Θεσσαλονίκη–Σποράδες: Το αίτημα επιστρέφει, η σύνδεση ακόμη αναζητείται
Επανέρχεται με επιμονή το αίτημα για μόνιμη ακτοπλοϊκή σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες, καθώς ο δήμος Θεσσαλονίκης πιέζει πλέον θεσμικά το Υπουργείο Ναυτιλίας να δώσει σαφή απάντηση για το μέλλον της γραμμής. Όπως αποκάλυψε στο δημοτικό συμβούλιο ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουριστικής Ανάπτυξης Βασίλης Γάκης, ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης έχει ήδη στείλει τρεις επιστολές προς το αρμόδιο υπουργείο από την αρχή του έτους, σε συνεργασία με άλλους δήμους και τις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας.
Σταθερή διεκδίκηση, ασταθής ανταπόκριση
Η εικόνα που μετέφερε ο κ. Γάκης ήταν αποκαλυπτική:
«Τα πράγματα δεν είναι ευχάριστα. Δεν υπάρχουν σαφείς απαντήσεις από το υπουργείο. Ελπίζουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να υπάρξει θετική εξέλιξη», σημείωσε, τονίζοντας την ανάγκη η γραμμή να ενταχθεί σε σταθερό ετήσιο σχεδιασμό και όχι να εξαρτάται κάθε φορά από προσωρινές αποφάσεις ή πολιτικές συγκυρίες.
Πρόκειται για πάγιο αίτημα των τουριστικών φορέων, που θεωρούν τη σύνδεση ζωτικής σημασίας για τη Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και τις νησιωτικές περιοχές των Σποράδων. Οι εποχικές ή ευκαιριακές δρομολογήσεις δεν εξασφαλίζουν προγραμματισμό και δεν ευνοούν τις επενδύσεις στον τουρισμό και τις μεταφορές.
Περισσότερες αεροπορικές συνδέσεις – στασιμότητα στη θάλασσα
Στον αντίποδα της καθυστέρησης στο μέτωπο των θαλάσσιων συνδέσεων, ανακοινώθηκαν δύο σημαντικές αεροπορικές γραμμές:
- Από 21 Ιουνίου ξεκινά η απευθείας σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης με Aegean, ενισχύοντας τις τουριστικές και εμπορικές σχέσεις με τη γειτονική Τουρκία.
- Επιπλέον, θα υπάρχει σύνδεση Θεσσαλονίκης – Βαρσοβίας σε ετήσια βάση με τη LOT Polish Airlines, κίνηση με σαφή στόχευση στην αγορά της Κεντρικής Ευρώπης.
Το λιμάνι Θεσσαλονίκης ως κόμβος ή… ανεκμετάλλευτη πύλη;
Η επιμονή του Δήμου Θεσσαλονίκης θέτει ξανά επί τάπητος το μεγάλο ερώτημα για τον ρόλο του λιμανιού της πόλης στο εθνικό ακτοπλοϊκό δίκτυο. Ενώ το λιμάνι επενδύει σε εμπορευματικές ροές και διασυνδέσεις με την ενδοχώρα, παραμένει αποκομμένο από την νησιωτική Ελλάδα, με ελάχιστες εξαιρέσεις και αβέβαιες πρωτοβουλίες.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να φανεί αν το Υπουργείο Ναυτιλίας θα προχωρήσει σε ένταξη της σύνδεσης με τις Σποράδες στον σχεδιασμό των επιδοτούμενων γραμμών ή θα παραμείνει ασαφές απέναντι σε ένα αίτημα που επανέρχεται επί χρόνια χωρίς ουσιαστική απάντηση.