, Παρασκευή
21 Μαρτίου 2025

search icon search icon

Στην Ευρωβουλή το Μετρό Θεσσαλονίκης

metro6
Τις τεράστιες καθυστερήσεις στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης έφερε στην Ευρωβουλή  με χθεσινή του Ερώτηση ο Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών και Επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος Αντιμνημονιακοί Πολίτες Ευρωβουλευτής Καθηγητής Νότης Μαριάς.
Όπως αναφέρει στην Ερώτησή του ο Έλληνας Ευρωβουλευτής τον Σεπτέμβριο 2003 αποφασίστηκε η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης ως δημόσιο έργο με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ στις 07/04/2006 υπογράφηκε η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία και στα τέλη Ιουνίου 2006 ξεκίνησε η κατασκευή του έργου.
Επίσης, τον Ιούνιο του 2013 υπογράφτηκε η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά με άλλη ανάδοχο εταιρεία,. έργο που έχει ενταχθεί στο Ε.Σ.Π.Α.- Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία – Θράκη» και δανειοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Στην Ερώτησή του ο Νότης Μαριάς επισημαίνει ότι για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης έχουν επίσης εξασφαλιστεί 550 εκ. € από την ΕΤΕπ, ως εγκεκριμένο δάνειο με ευνοϊκούς όρους και 250 εκ. € από το Γ’ ΚΠΣ.
Πλην όμως, συνεχίζει ο Νότης Μαριάς  “αν και έχει  παρέλθει το 90% του χρόνου υλοποίησης του έργου εντούτοις παρουσιάζονται τεράστιες καθυστερήσεις καθώς έχει κατασκευαστεί μόνο το 23% του έργου με αποτέλεσμα να ξεκινήσει και σχετική έρευνα εκ μέρους του Εισαγγελέα Διαφθοράς Θεσσαλονίκης”.
 
Για τους λόγους αυτούς ο Έλληνας Ευρωβουλευτής ερωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:   
1)         Έχει διερευνήσει τα αίτια καθυστέρησης κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης και αν ναι έχει καταλογίσει τις συνακόλουθες ευθύνες στους υπευθύνους;
2)         Τι μέτρα πρόκειται να λάβει για την επιτάχυνση της κατασκευής του έργου που κυρίως χρηματοδοτείται από  κονδύλια της Ε.Ε;
 
 
 
 
 
 
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.