, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Μετά από 9 χρόνια το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης προχωρά σε προσλήψεις

Makris
Του Βαγγέλη Στολάκη
Οκτώ διεθνείς επενδυτές «παραμένουν» στο παιχνίδι της πώλησης του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με τους τέσσερις τουλάχιστον να επαναβεβαιώνουν το ενδιαφέρον τους στην ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ. Σε ενημέρωση της προς δημοσιογράφους η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Δημήτρης Μακρής τόνισε ότι η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών από τους επενδυτές είναι τον Ιούλιο του 2016. Επιβεβαίωσε ότι προχωρά η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του μεγαλύτερου Λιμανιού της Βόρειας Ελλάδας και επανέλαβε ότι η διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε. εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μετόχων της εταιρίας και πως δεν μπορεί να σχολιάσει τις αντιδράσεις που προκύπτουν από τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης. Σε σχετική ερώτηση της Karfitsa αναφορικά με το αίτημα του δήμου Θεσσαλονίκης για εξαίρεση του πρώτου προβλήματα από την πώληση και απόδοσή του στον δήμο ο κ. Μακρής σχολίασε: «η διοίκηση του οργανισμού έχει στόχο να αξιοποιήσει όλη την περιουσία της εταιρίας. Είναι ανοικτό θέμα και πρέπει να συζητηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση».
Πτώση στα κέρδη
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας Δημήτρη Μακρή ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και το 2015 διατηρεί υψηλή κερδοφορία. Τα κέρδη της εταιρίας προ φόρων άγγιξαν τα 23 εκατομμύρια ευρώ. Παρόλα αυτά το λιμάνι το περσινό έτος δεν κατάφερε να διατηρήσει την κερδοφορία του 2014. «Παρουσιάστηκε μείωση στον κύκλο εργασιών» σημείωσε ο κ. Μακρής.
Αναλύοντας τα κέρδη της ΟΛΘ Α.Ε. το σέμπο ενισχύει τα ταμεία της κατά 62.30%, το συμβατικό φορτίο κατά 34,50%, η επιβατική κίνηση (κρουαζιερόπλοια και ακτοπλοΐα) κατά 0,57% και η εκμετάλλευση χώρων κατά 2,63%. «Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα δεν χάσαμε φορτία» αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΟΛΘ Α.Ε.. «Η διακίνηση συμβατικού φορτίου παρουσίασε το 2015 μείωση, η οποία είναι αποτέλεσμα της μείωσης στη ζήτηση των χαλυβουργικών προϊόντων, της αναστολής λειτουργίας μιας μεγάλης χαλυβουργικής μονάδας στη περιοχή της Θεσσαλονίκης και στην κατακόρυφη πτώση διεθνών τιμών των μεταλλευμάτων»  σημείωσε μεταξύ άλλων η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. και εκτίμησε ότι η μείωση του 2015 οφείλεται στον οικονομικό κύκλο της αγοράς των μεταλλευμάτων και όχι ως αποτέλεσμα της διακίνησης φορτίων από άλλα λιμάνια.
Σημειώνεται επίσης, όπως έγινε γνωστό ότι τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρίας στις 31.12.2015 ήταν 66.124.088 εκ. ευρώ. Η ΟΛΘ Α.Ε. επίσης πέρσι κατέβαλε μερίσματα, κυρίως στο ελληνικό δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, ύψους 75 εκ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στελέχη της διοίκησης του Λιμανιού το 2015 υλοποιήθηκε ένα σημαντικό αναπτυξιακό σχέδιο που περιελάμβανε αγορά δύο υπερσύγχρονων ηλεκτροκίνητων γερανών στο κρηπίδωμα 17, ανακατασκευή δικτύου ηλεκτροδότησης στο κρηπίδωμα 17, αποκατάσταση των επιστρώσεων στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και στο συμβατικό λιμένα κ.α. Για το 2016 η διοίκησης της ΟΛΘ σχεδιάζει επενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα 15 εκ. ευρώ. Μεταξύ άλλων σχεδιάζεται προμήθεια συστήματος αυτόματου ελέγχου και καταγραφής εμπορευματοκιβωτίων, οχημάτων κ.α., προμήθεια δυο γερανών υψηλών αποδόσεων στο κρηπίδωμα 21 για την  διακίνηση συμβατικού φορτίου, αδειοδότηση λειτουργίας υδατοδρομίου στην προβλήτα 1, πρόγραμμα αποκατάστασης των βαθών και των διαύλων πρόσβασης, άμεσες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της υποδοχής των κρουαζιερόπλοιων, δημιουργία της υποδομής για τη διεθνή ακτοπλοϊκή γραμμή  Θεσσαλονίκης- Σμύρνης και ανακαίνιση των όψεων του παραδοσιακού κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. σημείωσε επίσης ότι το 2016 αναμένεται να πραγματοποιηθούν 78 προσλήψεις υπαλλήλων αορίστου χρόνου. «Είχαν να γίνουν προσλήψεις από το 2007» είπε ο κ. Μακρής.
Αναφορικά με την κρουαζιέρα η διοίκηση εκτιμά ότι ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που θα βρεθούν φέτος το καλοκαίρι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι ίδιος με τον περσινό. Το πρόβλημα αναμένεται να προκύψει το καλοκαίρι του 2017, αφού μεγάλες εταιρίες αναμένεται να μετακινήσουν τα πλοία τους από τη Μεσόγειο στην Ασία.
Για τους πρόσφυγες που βρίσκονται στην περιοχή ο κ. Μακρής ανέφερε ότι αυτοί ανέρχονται στους 350. Φιλοξενούνται σε έναν περιφραγμένο χώρο στην αποθήκη 18 του Λιμανιού. «Το Λιμάνι όπως και κάθε πύλη εισόδου δεν είναι για μακροχρόνια παραμονή μεταναστών. Δεν μπορούμε να δεχτούμε άλλους. Πιστεύουμε ότι σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα θα πρέπει να φύγουν» κατέληξε ο κ. Μαρκής.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.