«Μετρό Θεσσαλονίκης μόνο με… γραμματεία»! - Karfitsa.gr
Κοινωνία

«Μετρό Θεσσαλονίκης μόνο με… γραμματεία»!

Ενώνουν τις φωνές τους οι φορείς της πόλης για το έργο πνοής

Metro

του Βαγγέλη Στολάκη

Ενώνουν τις φωνές τους οι φορείς της Θεσσαλονίκης για να βάλουν μπρος οι… μετροπόντικες και να ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης Το έργο που αρχικά είχε εξαετή διάρκεια κατασκευής δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα ενώ έχουν περάσει οκτώ χρόνια και κανείς δεν ξέρει πότε θα τελειώσει. Αύριο συνεδριάζει η τριμερής εποπτική επιτροπή με εκπροσώπους του υπουργείου, της Αττικό Μετρό και της Κοινοπραξίας η οποία και θα αποφασίσει την τύχη του μεγαλύτερου έργου πνοής της πόλης. Την ίδια ώρα, οι εργαζόμενοι ζουν με το άγχος για νέες… απολύσεις.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας που ανέλαβε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης για συστράτευση των φορέων, δόθηκε σχετική συνέντευξη τύπου. «Πήραμε μια πρωτοβουλία για ένα έργο που ήταν το όνειρο των Θεσσαλονικέων. Ξεκίνησε από μια τρύπα, την τρύπα Κούβελα. Κάποτε ξεκίνησε να υλοποιείται στην πόλη και όλοι περιμέναμε ότι το 2012 θα απολαμβάναμε το μεγαλύτερο ίσως έργο που θα είχε γίνει στην πόλη. Δυστυχώς δεχόμαστε ένα δεύτερο πλήγμα από αυτό το έργο. Εμείς χάνουμε χρήματα και περιουσίες. Θέλουμε επιτέλους να τελειώσει το έργο. Στον άξονα κατασκευής του έργου έχουν χαθεί πολλά χρήματα και καταστήματα» σημείωσε ο κ. Φιλιππίδης. Σύμφωνα με τον κ. Φιλιππίδη η οδός που έχει πληγεί περισσότερο είναι η Εγνατία, που στο παρελθόν ήταν ένας από τους εμπορικότερους δρόμους της πόλης, αλλά και η Δελφών. Ο ίδιος τόνισε πως θα συνεχίσει να δίνει τον αγώνα για αποζημίωση των Μετρόπληκτων. Ζήτησε μάλιστα από το δήμο να αφαιρέσει τα δημοτικά τέλη από όσους έχουν πληγεί από τις εργασίες. Εκτίμησε ότι στην Εγνατία τα «λουκέτα» άγγιξαν το 40% και στη Δελφών το 60%.

Από την πλευρά του ο κ. Φιλιππίδης πρότεινε το Τεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης να μπει οδηγός στην κατασκευή του έργου.

«Το έργο έχει σταματήσει να εκτελείται σε ό,τι αφορά τη βασική γραμμή. Όταν ένα έργο σταματά για να ξεκινήσει ξανά απαιτούνται πολλά χρήματα και χρόνος» σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας και πρότεινε να συνεχιστούν στα εργοτάξια οι ανασκαφικές εργασίες. Σύμφωνα με τον Πάρι Μπίλλια υπάρχουν συγκεκριμένα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν για να συνεχίσουν οι εργασίες. Ο ίδιος ιεράρχησε ως πρώτο το σταθμό της Βενιζέλου, από όπου θα πρέπει να αποσπαστούν και να επανατοποθετηθούν τα αρχαία.

Σύμφωνα με τον Χάρη Κυπριανίδη, πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης «ο εργολάβος θα πρέπει να καταλάβει τι σημαίνει αυτό το έργο για την πόλη. Μια πόλη μπαίνει όμηρος ενός έργου ανάπτυξης». Όπως ανέφερε στο έργο εργάζεται μόλις το 1/3 των απαιτούμενων θέσεων εργασίας, ενώ έχουν χαθεί πολλές θέσεις εργασίας τόσο στον κατασκευαστικό όσο και στον αρχαιολογικό τομέα. Ο ίδιος ανακοίνωσε μάλιστα πως στις 8 Ιουνίου αναμένεται να ανακοινωθούν από την κοινοπραξία νέες απολύσεις. Ξεκαθάρισε πως ακόμα ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δεν έχει συγκροτήσει ακόμα την επιτροπή παρακολούθησης του έργου από φορείς της Θεσσαλονίκης, που πρόσφατα υποσχέθηκε σε εργαζόμενους του έργου και στον πρόεδρο του ΕΚΘ, Παναγιώτη Τσαραμπουλίδη.

Από την πλευρά του ο Σταύρος Στέτσικας, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης στον Κατασκευαστικό Τομέα, ζήτησε εντός είκοσι ημερών να υπάρξει από πλευράς υπουργείου επίσημη ενημέρωση των εργαζομένων στο έργο για την πορεία των διαβουλεύσεων. Επίσης κάλεσε τον υπουργό να χαρακτηρίσει το έργο ως «σημαντικό».

Σημειώνεται πως αυτή τη στιγμή στο έργο εργάζονται μόλις 250 άτομα από τα 1300 που εργάζονταν στο παρελθόν, την ώρα που η μελέτη προέβλεπε τη δημιουργία 3000 θέσεων εργασίας. Όπως είπε ο κ. Κυπριανίδης στο έργο θα εργάζεται στο τέλος μόνο η… γραμματεία!

Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο της απένταξης του έργου και της επιστροφής των χρημάτων στην ΕΕ ο κ. Κυπριανίδης δήλωσε πως «στη συνάντηση με τον κ. Σπίρτζη αυτός είπε πως δεν μπορεί να φανταστεί την απένταξη του έργου».

 

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