, Τετάρτη
07 Δεκεμβρίου 2022

«Τι είναι το ”τηλεφωνικό σνομπάρισμα”;»

Έχετε μιλήσει ποτέ με κάποιον που αποσπάστηκε από το κινητό του την ώρα της συνομιλίας σας; Εάν ναι, τότε έχετε υποστεί τηλεφωνικό σνομπάριμα. Το κινητό του, έχει τραβήξει την προσοχή του και δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για αυτό παρά για τη συνομιλία σας.

Επιπτώσεις στην ψυχολογία

Η έρευνα δείχνει ότι αποτελεί σοβαρή ανησυχία για τη σωματική και ψυχολογική ευεξία. Οι άνθρωποι που διακόπτουν ή αποσπώνται από μια συνομιλία για να κοιτάξουν τα τηλέφωνά τους, δημιουργούν συναισθηματική διαταραχή. Σε μια εκπληκτική σειρά ευρημάτων, ο συναισθηματικός αντίκτυπος μπορεί να υποδηλώνει ότι το άτομο μπορεί να υποφέρει ακόμα κι από άγχος ή/και κατάθλιψη.

Το εύρος από διαφορετικές έρευνες είναι από 49 έως 72 τοις εκατό. Ο αντίκτυπος στη δουλειά μπορεί να είναι καταστροφικός με τους υπαλλήλους που έχουν δεχτεί μνησικακία από το αφεντικό τους να νιώθουν ότι η εργασία τους δεν εκτιμάται, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η αυτοπεποίθησή τους. Στο σχολείο, επίσης θεωρήθηκε ως ένας σημαντικός παράγοντας απόσπασης προσοχής.

Επιπροσθέτως, πέρα από φίλους και γνωστούς, οι εραστές μπορεί να έχουν προβλήματα και στην κρεβατοκάμαρά τους. Μελέτες δείχνουν ότι η συνήθεια αυτή μειώνει την ικανοποίηση από τη σχέση μεταξύ των συντρόφων καθώς επίσης μπορεί να βλάψει μία σχέση γονέα-παιδιού.

Μπορεί να μην πάθεις σοβαρό ατύχημα ενώ κοιτάς το τηλέφωνό σου κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας, αλλά μπορεί να βλάπτεις τόσο τον εαυτό σου όσο και τους άλλους.

Συμβουλές για να το καταπολεμήσετε

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε το τηλεφωνικό σνομπάρισμα. Καθένα έχει σχεδιαστεί για να σας κρατά αφοσιωμένους και όχι αποσπασμένους. Θα κάνατε καλύτερα να κάνετε ό,τι μπορείτε για να παραμείνετε συνδεδεμένοι σε μια συνομιλία για όσο το δυνατόν περισσότερο μπορείτε και στη συνέχεια να δικαιολογήσετε τον εαυτό σας αν χρειαστεί να ελέγξετε το τηλέφωνό σας. Το να λέτε ότι πρέπει να φροντίσετε μερικά πράγματα αυτή τη στιγμή κι ότι θα επιστρέψετε στη συζήτηση είναι καλύτερο από το να παρασυρθείτε στο τηλέφωνό σας ξαφνικά.

Ακολουθούν ορισμένες βασικές στρατηγικές:

  • Επίγνωση. Αυτό μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά η παραδοχή ότι υπάρχουν δύο άτομα στη συζήτηση είναι το θεμέλιο για να είστε έτοιμοι να συνδεθείτε. Κάντε τον χρόνο που έχετε μαζί να μετρήσει ώστε να είναι πολύτιμος και χρήσιμος και στους δύο σας.
  • Παρόν. Μην αποσπάτε την προσοχή σας κατά τη διάρκεια της συνομιλίας. Αυτή η έλλειψη παρουσίας και δέσμευσης κάνει τη σύνδεση να αισθάνεται αδύναμη και ασήμαντη. Εάν γνωρίζετε ότι πρόκειται να συναντηθείτε με κάποιον, μπορείτε να δοκιμάσετε να αφήσετε το τηλέφωνό σας πίσω ή να το βάλετε στην τσέπη σας για όλη τη διάρκεια.
  • Γνησιότητα. Προσπαθήστε να στρέψετε όλη την προσοχή σας σε αυτό που λέει το άτομο και επιλέξτε τα λόγια σας με μια αίσθηση αυθεντικότητας. Για να ξεκινήσετε και να διατηρήσετε μια καλή σύνδεση, θα χρειαστεί να ακούτε και να μιλάτε με έμφαση στο να είστε ανοιχτοί, ειλικρινείς και διαφανείς. Εάν προσπαθείτε να κρύψετε τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις σας, είναι πιθανό να είναι μια άλλη μορφή απόσπασης της προσοχής στη συνομιλία σας. Εάν έχετε μόνο ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για να μιλήσετε — πείτε το στην αρχή, ώστε δύο από εσάς να αναγνωρίσετε ότι ο χρόνος είναι περιορισμένος. Αυτό θα σας βοηθήσει να παραμείνετε αφοσιωμένοι, συνειδητοποιημένοι και συγκεντρωμένοι για όσο διάστημα γνωρίζετε ότι ο χρόνος που θα είστε μαζί είναι περιορισμένος.
  • Ενεργητική ακρόαση. Ένα μεγάλο ποσοστό των σφαλμάτων επικοινωνίας προέρχεται από την έλλειψη ενεργητικής ακρόασης. Όταν ασχολείστε με το κινητό σας κατά τη διάρκεια ενός διαλόγου, δεν ακούτε ενεργά. Η ενεργητική ακρόαση κάνει δύο πράγματα. Πρώτον, σας επιτρέπει να αφομοιώσετε αυτό που λέγεται, να το εκφράσετε με δικά σας λόγια και να το ανατροφοδοτήσετε για έλεγχο από το άτομο. Αυτό σίγουρα θα σας κρατήσει αφοσιωμένους. Δεύτερον, επιτρέπει επιβεβαίωση ή διευκρίνιση. Και στις δύο περιπτώσεις, η σύνδεση και η συνομιλία παραμένουν μια θετική εμπειρία μεταξύ δύο ανθρώπων.

ΦΩΤΟ UNSPLASH