, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

«ΜΕΚΚΑ» των Βαλκανίων η αγορά της Θεσσαλονίκης

katastimata

Της Έλενας Καραβασίλη

Έντονα χρώματα, άριστες ποιότητες, τάσεις που αντιπροσωπεύουν την τελευταία λέξη της μόδας, κοσμούν τις περιποιημένες βιτρίνες των καταστημάτων της Θεσσαλονίκης. Από οποιονδήποτε δρόμο της πόλης και αν περάσει κανείς, σίγουρα θα κοντοσταθεί να θαυμάσει τα εμπορικά καταστήματα- μικρά και μεγάλα-  που με τη «λάμψη» και το παρουσιαστικό τους, παραπέμπουν σε εκείνα μεγάλων Ευρωπαϊκών χωρών. Σίγουρα η Θεσσαλονίκη, αποτελεί την «Μέκκα» της μόδας στα Βαλκάνια, ενώ με την τεράστια προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια από τις αρχές αλλά και από τους ίδιους τους επιχειρηματίες, υπάρχουν όλα τα φόντα για να έχουμε την καλύτερη και πιο οικονομική αγορά στην νοτιοανατολική Ευρώπη.

«Είναι βέβαιο πως διαθέτουμε την ισχυρότερη αγορά των Βαλκανίων από όλες τις απόψεις. Τα καταστήματα είναι αυτά μιας μεγαλούπολης, συγκεντρωμένα- σε 20 λεπτά μπορείς να τα γυρίσεις όλα- ενώ η Θεσσαλονίκη αποτελεί κριτήριο για όλη την Ελλάδα. Όλες οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες που θέλουν να εισέλθουν στον ελλαδικό χώρο ξεκινούσαν πάντα από την πόλη μας, είναι ο μεγάλος κριτής», σημειώνει στην Karfitsa ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης.

Αγοραστικός κριτής η Θεσσαλονίκη

Όπως εξηγεί ο κ. Φιλιππίδης, «υπάρχει μεγάλη πρόσβαση από τα Βαλκάνια, και έτσι όλες οι ξένες επιχειρήσεις, πρώτα μετρούν τις δυνάμεις τους στη Θεσσαλονίκη. Είναι μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά, μη ξεχνάμε ότι η κλωστοϋφαντουργία ξεκίνησε στη Β. Ελλάδα. Υπήρχε μεγάλη προσφορά και ποικιλία και έτσι δημιουργήθηκε αυτή η πολύ μεγάλη αγορά».  Ενδεικτικά ο ίδιος αναφέρει πως το πρώτο κατάστημα της πολυεθνικής «Zara» το 1994 ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη και μετά αποφάσισε να επιχειρήσει και στην υπόλοιπη χώρα. «Έχει αλλάξει ο χάρτης των επιχειρηματιών. Το ’90 οι θεσσαλονικείς άνοιγαν μαγαζιά στην Αθήνα, σήμερα οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί και αυτό γιατί διαθέτουμε μία πολύ δυναμική και αξιόλογη αγορά», καταλήγει ο κ. Φιλιππίδης.

Στη δυναμική που έχει η αγορά της Θεσσαλονίκης, ποντάρει και ο επιχειρηματίας Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος, έχοντας μεγάλη εμπειρία στον χώρο του εμπορίου. Όπως υπογραμμίζει ο ίδιος, «Το Αttica στο Mediterranean Cosmos άνοιξε τον Μάρτιο του 2012 και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα εξελίχθηκε σε έναν πολύ δημοφιλή αγοραστικό προορισμό. Η γρήγορη αυτή εξέλιξη μας έδειξε τη δύναμη και τη δυναμική της αγοράς που έχει η Θεσσαλονίκη. Αυτό αποτέλεσε και το έναυσμα για τη δημιουργία ενός ακόμα πολυκαταστήματος, αυτή τη φορά στο κέντρο, που είναι και ο πυρήνας της αγοραστικής κίνησης αλλά και ιδανική τοποθεσία για ένα πολυκατάστημα της δικής μας λογικής».

