06:07, Δευτέρα
23 Μαΐου 2022

Στους δρόμους με δική τους ευθύνη! Τα συνεργεία αυτοκινήτων τους αφήνουν να φύγουν με… υπογραφή!

τροχαιο
Οδηγοί βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή τους, προκειμένου να «γλυτώσουν» τα έξοδα επισκευής των αυτοκινήτων τους, σύμφωνα με την άποψη που εκφράζουν μηχανικοί και γνώστες του αντικειμένου. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου οχήματα «μένουν» στη μέση του δρόμου λόγω βλάβης, ενώ αρκετά είναι και τα περιστατικά όπου τα οχήματα γίνονται… παρανάλωμα του πυρός εν κινήσει. Η οικονομική κρίση έφερε περικοπές και στη συντήρηση αυτοκινήτων με αποτέλεσμα, αρκετά να αποτελούν πιθανές «παγίδες θανάτου» (φωτο αρχείου)
Της Έλενας Καραβασίλη
«Είχαμε ένα περιστατικό πέρυσι όπου ενώ ο τεχνίτης επισήμανε στον πελάτη ότι υπήρχε διαρροή στο αμάξι, εκείνος επέλεξε να αλλάξει μόνο τα λάδια και να αφήσει την επισκευή για άλλη φορά. Αποτέλεσμα ήταν την επόμενη μέρα που έφυγε για Χαλκιδική, το όχημά του να τυλιχτεί στις φλόγες», περιγράφει στην Karfitsa ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων Μοτοσυκλετών Ελλάδος (Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.Ε) και πρόεδρος Τμήματος Υπηρεσιών Β.Ε.Θ, Αναστάσιος Λυκάρτσης. Όπως εξηγεί ο ίδιος, οπωσδήποτε πάνω στον έναν χρόνο τα αυτοκίνητα χρειάζεται να περνούν από service, προκειμένου να είναι ασφαλή. «Πλέον αναγκαζόμαστε και βάζουμε τον πελάτη να υπογράφει πως το παραλαμβάνει με δική του ευθύνη. Εφόσον εμείς επισημαίνουμε τι πρέπει να γίνει από τεχνικής άποψης και ο πελάτης δε συμφωνεί, θα πρέπει και εμείς με κάποιο τρόπο να είμαστε καλυμμένοι», υπογραμμίζει ο κ. Λυκάρτσης.
«Δεν έχουν λάστιχα και προκαλούν τροχαία»
τροχαία, φωτο Σάββας Αυγητίδης
«Ο κόσμος δυσκολεύεται πολύ οικονομικά. Όταν για παράδειγμα θέλει κάποιος να αλλάξει τακάκια και αναγκάζομαι να κάνω πέντε και έξι τηλέφωνα για να μου πει αν θέλει να τα βάλουμε, σημαίνει ότι το πρόβλημα είναι μεγάλο. Και σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για ένα κόστος της τάξεως των 30 και 40 ευρώ», λέει χαρακτηριστικά. «Βάζουν τη ζωή τους σε κίνδυνο με αυτόν τον τρόπο. Ενδεικτικά δείτε πόσα ατυχήματα γίνονται με το πρώτο ψιλόβροχο. Ο λόγος είναι ότι τα αυτοκίνητα δεν έχουν λάστιχα. Το ίδιο ισχύει και για τα επαγγελματικά οχήματα, όπου εκεί βέβαια το κόστος είναι αρκετά πιο αυξημένο», υπογραμμίζει ο κ. Λυκάρτσης.  Όπως αναφέρει ο ίδιος, πλέον έχει δοθεί εντολή από την ομοσπονδία σε όλα τα συνεργία, να ελέγχουν δωρεάν τα αυτοκίνητα των πολιτών. «Από τον περασμένο Οκτώβριο οι πελάτες μπορούν να κάνουν τους ελέγχους τους στα συνεργεία  δωρεάν, ώστε να προγραμματίσουν σταδιακά σύμφωνα με την οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται, την επιδιόρθωση των οχημάτων τους. Μάλιστα οι έλεγχοι που γίνονται σε εμάς είναι σωστότεροι. Διότι στην αντιπροσωπεία θα πας μεν για τον δωρεάν έλεγχο, όμως όλο και κάτι θα βρει να σου χρεώσει. Κάτι που δε συμβαίνει στα συνεργία», καταλήγει.
«Τα αυτοκίνητα σήμερα είναι επικίνδυνα»
fotia
Σε «ελεεινή κατάσταση» βρίσκονται τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της BMW Αδαμίδης A.E., Αλέξανδρο Αδαμίδη. «Από άποψη αξιοπιστίας και ασφάλειας η κατάσταση των περισσότερων αυτοκινήτων είναι ελεεινή. ‘Η δε γίνεται καθόλου συντήρηση ή γίνεται επιπόλαια ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα όσο γίνεται πιο οικονομικά. Τα αυτοκίνητα σήμερα είναι επικίνδυνα. Το μόνο που σώζει την κατάσταση, είναι ότι είναι λιγότερη η κυκλοφορία τους (δεν κάνουν περιττές διαδρομές γιατί όλα κοστίζουν) έτσι κάτω από αυτές τις συνθήκες κινούνται και με χαμηλότερες ταχύτητες. Η κακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα αυτοκίνητα, δεν αναδεικνύεται σε τόσο μεγάλο βαθμό», σημειώνει ο κ. Αδαμίδης. «Αν αύριο η τιμή της βενζίνης μειωνόταν στο μισό και βελτιωνόταν έντονα οι οικονομικές συνθήκες, τις επόμενες μέρες θα γινόταν μακελειό στους δρόμους», τονίζει.
«Έχουν πλήρη άγνοια»
Για εμφανή κίνδυνο κάνει λόγο ο κ. Αδαμίδης, σε περίπτωση που τα οχήματα δεν πηγαίνουν για service στις αντιπροσωπείες. «Ένα βασικό χαρακτηριστικό για τους ελέγχους που θα κάνει ένα εξωτερικό συνεργείο, είναι η… εκτίμηση της τσέπης του πελάτη. Δηλαδή θα σημειώσει τις πρώτες δουλειές που πρέπει να γίνουν στο αυτοκίνητο, χωρίς να δώσει την ακριβή εικόνα στον πελάτη για το τι πρέπει να γίνει, ώστε το κοστολόγιο εκ πρώτης όψεως να είναι χαμηλό. Ο πολίτης δε ξέρει με απόλυτη ακρίβεια τι εργασίες απαιτούνται από μηχανολογικής άποψης. Αλλά ούτε τη χρήση και τη σημασία που έχει η χρήση γνήσιων ανταλλακτικών», επισημαίνει. Και συνεχίζει: «στα εξουσιοδοτημένα συνεργία είμαστε υποχρεωμένοι, διότι έχουμε νομικές ευθύνες απέναντι στον κατασκευαστή που μας δίνει την εξουσιοδότηση, να κάνουμε τον έλεγχο και να παρουσιάσουμε όλα τα προβλήματα. Οι περισσότεροι έχουν πλήρη άγνοια για την κατάσταση των οχημάτων τους και δυστυχώς τα εντοπίζουν… την κακιά στιγμή». Όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Αδαμίδης, «οι περισσότερες εταιρίες έχουν ειδικά οικονομικά πακέτα, με γνώμονα ότι ο πελάτης δεν είναι σε θέση να πληρώσει τα χρήματα που έδινε στο παρελθόν. Πλέον το κόστος συντήρησης σε εξουσιοδοτημένα μαγαζιά έχει μειωθεί σε ποσοστό τουλάχιστον 30%, σε σύγκριση με τρία χρόνια πριν».
Οι παραβάσεις στους δρόμους
 
