12:46, Τετάρτη
28 Σεπτεμβρίου 2022

Ραδιοφωνικοί παραγωγοί μιλάνε ως… ακροατές για το "τοπίο της Θεσσαλονίκης"

“Έχω την αίσθηση ότι ο μέσος όρος ημερήσιας ακρόασης έχει αυξηθεί. Η κρίση άλλαξε και τις συνήθειες του κοινού. Ζητάει ενημέρωση για να μάθει τι ξημερώνει την επόμενη μέρα στη ζωή του, αλλά στρέφεται και στην ψυχαγωγία για να ξεχνιέται. Η σωστή ποσόστωση ενημέρωσης και ψυχαγωγίας οδηγεί στην επιτυχία…”
Έρευνα της free press Karfitsa για ένα από τα πιο αγαπημένα και διαχρονικά μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το ραδιόφωνο. Ρωτήσαμε γνωστούς ραδιοφωνικούς παραγωγούς-δημοσιογράφους πώς θα χαρακτήριζαν σήμερα το ραδιοφωνικό τοπίο της Θεσσαλονίκης και ποιά είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Πάρτε μια “γεύση” από τις απαντήσεις της έρευνας που θα φιλοξενηθούν προσεχώς στην έντυπη Karfitsa.

Μαρία Στύλου ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 94.5 (Από το 1988 στο ίδιο ραδιόφωνο και παράλληλα από το 1995 και στον Ερωτικό 94.8 που ανήκει στον ίδιο όμιλο): Το κοινό «εξελίσσεται» όπως εξελίσσονται όλα τα πράγματα της ζωής μας. Ναι η κρίση ήταν ένας παράγοντας που επηρέασε άμεσα το ερτζιανό τοπίο. Έκλεισαν ραδιόφωνα και μειώθηκε το προσωπικό σε άλλα που παρέμειναν. Άλλαξε όμως και η ψυχολογία του έμψυχου δυναμικού των μέσων αλλά και του κοινού. Προσωπικά πιστεύω ότι θα πρέπει να περάσουν μερικά χρόνια για να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε την επίδραση που έχει αυτή η αλλαγή και όταν πλέον μπορούμε να μελετήσουμε αποστασιοποιημένα τους παράγοντες που επίδρασαν, τότε μόνο θα πρέπει να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας. Εκτός όμως από την κρίση, η εξέλιξη της τεχνολογίας έφερε στο προσκήνιο μεγάλες αλλαγές που επηρέασαν  την λειτουργία των μέσων. Επιγραμματικά θα μπορούσα να πω πως έχουμε πλέον περισσότερες πηγές πληροφόρησης, ελλειμματική διαχείριση της είδησης και λιγότερη εμπιστοσύνη κοινού.

