσον αφορά στη Θεσσαλονίκη, να σημειώσουμε πως οι αρχές τέθηκαν σε ετοιμότητα για να «κλείσουν» το δρόμο Αγίου Βασιλείου- Χορτιάτη, που μπορεί να είναι επαρχιακός, όμως η κίνηση των οχημάτων από το συγκεκριμένο σημείο είναι συχνή, καθώς από εκεί μετακινούνται όσοι θέλουν να πάνε από τα δυτικά προς την Ασπροβάλτα, τη Χαλκιδική και την Καβάλα. Ο συγκεκριμένος, είναι ο πρώτος δρόμος στο νομό Θεσσαλονίκης που κλείνει σε όλο το μήκος του. «Δεν είναι ένας δρόμος με αυξημένη κίνηση γιατί είναι επαρχιακός. Όταν χιονίσει όμως ή πιάσει πάγος στο οδόστρωμα τον κλείνουμε από τον Άγιο Βασίλειο αλλά και από τον Χορτιάτη γιατί είναι επικίνδυνος. Υπάρχει μεγάλη κατωφέρεια και ανωφέρεια, ενώ οι στροφές είναι κλειστές. Λόγω του εδάφους δεν έχει προσήλια σημεία, είναι στενός ο δρόμος, δεν έχει φώτα και δεξιά έχει χαράδρα. Αν αποσπαστεί η προσοχή του οδηγού μπορεί να φύγει στον γκρεμό», τονίζει στην Karfitsa ο διευθυντής της τροχαίας Θεσσαλονίκης, Θεόδωρος Τυριακίδης.
«Είναι ένας δρόμος που έχει πολλά προβλήματα, ιδιαίτερα τον χειμώνα. Κλείνει με τα πρώτα χιόνια. Έχει απότομες κλίσεις, πολλές στροφές και δεν υπάρχουν προστατευτικές μπάρες. Σχεδιάστηκε αρκετά χρόνια πριν, όπου η κίνηση των οχημάτων ήταν ελάχιστη χωρίς να υπάρχουν οι προδιαγραφές και η μελέτη για να μπορεί να υποστηρίξει αυξημένο όγκο οχημάτων. Πρέπει να γίνουν πολλές ενέργειες για να γίνει ένα ασφαλές οδικό δίκτυο», τονίζει ο δήμαρχος Πυλαίας- Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτετζίδης.