ΙΝΚΑ: Καταναλωτές… μετανάστες και φειδωλοί

LEFTAΤην ιδιαίτερη ανησυχία των Βορειοελλαδιτών καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση της χώρας κατέγραψε έρευνα του ΙΝΚΑ Μακεδονίας που πραγματοποιήθηκε από τις 4 έως τις 8 Μαρτίου, με αφορμή τη σημερινή ημέρα καταναλωτή.

Όπως έδειξε η έρευνα, το ενδιαφέρον των καταναλωτών για μετανάστευση στο εξωτερικό είναι μεγάλο, ενώ όπως είναι φυσικό έχουν κοπεί οι λεγόμενες περιττές δαπάνες όπως είναι τα ταξίδια και οι διακοπές. Δεδομένη είναι ακόμα η στροφή των καταναλωτών σε νέες μορφές θέρμανσης καθώς οι τιμές του πετρελαίου είναι απαγορευτικές για τα περισσότερα νοικοκυριά.

Οι Βορειοελλαδίτες καταναλωτές, που είναι δυσαρεστημένοι για την εξυπηρέτηση που έχουν από το δημόσιο, εξακολουθούν σύμφωνα με την έρευνα να πιστεύουν σε ποσοστά που αγγίζουν το 100%, στην οικογένεια, την εκκλησία και τις ένοπλες δυνάμεις.           

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από δείγμα 1750 ερωτώμενων, τόσο μεταξύ των μελών του ΙΝΚΑ όσο και τυχαίου δείγματος καταναλωτών – πολιτών. Οι ερωτώμενοι χωρίστηκαν σε τρεις ηλικιακές κατηγορίες: 18-35, 36-55, 56 και άνω. 

Αναλυτικά τα στοιχεία της έρευνας:

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

18 – 35

35 – 55

56 και άνω

 

  • ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ:       65%                           80%                            92%
  • ΑΠΟΓΝΩΣΗ:                          82%                           89%                            94%
  • ΑΓΩΝΙΑ:                      70%                           82%                            95%
  • Πιστεύουν ή μάλλον πιστεύουν σε καλυτέρευση των πραγμάτων?

5%                                   7%                               2%

  • Σκέφτονται να στραφούν σε νέες αγορές εργασίας – ψάχνουν?

85%                               72%                             52%

  • Ο μισθός ή σύνταξη φτάνουν μόλις για το πρώτο 15νθήμερο    Μ.Ο.: 72%
  • Που δαπανώνται? ΤΡΟΦΙΜΑ / ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ Μ.Ο. 92%
  • Περικοπή περιττών δαπανών σε ποσοστό Μ.Ο.: 97%
  • Έρευνα αγοράς για τρόφιμα/ΠΟΙΟΤΗΤΑ – ΠΟΣΟΤΗΤΑ: Μ.Ο. 95%
  • Εμπιστεύονται τα προϊόντα κράχτες??? ΝΑΙ 24% – ΟΧΙ 23% – ΑΝΑΛΟΓΑ 53%
  • ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ: ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ 97%
  • ΕΧΟΥΝ ΓΟΝΑΤΙΣΕΙ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ: ΦΟΡΟΙ/ ΧΑΡΑΤΣΙ ΔΕΗ/ ΑΥΞΗΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΖΩΗΣ/ ΦΠΑ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 82%
  • Υποβάθμιση υγείας / παιδείας 90% – αν και αναγνωρίζουν τις σε πολλές των περιπτώσεων φιλότιμες προσπάθειες γιατρών και εκπαιδευτικών
  • ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ/ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ/ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ??? Μ.Ο.: ΝΑΙ 32% ΟΧΙ: 68%
  • ΠΙΣΤΗ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ – ΕΚΚΛΗΣΙΑ – ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ Μ.Ο. ΝΑΙ 68% ΟΧΙ 32%
  • Στροφή σε νέες  μορφές θέρμανσης: «ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ» ΛΟΓΩ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΧΕΔΟΝ ΕΞΟΜΟΙΩΣΗΣ ΤΟΥ, ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ Μ.Ο.: 40%
  • ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΒΟΡΕΙΟΕΛΛΑΔΙΤΕΣ? Μ.Ο. ΝΑΙ 2% – ΟΧΙ 98% ( εδώ αναφέρουν την παντελή έλλειψη πολλών και συνδυαστικών μορφών μεταφοράς, όπως τα αντίστοιχα στην Αττική)
  • ΑΝΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΟΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ – ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ – ΕΟΠΥΥ: Μ.Ο. 60%
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ Μ./Ο.: 76% – ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ / WEBTV 88% – ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ/WEB RADIO 88% – ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ – ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΕΣ / ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ: ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑΤΙΚΑ 15%
  • Νέες μορφές διασκέδασης – ψυχαγωγίας Μ.Ο.88% (μεταξύ των μορφών είναι: φιλικές συναντήσεις σε σπίτια – παιχνίδια στο Internet- περίπατος – βόλτα με ποδήλατο – κινηματογράφος – βιντεοταινίες