ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ "Κ": ΞΑΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓ. ΣΟΦΙΑΣ
Το «πράσινο φως» στην Αγίας Σοφίας αναμένεται να ανάψει και μάλιστα σύντομα σε οδηγούς και αυτοκίνητα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας βάζοντας ταυτόχρονα… ΣΤΟΠ στα σχέδια του Γιάννη Μπουτάρη για διατήρηση του πεζοδρομημένου τμήματος. Ο δήμος Θεσσαλονίκης μέχρι σήμερα δεν έχει καταθέσει μελέτη για διατήρηση της πεζοδρόμησης με αποτέλεσμα το έργο να παραμένει στον… αέρα και το ενδεχόμενο να δοθεί ξανά στην κυκλοφορία η οδός να είναι ορατό. Την ίδια ώρα, συνεχίζεται η διαμάχη μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων, οι οποίοι ταυτόχρονα χάθηκαν στη μετάφραση για το ποιος είναι… αρμόδιος! Σε σχετική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπό την προεδρεία του Απόστολου Τζιτζικώστα και με τη συμμετοχή του Γιώργου Τσαμασλή αποφασίστηκε να μην δοθεί νέα παράταση για την πιλοτική πεζοδρόμηση του δρόμου. Μιλώντας στην “Κ” ο κ. Τσαμασλής διευκρινίζει ότι “εμείς δεν δώσαμε παράταση καθώς δεν υπάρχει μελέτη και τώρα η Τροχαία σε συνεργασία με το δήμο πρέπει να πράξουν τα δέοντα”.
Διαβάστε το δημοσίευμα της “Κ” του Σαββάτου 1602.2013
Απάντηση για το εάν η Αγίας Σοφίας στο τμήμα από την οδό Τσιμισκή εώς τη Μακένζι Κινγκ θα παραμείνει πεζόδρομος αναμένεται να δοθεί στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, την οποία συγκαλεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σήμερα. Στη συνεδρίαση, που θα πραγματοποιηθεί υπό την προεδρεία του Απόστολου Τζιτζικώστα και με τη συμμετοχή του Γιώργου Τσαμασλή έχουν προσκληθεί ο Γιάννης Μπουτάρης και ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέας Κουράκης, όλοι οι περιφερειακοί σύμβουλοι Κεντρικής Μακεδονίας, βουλευτές όλων των κομμάτων των δυο περιφερειών του νομού, δημοτικοί σύμβουλοι Θεσσαλονίκης, εκπρόσωποι του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης, της πυροσβεστικής, της τροχαίας, των Επιμελητηρίων της πόλης του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και Ενώσεων Πολιτών.
Μέχρι σήμερα πάντως η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας παραμένει στον… αέρα, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες τις «Κ» και παρά τις συναντήσεις, που έχουν προηγηθεί μεταξύ των υπηρεσιακών παραγόντων δήμου Θεσσαλονίκης και Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο πρώτος δεν έχει καταθέσει εμπεριστατωμένη μελέτη πεζοδρόμησης.
«Θα κάνουμε μια μελέτη»
Όπως ισχυρίζεται ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσαμασλής υπάρχει η εκτίμηση πως η μελέτη θα κατατεθεί στην προσεχή σύσκεψη. Από την πλευρά του ωστόσο, ο αντιδήμαρχος Ανδρέας Κουράκης μιλώντας στην «Κ» σχολιάζει πως «στην τελική εάν μας ζητήσουν μελέτες, που υπάρχουν και είναι βραβευμένες από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής θα κάνουμε γρήγορα μια νέα και θα την καταθέσουμε». Αυτό σημαίνει βέβαια, πως εάν στη σύσκεψη της Δευτέρας δεν κατατεθεί σχετική μελέτη τότε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα ενημερώσει την Τροχαία Θεσσαλονίκης για τη μη έγκριση της παράτασης της πιλοτικής πεζοδρόμησης της οδού και αυτή με τη σειρά της θα πρέπει να ανάψει εκ νέου το… πράσινο φως σε οδηγούς και ΙΧ αυτοκίνητα.
«Είμαστε υπέρ της πεζοδρόμησης αρκεί να υπάρχει και η σχετική μελέτη. Αν ο δήμος μας φέρει μια πρόταση, κάνουμε κι εμείς τις δικές μας και συμφωνήσουμε τότε θα προχωρήσουμε απευθείας στην κατασκευή του έργου. Εάν όμως δεν έχουμε τη μελέτη και ο δήμος δεσμευτεί να μας την προσκομίσει θα δώσουμε παράταση της πιλοτικής πεζοδρόμησης. Ειδάλλως θα πρέπει να ενημερώσουμε την τροχαία και ο δρόμος να ανοίξει. Αυτή τη στιγμή έχουμε βραβευμένα αρχιτεκτονικά σχέδια και όχι μελέτες» δηλώνει ο Γιώργος Τσαμασλής.
