, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

O Μ. Ζορπίδης μιλάει στην Karfitsa για την βαριά βιομηχανία της Ελλάδας…τον τουρισμό

Το όνομα του είναι συνδεδεμένο με τις τουριστικές υπηρεσίες, εντός και εκτός Θεσσαλονίκης, εδώ και δεκαετίες. Ο Μιχάλης Ζορπίδης κρατάει τα ηνία ενός από των μεγαλύτερων ταξιδιωτικών πρακτορείων στην πόλη, ενώ παράλληλα ηγείται του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. Μιλώντας στην Karfitsa ο ίδιος αναφέρθηκε στο θετικό πλεονεκτήματα που έχουν στην πόλη εκθέσεις όπως η Philoxenia, για τον εναλλακτικό τουρισμό γνωστό ως «City Break» που πρέπει να αναπτυχθεί στη Θεσσαλονίκη και «έκρουσε»  το καμπανάκι στους κυβερνώντες αρμόδιους να συνεργαστούν με τους φορείς του τουρισμού για να μετατρέψουν την Ελλάδα νούμερο ένα πόλο έλξης τουριστών. Παράλληλα, ενόψει των Επιμελητηριακών εκλογών ο κ. Ζορπίδης απάντησε και στο τι έκανε και τι πρόκειται να κάνει σε ενδεχόμενη επανεκλογή του για τους επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου.
 
Συνέντευξη στη Φιλίππα Βλαστού
Πόσο ωφελείται ο τουρισμός από εκθέσεις όπως η Philoxenia και τι αντίκτυπο έχουν στην τοπική οικονομία;
Η διεθνής αυτή τουριστική έκθεση αλλά και όλες οι κλαδικές εκθέσεις της HELEXPO- ΔΕΘ, όπως φυσικά και η γενική του Σεπτεμβρίου, είναι ό,τι πιο δυναμικό έχει απομείνει στη Θεσσαλονίκη. Η αλήθεια είναι ότι τις τελευταίες δεκαετίες η πόλη και η ευρύτερη περιοχή έχει χάσει τα στοιχεία που της εξασφάλιζαν παραδοσιακά την εξωστρέφεια. Μέχρι τη δεκαετία του ’80 η Θεσσαλονίκη είχε σοβαρές βιομηχανίες, ενώ ήταν το κέντρο της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων, κάτι που σταδιακά χάθηκε. Άρα, θα πρέπει να φροντίζουμε τα στοιχεία που διατηρήθηκαν. Κάθε έκθεση φέρνει επισκέπτες, οι οποίοι με την σειρά τους μεταφέρουν τις εντυπώσεις τους –θετικές ή αρνητικές- στον τόπο τους. Ένας λόγος περισσότερο για την συγκεκριμένη έκθεση, που δίνει την ευκαιρία να προβληθεί στο κοινό αλλά και στα στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας το σύγχρονο πρόσωπο της πόλης.
Ποιος θεματικός τουρισμός πρέπει να αναπτυχθεί περισσότερο στη Θεσσαλονίκη; Kαι γιατί δεν έχει γίνει ακόμα;
Νομίζω ότι ο «τουρισμός πόλης», αυτό που στη διεθνή ορολογία έχει επικρατήσει ως «City Brake» ταιριάζει απόλυτα στη Θεσσαλονίκη. Το είδος αυτό του τουρισμού απευθύνεται σε κάθε είδους επισκέπτη, από επιχειρηματίες μέχρι οικογένειες, και του προτείνει προορισμούς, εύκολα προσβάσιμους, στους οποίους μπορεί να βρει μία καλή, μοντέρνα αγορά και παράλληλα να φάει καλά, να διασκεδάσει, να ξεναγηθεί σε αξιόλογα μνημεία, να μείνει σε άνετα ξενοδοχεία και να κάνει την βόλτα του με ασφάλεια και άνεση σε όμορφα σημεία μίας πόλης. Πιστεύω ότι η Θεσσαλονίκη διαθέτει όλα αυτά τα στοιχεία. Για να τα αναδείξει όμως χρειάζεται σκληρή δουλειά, με προγραμματισμό και έξυπνες ιδέες. Δυστυχώς στην πόλη μας δεν έχουμε μάθει να συνεργαζόμαστε, οι φορείς δεν έχουν κατορθώσει ακόμη να ομονοήσουν για τον κοινό σκοπό…
Ποιες είναι ο προοπτικές του τουρισμού στην Ελλάδα; Έχει περιθώρια βελτίωσης και αν ναι σε τι;
Ο τουρισμός για την Ελλάδα είναι η βασική βιομηχανία. Σε μερικά θέματα όμως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε τις προτεραιότητες μας. Δεν χρειαζόμαστε, για παράδειγμα, περισσότερους ξένους τουρίστες. Χρειαζόμαστε λιγότερους, που όμως θα ξοδεύουν περισσότερα χρήματα. Δυστυχώς, η προσοχή όλων πέφτει στα γνωστά νησιά των Κυκλάδων, που αποτελούν πλέον προορισμούς παγκόσμιου ενδιαφέροντος και στην Αθήνα! Οι προοπτικές του τουρισμού βρίσκονται σε όλη τη χώρα και όλες τις εποχές. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχει προγραμματισμός και στρατηγική! Οι αρμόδιοι της κυβέρνησης, θα πρέπει επιτέλους να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι με τους φορείς του τουρισμού και να καταστρώσουν ένα στρατηγικό σχέδιο προσέλκυσης τουριστών, όχι για την επόμενη καλοκαιρινή περίοδο αλλά για την επόμενη δεκαετία! Δυστυχώς, τέτοιος προγραμματισμός δεν υπάρχει…
Ενόψει των επικείμενων εκλογών και στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, εφόσον εκλεγείτε ξανά πρόεδρος, τι θα κάνετε για την στήριξη των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των τουριστικών υπηρεσιών;
Το ΕΕΘ, το λέω με υπερηφάνεια, έγινε πρωτοπόρος τα τελευταία χρόνια, στην προσπάθεια τουριστικής ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης. Διοργάνωσε το Φεστιβάλ Τουρισμού, έδωσε κίνητρα να προσελκύσει μαθητικές εκδρομές, ανέλαβε πρωτοβουλία για το συντονισμό των φορέων της Θεσσαλονίκης, ενισχύει σταθερά τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και στήριξε τις πρωτοβουλίες που πήραν κατά καιρούς άλλοι φορείς της πόλης, όπως ο Δήμος Θεσσαλονίκης, η Περιφέρεια ή ο Εμπορικός Σύλλογος. Στην επόμενη θητεία το ΕΕΘ θα αναλάβει ακόμη περισσότερες πρωτοβουλίες, κυρίως πάνω στη συνεννόηση των φορέων, αφού εμείς δεν έχουμε καμία διάθεση καπελώματος. Μας ενδιαφέρει να πετύχουμε τον σκοπό και όχι να φανούμε…
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.