ΕTROXAIA 2νδεικτικό στοιχείο της κατάστασης που επικρατεί στους δρόμους, είναι τα δεδομένα που έχουν προκύψει από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης για τα έτη 2013, 2014 και 2015. Όπως αποδεικνύεται, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων με τραυματισμό αυξήθηκε σημαντικά. Το 2013 ο αριθμός τέτοιων περιστατικών ήταν 1.894 και το 2015 έφτασε στα 1.903, εκ των οποίων τα έξι οφειλόταν σε ελαττωματικότητα τροχών και βλάβη φρένων, όπως προέκυψε από τις σχηματισθείσες δικογραφίες.
Όσο αφορά σε ατυχήματα όπου οι ζημιές που προκλήθηκαν ήταν μόνο υλικές, τα δεδομένα είναι διαφορετικά εφόσον παρουσιάζουν μία πτωτική τάση. Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία που δείχνουν ότι το 2013 τα ατυχήματα υλικών ζημιών ήταν 11.532, το 2104 ήταν 10.701 ενώ το 2015 ο αριθμός αυτός έφτασε στα 10.516.
Τα στοιχεία που προέκυψαν από τους ελέγχους της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης για την παραβατικότητα των οδηγών, μαρτυρούν πως όλο και περισσότεροι πολίτες… αποφεύγουν να περάσουν από ΚΤΕΟ. Ενδεικτικά το 2013 οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν για ΚΤΕΟ ήταν 1.654, το 2014 ο αριθμός αυτός έφτανε τις 1.608 ενώ το 2015 έφτασε στις 1.789. Από αυτές, για φθαρμένα ελαστικά ήταν αντίστοιχα 197,185 και 174.