«Παράνομος ο πεζόδρομος»
Σύμφωνα πάντως με υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας «η άδεια από τις αρμόδιες υπηρεσίες προς το δήμο για το συγκεκριμένο ζήτημα έχει λήξει από τις 30 Ιανουαρίου και δεν έχει δοθεί εκ νέου παράταση. Αυτό σημαίνει πως ο πεζόδρομος είναι παράνομος. Μελέτη δεν μας έχει κατατεθεί. Υπάρχουν βραβευμένα αρχιτεκτονικά σχέδια που δεν είναι όμως μελέτες. Το τελευταίο πακέτο μελέτης που υπήρξε και έληξε ήταν το 2002».
Από την πλευρά του ο δήμος Θεσσαλονίκης, διαμηνύει σε όλους τους τόνους πως η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας είναι δική του αρμοδιότητα και όχι της Περιφέρειας και πως η άδεια που είχε λάβει στο παρελθόν για την πιλοτική πεζοδρόμηση ήταν τυπική. «Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας βάσει του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έχει την ευθύνη για όλες τις κεντρικές αρτηρίες. Για το λόγο αυτό όταν αρχικά η διοίκηση του δήμου απευθύνθηκε στην τροχαία, τους παρέπεμψε σε εμάς» υποστηρίζει υπηρεσιακός παράγοντας της Περιφέρειας. Συμπληρώνει δε ότι «στο κέντρο πρέπει να υπάρχουν ζευγάρια δρόμων. Μια οδός που επιτρέπει την άνοδο των αυτοκινήτων και μια για την κάθοδο. Έτσι το ζευγάρι της Αγγελάκη είναι η Εθνικής Αμύνης. Της Βενιζέλου η Ιώνος Δραγούμη. Για την Παλαιών Πατρών Γερμανού, δρόμος από όπου τα αυτοκίνητα ανεβαίνουν το ζευγάρι ήταν η Αγίας Σοφίας, που ωστόσο εδώ και ενάμιση χρόνο παραμένει πεζόδρομος. Το κέντρο της πόλης εξαιτίας της πεζοδρόμησης έχει ταλαιπωρηθεί. Προσθέστε και την ταλαιπωρία των κατοίκων και των οδηγών εξαιτίας των έργων του μετρό».
Νέα κόντρα δήμου-Περιφέρειας
Την ίδια ώρα, ο δήμος Θεσσαλονίκης εμφανίζεται κατηγορηματικά αντίθετος στο ενδεχόμενο να δοθεί ξανά η Αγίας Σοφίας στην κυκλοφορία. «Τα πράγματα είναι απλά. Η Περιφέρεια δεν έχει καμία δικαιοδοσία στο συγκεκριμένο δρόμο. Η Περιφέρεια έχει την ευθύνη για το βασικό οδικό δίκτυο Εάν ο κ. Τσαμασλής θέλει να συσκέπτεται μπορούμε κι εμείς να προκαλέσουμε τέτοιου είδους συσκέψεις. Υπάρχουν αρχιτεκτονικά σχέδια βραβευμένα και μελέτες πληρωμένες από το ΥΠΕΚΑ» σχολιάζει ο Ανδρέας Κουράκης και βάλλει εναντίον του Γιώργου Τσαμασλή. «Ο κ. Τσαμασλής πρέπει να μάθει τη νομοθεσία για τα αρχιτεκτονικά σχέδια. Όταν πρόκειται για τέτοιου είδους ζητήματα πρέπει να είμαστε σοβαροί στις δημόσιες δηλώσεις μας» καταλήγει ο ίδιος.
Το ζήτημα συζητήθηκε και στη συνεδρίαση του τελευταίου δημοτικού συμβουλίου. «Η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας θα γίνει πάση θυσία», τόνισε ο Γιάννης Μπουτάρης , και συμπλήρωσε ότι «η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δεν έχει καμία αρμοδιότητα». Πρόσθεσε ότι οι θέσεις Περιφέρειας, Εμπορικού Συλλόγου και Επιμελητηρίων είναι για «γέλια» και κατέληξε: «δεν κάνουμε πίσω με καμία κυβέρνηση. Δεν πρόκειται να αφήσουμε την Περιφέρεια να ανακατευθεί στα του οίκου μας». Την αντίθεσή του εκφράζει μέσω της «Κ» ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Θεόδωρος Τυριακίδης. Συμπληρώνει επίσης πως «εάν γίνει λεωφορειολωρίδα η Ίωνος Δραγούμη τότε να παραμείνει πεζόδρομος και η Αγίας Σοφίας».
Υπογραφές
Στο μεταξύ, στο παιχνίδι των… εντυπώσεων έχουν μπει και ομάδες πολιτών, οι οποίες υποστηρίζονται από τη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης. Το περασμένο Σάββατο από τις 12:00 έως τις 15:00 πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στην Αγίας Σοφίας, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η πρωτοβουλία τους να συγκεντρώσουν υπογραφές πολιτών που τάσσονται υπέρ της διατήρησης του πεζοδρομημένου τμήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» οι υπογραφές που έχουν συγκεντρωθεί ξεπερνούν τις έξι χιλιάδες, ενώ ορισμένοι εκ των υπογραφόντων ζητούν τη διενέργεια δημοψηφίσματος.