Γιώργος Μπούζος, metropolis 95,5 (Με ραδιοφωνική “θητεία” από το 1989 σε “Α 103”, ΑΝΤ1, “Εxtra Sport”. Στον Metropolis 95,5 από το 2012): Η οικονομική κρίση έχει αντίκτυπο στην καθημερινότητα. Για ευνόητους λόγους πολλοί προτιμούν να μείνουν στο σπίτι, αποφεύγουν το έξω, άρα ακούν περισσότερη ώρα ραδιόφωνο. Έχω την αίσθηση ότι ο μέσος όρος ημερήσιας ακρόασης έχει αυξηθεί. Η κρίση άλλαξε και τις συνήθειες του κοινού. Ζητάει ενημέρωση για να μάθει τι ξημερώνει την επόμενη μέρα στη ζωή του, αλλά στρέφεται και στην ψυχαγωγία για να ξεχνιέται. Η σωστή ποσόστωση ενημέρωσης και ψυχαγωγίας οδηγεί στην επιτυχία.
Στέφανος Τσιτσόπουλος Fly 104 (Κάνει επαγγελματικό ραδιόφωνο στη Θεσσαλονίκη από το 1996. Πέρασε από πολλούς σταθμούς, με σημαντικότερους κατά τον ίδιο το «88Μισό» του Μύλου, τον ΑΝΤ1 97.5, τον Republic 100.3 και τον Imagine 89.7. το αδελφάκι του σημερινού Fly 104): «Ούτε ζέστη ούτε κρύο» – ακολουθεί τη μοίρα όλης της Ελλάδας. Σταθμοί κουρασμένοι από την οικονομική ανέχεια, άρα προγράμματα φτηνά, χωρίς φαντασία ή επένδυση σε παραγωγούς με γνώση, αντί για επιλογές μέσω play list και ψώνιων που δέχονται να μένουν απλήρωτοι. Την ίδια στιγμή παραμένει ενδιαφέρον, όπως ήταν πάντα – το ζάπινγκ μου προσφέρει πάντα κάποιες εκπομπές φτιαγμένες από ανθρώπους με γνώση και άποψη. Όσο για την προ κρίσης περίοδο, πάλι ίδιο ήταν. Μπορεί να υπήρχαν λεφτά, αλλά για τους ιδιοκτήτες που τα τσέπωναν…
Χρύσανθος Τσαλτίδης Libero 107,4 (Διανύει 21 χρόνια ραδιοφωνικης πορείας με προηγούμενες “στάσεις” σε Aλφα103 , alphanews Θεσσαλονίκης, Metropolis FM, Αθλητικά νέα): Το ερτζιανό τοπίο της πόλης, έχει το πρόβλημα που έχουν όλα τα ΜΜΕ τα τελευταία χρόνια. Υπάρχει ένας ρομαντισμός, αλλά πλέον ό, τι ακούγεται και μέσω ίντερνετ δεν έχει μόνο το τοπικό χρώμα. Κρατάμε συντροφιά σε πολύ κόσμο στο εξωτερικό. Το επίπεδο στο ραδιοφωνικό τοπίο της Θεσσαλονίκης πάντως, είναι πολύ χαμηλό. Η κρίση ανάγκασε τα ραδιόφωνα να απευθυνθούν και σε μη δημοσιογράφους, σε παραγωγούς, σε ανθρώπους που κάνουν απλά το κέφι τους χωρίς να πληρώνονται και αυτό έχει επηρεάσει την ποιότητα πολύ. Είναι δύσκολο να στελεχώνονται τα ραδιόφωνα μόνο με επαγγελματίες δημοσιογράφους. Στον δικό μας αθλητικό χώρο, παίρνουν μικρόφωνο και εκπομπές οπαδοί. Πολλές εκπομπές απλά δίνουν το λόγο στους ακροατές. Δεν είναι κακό. Όλοι δικαιούνται να έχουν άποψη. Αλλά ούτε είναι πάντα καλό…

Στέφανος Διαμαντόπουλος, ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (Από… ραδιοπειρατής ιδιοκτήτης του πιο πετυχημένου ραδιοφωνικού σταθμού της πόλης). Mιλάει στην karfitsa για τη… συνταγή της επιτυχίας:
“Είμαι 30 χρόνια, από την «αυγή» της ελεύθερης ραδιοφωνίας στην πρώτη γραμμή , δεν ξέρω αν είμαι τόσο επιτυχημένος, λιγότερο ή περισσότερο. Δεν υπάρχουν συνταγές. Μεγάλη προσπάθεια, ταλέντο -γιατί δεν γίνεται χωρίς ταλέντο να κρατήσεις πολλά χρόνια-ευρηματικότητα και κυρίως να σε θέλουν οι άλλοι, όχι να το θες εσύ. Συνήθως κάποιος με τα χρόνια παθαίνει μία ιδρυματοποίηση, δηλαδή νομίζει ότι είναι κάτι. Περνούν 5-10 χρόνια επιτυχημένα σε ένα επάγγελμα, σε ένα λειτούργημα όπως είναι η δημοσιογραφία και νομίζεις ότι είσαι κάτι. Δεν βλέπετε τι συμβαίνει με τους καλλιτέχνες; Αν τους ρωτήσεις νομίζουν ότι είναι το κέντρο του κόσμου. Ελπίζω ότι δεν έχω ιδρυματοποιηθεί. Προσπαθώ να παρακολουθώ την επικαιρότητα, τη ζωή. Το Ρθ είναι ένα μέσο που φτάνει από το πεζοδρόμιο μέχρι τα μεγάλα σαλόνια. Εγώ είμαι μπροστά 30 χρόνια από αυτούς που έβαλαν την πρώτη βίδα. Δεν θέλει συνταγή. Θέλει να σε θέλει και να το θέλεις και να το προσπαθείς . Είναι σαν το γάμο. Για να κρατήσει ο γάμος, δεν σημαίνει ότι ήσουν πολύ έξυπνος μικρός και πολύ ωραίος, ούτε ο έρωτας ξεκίνησε μόνο καλά. Θέλει και στη διαδρομή να τους ερωτεύεσαι και να σε ερωτεύονται και προχωράς παράλληλα…”
Περισσότερες απόψεις ΠΡΟΣΕΧΩΣ στην έρευνα της free press Karfitsa