, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Θεαματική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

troxaio-imathia-thema-k-2
Της Έλενας Καραβασίλη
Τεράστια είναι η επιτυχία που σημείωσε η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης για το 2014, με τη μείωση στα τροχαία ατυχήματα να είναι θεαματική και να ξεπερνά κατά πολύ τους στόχους που είχε θέση το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Ιδιαίτερα ικανοποιημένος εμφανίζεται ο διευθυντής της τροχαίας Θεσσαλονίκης, Θεόδωρος Τυριακίδης, τονίζοντας στην Karfitsa πως «ακόμη και ένα λιγότερο τροχαίο ατύχημα να έχουμε, αυτό είναι επιτυχία. Όμως τη χρονιά που μας πέρασε τα πήγαμε πολύ καλά και ήδη έχουμε θέσει τους στόχους και το σχεδιασμό για να πετύχουμε ακόμη μεγαλύτερη μείωση για το 2015».
troxaio-mixani-paralia1
Παρά την αύξηση των τροχονομικών ελέγχων και τη συνεχή επιτήρηση των δρόμων του νομού Θεσσαλονίκης από κλιμάκια της τροχαίας, όπως σημειώνει ο κ. Τυριακίδης, σοβαρό είναι το πρόβλημα που υπάρχει όσο αφορά στις παρασύρσεις πεζών, ιδίως στο κέντρο της πόλης. «Όσον αφορά στη Θεσσαλονίκη, το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται μέσα στην πόλη. Σε ποσοστό 28% με 30% τα θανατηφόρα αφορούσαν σε παράσυρση πεζών», τονίζει ο κ. Τυριακίδης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, το 2014 είχαμε 12 νεκρούς και 103 τραυματίες λιγότερους, συγκριτικά με το 2013. Ο στόχος που είχε θέσει το υπουργείο πανελλαδικά, ήταν να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα κατά 8% και υπηρεσία της Θεσσαλονίκης κατάφερε να τα μειώσει σε ποσοστό 18,8%. «Μετά τις γιορτές κάναμε σύσκεψη με όλους τους διοικητές των υπηρεσιών της τροχαίας, για να θέσουμε τους στόχους για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων μέσα στο 2015, εντοπίζοντας τα σημεία στα οποία σημειώθηκαν τα περισσότερα τροχαία», εξηγεί ο κ. Τυριακίδης.
«Δεν υπακούουν στον Κ.Ο.Κ»
tiriakidis
Όπως υπογραμμίζει ο διευθυντής της τροχαίας Θεσσαλονίκης, «παρά της προσπάθειες που κάνουν οι άντρες της τροχαίας, θα πρέπει οδηγοί και πεζοί να εφαρμόζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας». «Να μη διασχίζουν ανεξέλεγκτα τους δρόμους, παρά μόνο από τις διαβάσεις τηρώντας τους φωτεινούς σηματοδότες», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Τυριακίδης. Δυστυχώς είναι πολλοί οι οδηγοί που παραβαίνουν τους σηματοδότες μα αποτέλεσμα να θρηνούμε θύματα στους δρόμους της πόλης. «Το προφίλ των ανθρώπων που παρασύρονται, κυρίως από δίκυκλα, είναι άτομα μεγάλης ηλικίας και ως επί το πλείστον γυναίκες. Εμείς από την πλευρά μας προσπαθούμε να επιστήσουμε την προσοχή οδηγών και πεζών με κάθε τρόπο. Από το 1996 γίνεται το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής σε όλα τα δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης, σε Κ.Α.Π.Η. και οπουδήποτε αλλού μας ζητηθεί. Επιπλέον πραγματοποιούμε έξι ενημερωτικές εκθέσεις κάθε χρόνο για να βάλουμε κι εμείς ένα λιθαράκι ώστε να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα», σημειώνει ο ίδιος.
«Το τραίνο έχει πάντα προτεραιότητα»
troxaio6
Σοβαρότατα είναι, σύμφωνα με τον κ. Τυριακίδη, το πρόβλημα που αφορά σε παρασύρσεις πεζών από αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ. «Το τραίνο έχει πάντα προτεραιότητα. Είναι καθαρή αυτοκτονία όταν οδηγοί ή πεζοί δεν υπακούουν στις σημάνσεις. Μέσα στο 2014 είχαμε τέσσερα περαστικά, τα περισσότερα στην οδό Μοναστηρίου μπροστά στο Αστυνομικό Μέγαρο. Αφορούν σε άτομα που βρίσκονται υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών και πάνε να περάσουν από τις σιδηροδρομικές γραμμές την ώρα που περνάει το τραίνο», σημειώνει. Σημαντικές είναι και οι παραβάσεις οδηγούν, που αγνοούν τις σημάνσεις και προσπαθούν να διασχίσουν το δρόμο την ώρα που περνάει η αμαξοστοιχία. «Στον Ακροπόταμο ήταν κατεβασμένες οι μπάρες, σε λειτουργία οι σηματοδότες και ο οδηγός συνέχισε την πορεία του με αποτέλεσμα να τον χτυπήσει θανάσιμα η αμαξοστοιχία. Αν είχαμε αποφύγει αυτού του είδους τα τροχαία, αμέσως ο αριθμός των θανατηφόρων θα ήταν αισθητά χαμηλότερος», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Τυριακίδης.
