03:29, Σάββατο
28 Μαΐου 2022

«Συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να σταματήσετε να ζείτε με τον φόβο»

Είστε εξοικειωμένοι με την έκφραση, «Το μόνο πράγμα που πρέπει να φοβόμαστε είναι ο ίδιος ο φόβος»;

Πολλοί άνθρωποι παραλύουν από φόβο και άγχος σε καθημερινή βάση. Τους στοιχειώνουν πράγματα που μπορεί να πάνε στραβά, ασθένειες που μπορεί να έχουν και απαίσια πράγματα που μπορεί να συμβούν.

Τούτου λεχθέντος, οι περισσότεροι φόβοι είναι αποκλειστικά στο μυαλό και δεν συμβαίνουν ποτέ στην πραγματικότητα.

Επιπλέον, οι φοβερές φαντασιώσεις είναι συχνά χειρότερες από ό,τι θα μπορούσε να είναι ποτέ η πραγματικότητα. Ως αποτέλεσμα, αμέτρητοι άνθρωποι υποφέρουν άσκοπα, ανησυχώντας για πράγματα που δεν γίνονται ποτέ.

Ας δούμε πως μπορείτε να το διαχειριστείτε ώστε να προχωρήσετε και να αρχίσετε να ζείτε όπως θέλετε:

  1. Προσδιορίστε τι ακριβώς είναι αυτό που φοβάστε

Γράψτε όλα τα πράγματα για τα οποία φοβάστε ή ανησυχείτε σε συνεχή βάση.

Αυτά μπορεί να είναι μεγάλα ζητήματα που σας κρατούν ξύπνιους τη νύχτα ή μικρές ταραχές που εμφανίζονται κατά καιρούς.

Γράψτε τα όλα για να μπορέσετε να αντιμετωπίσετε σωστά το καθένα από αυτά. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να καταλάβετε από πού προέρχονται και πώς να τα αντιμετωπίσετε.

Φόβος θανάτου

Ένας από τους μεγαλύτερους φόβους που έχουν οι άνθρωποι είναι ο φόβος του θανάτου. Ο φόβος της ασθένειας ή του τραυματισμού και ο φόβος της απώλειας πηγάζουν από το φόβο του θανάτου, για παράδειγμα.

Όσο πιο γρήγορα μπορείτε να συμφιλιωθείτε με την επικείμενη θνησιμότητα σας, τόσο πιο γρήγορα μπορείτε να απελευθερωθείτε από αυτόν τον κύκλο φόβου.

Μόλις συμβιβαστείτε με το θάνατο, οι περισσότεροι άλλοι φόβοι απλώς εξαφανίζονται. Μαθαίνετε να ζείτε την παρούσα στιγμή και να εκτιμάτε όλα όσα έχετε αυτή τη στιγμή, αντί να ανησυχείτε για το τι έχει περάσει και τι μπορεί να συμβεί.

Φόβος μήπως σας συμβεί κάτι κακό

Ένας άλλος τύπος φόβου που παραλύει και αναστατώνει πολλούς ανθρώπους είναι η σκέψη ότι κάτι κακό τους συμβαίνει.

Μπορεί να φοβούνται να οδηγήσουν γιατί μπορεί να τραυματιστούν σε αυτοκινητιστικό ατύχημα. Ή μπορεί να γίνουν υποχόνδριοι εξαιτίας όλης της πιθανής ασθένειας που μπορεί να νοσήσουν.

Αυτοί οι φόβοι πηγάζουν συχνά από την αίσθηση της έλλειψης ελέγχου. Στην πραγματικότητα, συχνά εμφανίζονται λόγω προβλημάτων παιδικής ηλικίας και όχι πραγματικών ανησυχιών που βασίζονται στην υγεία.

Φόβος αποτυχίας

Σίγουρα, μπορεί να αποτύχετε. Αλλά μπορεί επίσης να πετύχετε.

Υπάρχουν ελάχιστες εγγυήσεις στη ζωή, και κάθε ευκαιρία που λαμβάνεται μπορεί πράγματι να καταλήξει σε αποτυχία.

Προσπαθήστε να ρισκάρετε για να εγκλιματιστείτε τόσο σε μικρές επιτυχίες όσο και σε μικρές αποτυχίες.

Με κάθε εμπειρία, προσπαθήστε να μην απογοητεύεστε ούτε να έχετε υπερβολική αυτοπεποίθηση. Προσπαθήστε να επεξεργαστείτε τις εμπειρίες με αποστασιοποιημένο στωικισμό, χωρίς προσκολλήσεις ή προσδοκίες.

  1. Δώστε προσοχή στα θετικά, όχι στα αρνητικά

Περνάτε ώρες καταστροφικές κάνοντας σερφάρισμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πανικοβάλλεστε για όλα τα απαίσια πράγματα που αναφέρονται εκεί;

Ο φόβος τρέφεται από την προσοχή που του δίνετε. Ξανακατευθύνετε το μυαλό σας σε κάτι άλλο και ο φόβος θα υποχωρήσει. Επαναλάβετε αυτό αρκετά συχνά και ο φόβος σύντομα θα δυσκολευτεί να σηκώσει ποτέ το άσχημο κεφάλι του στην πρώτη θέση.

  1. Σταματήστε να κρύβεστε πίσω από δικαιολογίες

Θα βρείτε σίγουρα κατά περίπτωση δικαιολογίες για να μην αντιμετωπίσετε τον φόβο στο μυαλό σας. Πράγματα όπως «Είμαι πολύ μεγάλος για κάτι τέτοιο», «Είμαι πολύ απασχολημένος» ή «τα παιδιά μου χρειάζονται σταθερότητα».

Αλλά αυτά τα πράγματα είναι αληθινά μόνο στο μυαλό σας. Δεν υπάρχει καμία αλήθεια στην πραγματικότητα που να λέει ότι αυτά τα πράγματα πρέπει να σας εμποδίσουν να αναλάβετε δράση. Αυτό συμβαίνει για να αποτρέψετε τον εαυτό σας από το να δικαιολογεί γιατί δεν μπορείτε να κάνετε κάτι, απλώς συνεχίστε να αναλαμβάνετε μικρές δεσμεύσεις για αυτό.

Πολλά πράγματα δεν χρειάζεται να είναι ένα τεράστιο άλμα πίστης στο άγνωστο. Μπορούν να προγραμματιστούν και να εφαρμοστούν σιγά σιγά μέχρι το άλμα να μην σας τρομάζει πλέον.

Φροντίστε να κάνετε πολλή εξάσκηση και ο φόβος σας σύντομα θα υποχωρήσει.

Με τον ίδιο τρόπο που η πραγματική υγεία προέρχεται από τον προσδιορισμό της αιτίας μιας ασθένειας αντί από την απόκρυψη των συμπτωμάτων της, μόλις κατανοήσετε την πηγή του φόβου σας, μπορείτε να τον εξουδετερώσετε!