Μαρ. Παναγιωτοπούλου: Το θέατρο με έχει κάνει καλύτερο άνθρωπο - Karfitsa.gr
Συνεντεύξεις

Μαρ. Παναγιωτοπούλου: Το θέατρο με έχει κάνει καλύτερο άνθρωπο

Βαρόμετρο για τις θεατρικές παραστάσεις χαρακτήρισε τη Θεσσαλονίκη η Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου σε συνέντευξη της στην Karfitsa, διότι σύμφωνα με την ίδια «το κοινό της πόλης είναι εκπαιδευμένο και δεν μασάει τα λόγια του». Η ηθοποιός σχεδόν κάθε χρόνο έρχεται στην πόλη με παραστάσεις, στις οποίες συμμετέχει. «Εάν μια παράσταση που ξεκινάει από εδώ πάει καλά αυτό σημαίνει ότι θα έχει επιτυχία», σημειώνει. Αυτή τη φορά όμως το έργο που θα γίνει ο λόγος για να βρεθεί στη Θεσσαλονίκη έχει δοκιμαστεί ήδη στην Αθήνα με μεγάλη επιτυχία. Η «Προσωπική Συμφωνία» μια αριστουργηματική παράσταση που κέρδισε το κοινό ήδη από την περασμένη σεζόν.

Συνέντευξη στη Φιλίππα Βλαστού

κα Παναγιωτοπούλου συστήστε μας τον ρόλο σας στην παράσταση.

Βρισκόμαστε στη ναζιστική περίοδο της Γερμανίας. Εγώ υποδύομαι την Ταμάρα Ζαχς, μια Γερμανίδα, η οποία σε μικρή ηλικία ερωτεύτηκε και παντρεύτηκε έναν νεαρό Εβραίο ταλαντούχο πιανίστα. Ο σύζυγος της στη συνέχεια διώχθηκε από τους ναζί. Ο μαέστρος Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ ήταν ένας άνθρωπος που τους βοήθησε να διαφύγουν στο Παρίσι, αργότερα όμως όταν έφτασε και εκεί ο ναζισμός συνέλαβαν τον άντρα της Ταμάρα, τον πήγαν στο Άουσβιτς, όπου και πέθανε. Μετά τον θάνατο του άντρα της η ζωή της σταματάει εκεί. Οι Γερμανοί όταν έχασαν τον πόλεμο προσπάθησαν να καταστρέψουν όσο περισσότερα αρχεία μπορούσαν και έτσι η Ταμάρα είναι η μόνη μάρτυρας υπεράσπισης προσπαθώντας να αποδείξει ότι ο άντρας της υπήρξε. Ο Φουρτβένγκλερ επειδή ήταν ο μόνος άνθρωπος που τους είχε δει μπορεί να το επιβεβαιώσει.

Τι σας εξιτάρει στην Ταμάρα;

Το πάθος της και το πόσο ολοκληρωτικά έχει αγαπήσει τον σύζυγο της. Σαν ρόλος έχει την δυσκολία ότι αυτή η γυναίκα, μετά τον θάνατο του άντρα της, είναι ψυχικά διαταραγμένη. Προσωπικά με εξιτάρει να ενσαρκώσω μια γυναίκα με ψυχική διαταραχή, η οποία σε μια σκληρή συνθήκη, όπως αυτή της ανάκρισης, σπάει και βγάζει μια δύναμη. Ο ρόλος αυτός είναι πολύ δυνατός.

Ποια φράση του έργου ξεχωρίζετε;

Το κείμενο περνάει μηνύματα, ειδικά στις μέρες μας, όπου το ναζιστικό κύμα δυστυχώς ξαναχτυπά. Επειδή είμαι άνθρωπος ανθρωποκεντρικής φιλοσοφίας και πιστεύω βαθιά στην καλοσύνη με αγγίζει μια φράση της Ταμάρας την στιγμή που μιλάει στο συνταγματάρχη και λέει: «Ένα είναι το καθήκον σας, να αποφασίσετε ποιος είναι ο καλός και ποιος είναι ο κακός. Τίποτα άλλο δεν έχει σημασία. Καταστρέφοντας έναν καλό άνθρωπο τώρα, καταστρέφετε το μέλλον».

Με τι συναισθήματα και σκέψεις θα φύγει ο θεατής μετά την παράσταση;

Ο τίτλος της παράστασης στα αγγλικά είναι Taking sides, αυτό λοιπόν καλείται να κάνει και ο θεατής, να πάρει δηλαδή θέση. Βλέπουμε κόσμους να συγκρούονται, άνθρωποι βρίσκονται στα όρια τους, μετά από έναν καταστροφικό κτηνώδη πόλεμο. Ουσιαστικά η κεντρική σύγκρουση που βλέπουμε είναι μεταξύ του Β.Φουρτβένγκλερ με τον Ταγματάρχη Άρνολντ, που είναι δυο διαφορετικοί κόσμοι. Ο πρώτος επιχειρηματολογεί λέγοντας ότι προσπάθησε να αντισταθεί στο ναζιστικό καθεστώς μέσα από την τέχνη του και να διαφυλάξει την πνευματικότητα του λαού του και τη μουσική του και να πολεμήσει εκ των έσω. Ο Άρνολντ πρεσβεύει ακριβώς το αντίθετο, ότι δηλαδή η αντίσταση είναι η φανερή μάχη.

Ο θεατής προβληματίζεται για το ποιος από τους δυο έχει δίκιο και βλέπει πως κάποιος γίνεται από θύτης θύμα και κάπου η αλήθεια θολώνει.

Όλα αυτά τα χρόνια η ενασχόληση σας με το θέατρο τι σας έχει μάθει;

Πολλά! Ο χώρος είναι σκληρός και ταυτόχρονα μαγικός. Μου έχει μάθει να αγωνίζομαι, να μην θεωρώ τίποτα δεδομένο, να μάχομαι την αναξιοκρατία. Με έχει κάνει καλύτερο άνθρωπο, γιατί μελετώντας χαρακτήρες και εποχές για να μπορέσω να ενσαρκώσω τους ρόλους στο σανίδι έχω μάθει πράγματα για μένα, έχει δηλαδή μια ψυχοθεραπευτική ιδιότητα.

Θεατρικά ποια είναι η εμπειρία σας με τη Θεσσαλονίκη;

Κάθε χρόνο σχεδόν βρίσκομαι στη Θεσσαλονίκη με περιοδείες. Για εμάς η πόλη αυτή είναι σαν βαρόμετρο, το πως θα πάει η παράσταση, γιατί οι Θεσσαλονικείς είναι ένα εκπαιδευμένο κοινό που δεν μασάει τα λόγια του και δεν κάνει χάρες.

*Η «Προσωπική συμφωνία» στο θέατρο Κολοσσαίον έως 6 Οκτωβρίου

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