Στροφή στον τουρισμό

Παρότι η οικονομία της Θεσσαλονίκης στηρίζεται χρόνια τώρα στο γηγενή πληθυσμό, το τελευταίο διάστημα έχει γίνει ένα σημαντικό άνοιγμα στη στήριξη της από τον τουρισμό, το οποίο όπως φαίνεται αποδίδει καρπούς. «Τα πολυκαταστήματα μας παρουσιάζουν συνεχιζόμενη ανοδική πορεία με το αγοραστικό κοινό να δείχνει σαφώς την προτίμησή του. Τόσο ο γηγενής πληθυσμός όσο και οι τουρίστες το προτιμούν για τις αγορές τους εξαιτίας του πολύ δυνατού και ποιοτικού product mix, που τους επιτρέπει να βρίσκουν όλα όσα ψάχνουν συγκεντρωμένα σε ένα ευχάριστο, άνετο και ασφαλές  περιβάλλον, με υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης», αναφέρει ο κ. Λαμπρόπουλος. Όπως σημειώνει ο ίδιος, «οι τουρίστες έχουν επιπλέον διευκολύνσεις αφού όσοι είναι εκτός ΕΕ μπορούν να εκμεταλλευτούν και την υπηρεσία του tax-free shopping, που είναι διαθέσιμη σε όλα μας τα πολυκαταστήματα».

Σημαντικές είναι και οι κινήσεις που γίνονται από την πλευρά των αρχών, προκειμένου να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η δυναμική που έχει η αγορά, με στόχο να κατακτήσει την νοτιοανατολική Ευρώπη. «Είναι γεγονός πως διαθέτουμε την καλύτερη αγορά των Βαλκανίων, ενώ υπάρχουν όλα τα φόντα να κατακτήσουμε την πρωτιά και στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Είμαστε πιο προηγμένοι οικονομικά, έχουμε πολλά πολυκαταστήματα αλλά και μικρές επιχειρήσεις και υπάρχει πληθώρα ξένων επώνυμων εταιριών που επενδύουν στη Θεσσαλονίκη», υπογραμμίζει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και Ανάπτυξης, Χασδάι Καπόν.

Οι προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούνται εδώ και αρκετό καιρό σε όλες τις Βαλκανικές χώρες είναι σημαντικές και στόχο έχουν την προσέλκυση ακόμη περισσότερων τουριστών. «Υπάρχει μία σαφής στροφή στη στήριξη της οικονομίας από τον τουρισμό. Βούλγαροι, Τούρκοι, Ρώσοι επισκέπτονται την πόλη μας συχνά, αφήνοντας αρκετά χρήματα στην αγορά κάτι που στο μέλλον θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο», σημειώνει ο κ. Καπόν.

Το πρώτο «Open Mall»

Στη Θεσσαλονίκη ανοίγει τις πύλες του το πρώτο ανοιχτό εμπορικό κέντρο, εντός της περιοχής που περικλείεται από τη Λεωφόρο Νίκης, την Παύλου Μελά, την Μητροπόλεως και την Αριστοτέλους και έχει ως στόχο να τονωθεί η εμπορική κίνηση στο ιστορικό κέντρο. Σύμφωνα με τον κ. Καπόν, πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό εγχείρημα για την τόνωση και ενίσχυση της αγοράς. «Ο δήμος σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο δημιουργεί το πρώτο ανοιχτό εμπορικό κέντρο στον άξονα της Προξένου Κορομηλά, με στόχο οι επιχειρήσεις να οργανωθούν σε μια κοινή βάση και να λειτουργούν με μια ενιαία πολιτική». Ο κ. Καπόν συνεχίζει τονίζοντας ότι: «η δημοτική αρχή θα συνδράμει σε θέματα σήμανσης του χώρου, καθαρισμού και φωτισμού, καθώς στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια που στοχεύει στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στην πόλη μας».

 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.