«Δεν είμαστε εισπρακτικός μηχανισμός»
troxaio2
Στα εθνικά δίκτυα όπου οι οδηγοί αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, πραγματοποιούνται τακτικοί έλεγχοι με ραντάρ αλλά και με κλιμάκια της τροχαίας. Τα πιο επικίνδυνα σημεία είναι στην ΠΑΘΕ, η Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης- Αθήνας, η Εγνατία και η Ευζώνων. Όπως εξηγεί ο κ. Τυριακίδης, σε αυτά τα σημεία δε σημειώνονται τόσα πολλά τροχαία ατυχήματα, όσα μέσα στην πόλη καθώς και στα επαρχιακά οδικά δίκτυα. Οι τροχονομικοί έλεγχοι έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι, συγκριτικά με το 2013 οι παραβάσεις που έχουν σημειωθεί είναι περισσότερες κατά 30.000. «Να υπογραμμίσουμε ότι δεν είμαστε εισπρακτικός μηχανισμός. Εμάς μας ενδιαφέρει να υπάρχει ευταξία στους δρόμους. Ο κυρίως στόχος μας είναι να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα και όχι να βεβαιώσουμε παραβάσεις. Να ξεκαθαρίσουμε ότι τα χρήματα από τις κλήσεις πηγαίνουν είτε στην εφορία είτε στους δήμους και όχι στους άντρες της τροχαίας και της αστυνομίας», τονίζει ο κ. Τυριακίδης.
Επικίνδυνοι… στον χιονιά
xionia-perifereiakos2
Ευτυχώς μέχρι τώρα στο νομό Θεσσαλονίκης τα καιρικά φαινόμενα δεν ήταν έντονα και έτσι δε δημιουργήθηκαν προβλήματα στα οδικά δίκτυα από τον χιονιά. «Είναι η πρώτη χρονιά που οι αρμόδιες υπηρεσίες, περιφέρεια και δήμοι, ανταποκρίθηκαν άμεσα σε δύο περιπτώσεις όπου χρειάστηκε. Στην κατηφόρα της Καρδίας αλλά και στην περιφερειακή μετά τη διασταύρωση Μαιάνδρου προς το Κορδελιό που πάγωσε ο δρόμος, αμέσως πήγε αλατιέρα στο σημείο», λέει ο κ. Τυριακίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα σημεία που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα σε περίπτωση χιονιά και παγετού, είναι η περιοχή της Καρδίας γιατί αν δε πέσει αλάτι θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων. Επίσης επικίνδυνος είναι ο δρόμος προς τις Σέρρες και το Κιλκίς, κυρίως από τον παλιό δρόμο, όμως υπάρχουν αλατιέρες και οι μηχανισμοί είναι σε ετοιμότητα. Τέλος σε περίπτωση ισχυρής χιονόπτωσης επικινδυνότητα παρουσιάζει η παλιά Εθνική Οδός στο δρόμο προς τη Χαλκηδόνα.
«500.000 οχήματα καθημερινά»
tsimiski-kinisi1
Όσο αφορά στο μείζον πρόβλημα της Θεσσαλονίκης που δεν είναι άλλο από το κυκλοφοριακό, ο κ. Τυριακίδης σημειώνει ότι, «δεν μπορεί να βρεθεί λύση εφόσον δεν υπάρχουν έργα υποδομής για να υποστηρίξουν τον όγκο των οχημάτων. Μέσα στο κέντρο δεν υπάρχουν παρκινγκ για να σταθμεύουν τα οχήματα, ενώ δεν υπάρχει κυκλοφοριακή παιδεία, ώστε οι οδηγοί να μην παρκάρουν σε διαβάσεις πεζών, πεζοδρόμια και ράμπες αναπήρων». «Όσους τροχονόμους και να βάλουμε δεν μπορεί να υπάρξει ευταξία», συνεχίζει ο ίδιος υπογραμμίζοντας ότι, «μία Τσιμισκή και μία Εγνατία έχουμε που και αυτή είναι μισή με τα έργα του μετρό στα σημεία όπου γίνονται οι σταθμοί. Αποτέλεσμα είναι αυτοί οι δρόμοι να μη μπορούν να «σηκώσουν» τον όγκο των αυτοκινήτων που καθημερινά αγγίζει τα 500.000 οχήματα. Πρέπει να μαζευτούν όλοι οι φορείς και να βρεθεί μία λύση. Μόνο με τις δυνάμεις της τροχαίας δε μπορεί να διευθετηθεί το πρόβλημα», καταλήγει ο κ. Τυριακίδης.
 
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.