, Τρίτη
19 Μαρτίου 2024

N.Ταχιάος: Ολέθριο να μην γίνει ο σταθμός της Βενιζέλου

Η πραγματικότητα λέει να συνυπάρξουν τα αρχαία και το μετρό σ’ ένα έργο που θα κάνει την πόλη περήφανη και θα αναδείξει την κληρονομιά και το έργο της» δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Ταχιάος, στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ μετά την ομόφωνη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου.
Επισήμανε πως ο στόχος για παράδοση του έργου τον Απρίλιο του 2023 είναι «φιλόδοξος αλλά υπαρκτός». «Ακόμη και οι όποιες καθυστερήσεις υπάρχουν αυτή τη στιγμή, λόγω των δικαστικών προσφυγών, πιστεύουμε ότι μπορούμε να τις απορροφήσουμε μέσα στο έργο, εφόσον βεβαίως στο μέλλον υπάρχει η συνεργασία με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες για την πρόοδο του έργου του σταθμού Βενιζέλου», δήλωσε ο κ.Ταχιάος.
Αναφορικά με την εκδίκαση των προσφυγών από αρχαιολόγους, κινήσεις πολιτών και φορείς στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας για την ακύρωση της απόφασης απόσπασης και επανατοποθέτησης, υπόθεση που έχει οριστεί για τις 6 Νοεμβρίου, είπε πως η Αττικό Μετρό «δεν θα προχωρήσει καμία ενέργεια στον πυρήνα των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου μέχρι να εκδοθεί η απόφαση του δικαστηρίου».
Ερωτηθείς τι θα γίνει σε περίπτωση που δικαιωθούν οι προσφυγές, ο κ.Ταχιάος απάντησε πως «εμείς πρέπει να πάρουμε κάποιες αποφάσεις» και χαρακτήρισε «ολέθριο» για την πόλη να μην κατασκευαστεί ο σταθμός της Βενιζέλου, διότι θα «στοιβάζεται ο κόσμος στις ουρές του σταθμού της Αγίας Σοφίας και θα κάνει μακρινές αποστάσεις».
Πρόσθεσε πως «η κρίσιμη διαδρομή του έργου περνάει από τη Βενιζέλου» και πως «η τμηματική λειτουργία δεν είναι εφικτή, είναι μια υπόθεση που κοστίζει πάρα πολλά χρήματα γιατί πρέπει να επαναπροσδιοριστούν πολλά στοιχεία του έργου»,είπε ο κ Ταχιάος απαντώντας στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξη Τσίπρα, που στο Thessaloniki Helexpo Forum είχε πει ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει τώρα το υπόλοιπο Μετρό και αργότερα ο σταθμός Βενιζέλου.
«Για να τελειώνει αυτή η συζήτηση, η κρίσιμη διαδρομή του έργου περνάει από τη Βενιζέλου, όπως περνούσε και από την Αγίας Σοφίας. Θα έπρεπε ο κ.Τσίπρας να είναι πιο προσεκτικός. Τον παγίδεψαν οι συνεργάτες του σε ιστορίες όπως τα εγκαίνια του σταθμού του Σιντριβανίου, σε επικοινωνιακή διαχείριση του έργου. Στην πορεία της μετάβασης του ΣΥΡΙΖΑ σε μία πιο ώριμη φάση καλό θα ήταν να ξεφύγουν από τις παγίδες επικοινωνίας και να δουν το έργο στην πράξη. Μόνο αν όλοι συνεργήσουμε στην επιτυχία του και όχι σε μια τζάμπα φασαρία θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην επίτευξη του», είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, για τις εργασίες του Μετρό τόνισε πως «προχωρούν κανονικά. Το σημαντικό είναι να τελειώσει η σιδηροδρομική επιδομή στις σήραγγες, να μπουν οι γραμμές σε όλο το βασικό δίκτυο και να αρχίσει η ηλεκτροδότηση ώστε να μπορέσουν τα τρένα να κινηθούν μέσα στη γραμμή και να ξεκινήσουν οι δοκιμές. Αυτό ειναι μια σύνθετη, περίπλοκη δοκιμασία και για την επιδομή δεν βρήκαμε καθόλου μελέτες».
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.