, Παρασκευή
19 Απριλίου 2024

search icon search icon

Μετρό: Λύνεται ο γόρδιος δεσμός της Πόντου

Με σταθερά βήματα προχωρούν οι εργασίες του Μετρό Θεσσαλονίκης και παρά τις όποιες δυσκολίες προέκυψαν εν μέσω πανδημίας το έργο παρουσιάζει σημαντική εξέλιξη στη βασική γραμμή Ν.Σ.Σταθμός – Νέα Ελβετία με τον στόχο για παράδοση του έργου τον Δεκέμβριο του 2023 να παραμένει.

ΓΡΑΦΕΙ Η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΡΗΤΙΚΟΥ

Μετά από αλλεπάλληλες πιέσεις προς την κυβέρνηση και την πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Καλαμαριά η διάνοιξη της οδού Πόντου φαίνεται να βρίσκει το δρόμο της λύσης. Οι απαλλοτριώσεις που εκκρεμούν σχεδόν πενήντα χρόνια, λόγω αδυναμίας του δήμου Καλαμαριάς να καταβάλλει το ποσό των 12 εκατ. ευρώ, ποσό που έχει υπολογιστεί για την αποζημίωση των ιδιοκτητών φαίνεται ότι μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης. Μάλιστα το επόμενο διάστημα θα οριστικοποιηθεί και ο ακριβής σχεδιασμός για την άντληση του ποσού προς τον δήμο Καλαμαριάς. Σύμφωνα με τον δήμαρχο Καλαμαριάς Γιάννη Δαρδαμανέλη, η υλοποίηση της διάνοιξης της οδού Πόντου είναι θέμα ημερών.
«Την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε μία συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, κ. Θόδωρο Σκυλακάκη παρουσία του υφυπουργού Μακεδονίας Θράκης κ. Σταύρου Καλαφάτη, και συζητήσαμε διαδικαστικά θέματα για το πώς όλα αυτά θα εφαρμοστούν, σχετικά με τη διάνοιξη της οδού Πόντου. Θεωρώ ότι μέσα στο προσεχές διάστημα, μέσα στον Ιούνιο, θα έχουμε μία λύση και θέλω να πιστεύω, ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2022 θα εκταμιευθεί το όποιο ποσό, για να προχωρήσουμε στο έργο, το οποίο έχει μείνει εδώ και περίπου πενήντα χρόνια στα χαρτιά»

«Αγκάθι» της εξέλιξης παραμένει ο σταθμός Βενιζέλου. Η Διοίκηση της Αττικό Μετρό και τα αρμόδια υπουργεία αναμένουν την επίσημη απόφαση του ΣτΕ για την απομάκρυνση των αρχαίων από το σταθμό Βενιζέλου προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα της κατασκευής του Σταθμού που πάγωσαν μετά την κατάθεση των προσφυγών.
Οι διαρροές που είδαν το φως της δημοσιότητας την Μεγάλη Εβδομάδα και ανέφεραν ότι το ΣτΕ με 13 ψήφους υπερ και 12 κατά, απέρριπτε τις αιτήσεις φορέων και προσωπικοτήτων που ζητούσαν την ακύρωση της υπουργικής απόφασης για απόσπαση, μεταφορά και επανατοποθέτηση των αρχαίων στον χώρο του σταθμού δεν έχουν λάβει χαρακτήρα επίσημης και οριστικής απόφασης από το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο.
«Είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε ανά πάσα στιγμή με βάση την απόφαση του ΣτΕ» αναφέρει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος στην karfitsa και τονίζει ότι οι διαρροές λειτούργησαν από συγκεκριμένους κύκλους για εργαλειοποιήση της δικαιοσύνης και δεν έφεραν κανένα πρακτικό αποτέλεσμα.
Όταν δημοσιευθεί η απόφαση του ΣτΕ αν είναι θετική για την απόσπαση και μεταφορά των αρχαίων όπως προβλέπει η ειδική μελέτη που έχει εκπονήσει ο μηχανικός Δημήτρης Κορρές, θα ακολουθήσει η υπογραφή της γνωμοδότησης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για την εν λόγω μελέτη, που εγκρίθηκε ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο και στη συνέχεια θα ξεκινήσουν εκ νέου τα έργα κατασκευής του σταθμού. Η Αττικό Μετρό ωστόσο δεν σταμάτησε τις εργασίες γύρω από το σταθμό παρά τις όποιες καθυστερήσεις προκάλεσε η πανδημία.

Ανάδοχος για την βορειοδυτική επέκταση του Μετρό

Παράλληλα ορίστηκε ανάδοχος που θα αναλάβει να εκτελέσει τα έργα για τις πρόδρομες εργασίες της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης στα βορειο-δυτικά της πόλης. Η διοίκηση της Αττικό Μετρό σκοπεύει να επαναξιολογήσει τη χάραξη, προς τα δυτικά αφού πρώτα ολοκληρωθείκαι η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης. Σε αυτή την ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη, εξετάζονται οι συγκοινωνιακοί φόρτοι και λαμβάνεται υπόψιν η καταγραφή στοιχείων από πολίτες που μετακινούνται στην πόλη. Οι έρευνες καθυστέρησαν λόγω κορονοϊού καθώς δεν ήταν εφικτό να γίνουν προσωπικές συνεντεύξεις πολιτών για την καταγραφή αναγκών.
Η μελέτη που κρίνεται απολύτως απαραίτητη, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Νίκο Ταχιάο θα αρχίσει το φθινόπωρο και τα στοιχεία θα παραδοθούν μέχρι το τέλος του έτους ώστε με βάση τα νέα δεδομένα να οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός για τη νέα χάραξη της γραμμής στον βορειοδυτικό άξονα με αφετηρία τον Σιδηροδρομικό Σταθμό. H επέκταση που θα εξυπηρετεί τους δήμους «Αμπελοκήπων – Μενεμένης», «Κορδελιού – Ευόσμου», «Παύλου Μελά» και «Νεάπολης – Συκεών», περιλαμβάνει 9 νέους υπόγειους σταθμούς με τα ίδια χαρακτηριστικά της βασικής γραμμής, δηλαδή με μήκος περίπου 60 μέτρων και κεντρική αποβάθρα.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.