Με Άνθιμο και πρόεδρο της Ισραηλιτικής Κοινότητας συναντήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ - Karfitsa.gr
Οικονομία

Με Άνθιμο και πρόεδρο της Ισραηλιτικής Κοινότητας συναντήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ

Τι ανέφερε για την παραχώρηση των αεροδρομίων και τις ιδιωτικοποιήσεις

taiped_pitsiorlas

Στη Θεσσαλονίκη βρέθηκε σήμερα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και στο περιθώριο επαφών που είχε, σχετικά με τις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις, συναντήθηκε με δημοσιογράφους και παραχώρησε δηλώσεις και διευκρινίσεις.

Μάλιστα, όπως έκανε γνωστό, σήμερα συναντήθηκε με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, Άνθιμο και τον πρόεδρο της Ισραηλιτικής Κοινότητας, χωρίς ωστόσο να θελήσει να δώσει περισσότερες πληροφορίες για το περιεχόμενο των επαφών τους, λέγοντας πως όταν έρθει η ώρα θα βρεθεί και πάλι στη Θεσσαλονίκη για να ενημερώσει.

Αναφερόμενος στην παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, ανάμεσα στα οποία βρίσκεται και το Αεροδρόμιο Μακεδονία, ο κ. Πιτσιόρλας χαρακτήρισε την υπογραφή της σύμβασης «ψήφο εμπιστοσύνης» και μήνυμα ανεκτίμητης αξίας προς τους επενδυτές. Μάλιστα, έκρινε ως πολύ σημαντικό το τίμημα, καθώς όπως ανέφερε εκτός από τα χρήματα που θα εισρεύσουν από τη συμφωνία, κάθε χρόνο περίπου το 50% των κερδών της κοινοπραξίας θα καταλήγουν στο δημόσιο, ενώ με τις επενδύσεις ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ που προβλέπεται να πραγματοποιηθούν, τα αεροδρόμια θα αναβαθμιστούν θεαματικά και θα αυξηθούν οι τουριστικές ροές προς τη χώρα μας.

Μάλιστα, όταν ρωτήθηκε για τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος ανέφερε ότι υπέγραψε με… πόνο, ο κ. Πιτσιόρλας ανέφερε πως είναι λογικό να υπάρχουν και διαφορετικές απόψεις. «Είναι μεγάλες οι αποφάσεις αυτές, έχουν συζητηθεί χρόνια, σημασία έχει η κατάληξη, σημασία έχει ότι η σύμβαση υπογράφηκε και ότι θα προχωρήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση» σημείωσε προσθέτοντας χαρακτηριστικά πως «η Κυβέρνηση της Αριστεράς θα ανοίξει νέους δρόμους, έστω και με πόνο ψυχής» και τόνισε πως οι ιδιωτικοποιήσεις είναι μονόδρομος για να πάμε μπροστά, ενώ απέδωσε σε πλέγμα λανθασμένων αντιλήψεων και συμφερόντων το ότι δεν εφαρμόζονταν ως τώρα.

Δείτε ένα απόσπασμα των δηλώσεων του κ. Πιτσιόρλα:

Για το Αεροδρόμιο Μακεδονία ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ σημείωσε πως υπάρχει προγραμματισμός για επενδύσεις προκειμένου να εξυπηρετεί περισσότερους επιβάτες, ως το 2020 θα υπάρξει αύξηση των χώρων του κατά 35.000 τ.μ., με την επέκταση των χώρων υποδοχής και εξυπηρέτησης, ενώ σε ό,τι αφορά τον διάδρομο 10-28 ανέφερε ότι πρέπει να ολοκληρωθεί το υπάρχον έργο για την επέκτασή του. Όσο για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, θα συνεχίσει να παίζει το ρόλο της, οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να πάθουν τίποτα, δεν θα απολυθεί κανείς και στα αεροδρόμια θα προκύψουν τουλάχιστον 1.700 νέες θέσεις εργασίας.

Μετά τα αεροδρόμια σειρά παίρνουν τα λιμάνια, αφού, όπως είπε ο κ. Πιτσιόρλας τη Δευτέρα περιμένουν τις προσφορές για τον ΟΛΠ και θα ακολουθήσει αυτό της Θεσσαλονίκης, με τον σχεδιασμό για τον ΟΛΘ να έχει ως στόχο τον Απρίλιο του 2016 να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, το ενδιαφέρον των επενδυτών είναι πάρα πολύ μεγάλο, αφού εκτός των 8 εταιρειών που συμμετέχουν στο διαγωνισμό από τη δεύτερη φάση του, υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλες που αναζητούν τρόπο να συνεργαστούν με κάποιες από τις 8 υποψήφιες. Ο κ. Πιτσιόρλας σημείωσε πως διαπίστωσε θετική στάση από τους τοπικούς φορείς της Θεσσαλονίκης, υπό τον όρο των επενδύσεων, που όπως τόνισε, ήδη υπάρχει με στόχο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να μεγαλώσει και να έχει διαχειριστή έναν παγκόσμιο παίκτη, που θα αποφέρει μόνο οφέλη στην πόλη και τους φορείς της, ενώ πρόσθεσε ότι η διαδικασία πώλησης θα συνδράμει στην προσπάθεια δημιουργίας εμπορευματικού κέντρου στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ παρουσίασε και τα επόμενα ζητήματα αξιοποίησης που θα απασχολήσουν το ταμείο, αναφέροντας το παράδειγμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, τον διαγωνισμό για τη ΔΕΣΦΑ, σημειώνοντας πως λόγω της γεωστρατηγικής θέσης της Ελλάδας μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μεταφορά φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθεί νέα συμφωνία για τον Αστέρα Βουλιαγμένης, με τους επενδυτές να αποδέχονται λύση με το ίδιο τίμημα που ικανοποιεί τα ζητήματα που έθεσε το Συμβούλιο της Επικρατείας και θα ακολουθήσει η έναρξη της διαδικασίας για το Ελληνικό, με βελτιώσεις στη διαπραγμάτευση, με τους Δήμους της περιοχής και την Περιφέρεια να παίζουν ρόλο με τη βοήθεια του ΤΑΙΠΕΔ και της Κυβέρνησης προκειμένου να ξεκινήσει η υλοποίηση μιας επένδυσης ύψους 6 δις.

 

Άρης Κουτσιούκης

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

 

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