Ο Μπαχ στο «wanna be» μετρό και οι «wanna be» εργαζόμενοι… - Karfitsa.gr
Απόψεις Αρθρογράφοι

Ο Μπαχ στο «wanna be» μετρό και οι «wanna be» εργαζόμενοι…

Του Δημήτρη Παππά

pappas1

Του Δημήτρη Παππά*

Με μελωδίες του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ “πλημμύρισε” πριν λίγες ημέρες το εργοτάξιο της στάσης «Πανεπιστήμιο» του Μετρό Θεσσαλονίκης, από τους μουσικούς και τα όργανα της Ορχήστρας Εγχόρδων του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Η εκδήλωση, εντασσόταν σε μια διεθνή πρωτοβουλία με τίτλο «Ο Μπαχ στο Μετρό» (Bach in the subways), στόχος της οποίας είναι να καταστήσει γνωστότερο το έργο του μεγάλου συνθέτη στο ευρύ κοινό. Είναι πραγματικά πολύ περίεργο αυτό που συμβαίνει με το Μετρό στην πόλη μας. Το έχουμε βάλει στη ζωή μας, χωρίς όμως να μπορούμε να το χρησιμοποιούμε. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο σταθμός Πανεπιστήμιο – ένας από τους δύο μόνο σταθμούς που εδώ και 10 σχεδόν χρόνια έχει κατασκευασθεί – «αξιοποιείται» προς το κοινό της πόλης. Όχι όμως το επιβατικό. Φαίνεται πως οι πλατφόρμες του, μάλλον αποτελούν πλατφόρμα για άλλους προορισμούς, πιο πολιτικούς. Είναι επίσης πολύ θλιβερό, που μία τέτοια, τόσο όμορφη εκδήλωση, η οποία θα πρέπει να αποτελεί και οδηγό το πώς ο πολιτισμός δένει με τα δημοσία έργα, συνέπεσε με τα αρχαιολογικά εργοτάξια του κέντρου της πόλης ουσιαστικά κλειστά και τους εργαζόμενους, οι οποίοι απολύθηκαν το Δεκέμβριο, χωρίς μάλιστα αποζημίωση, ακόμα να βρίσκονται έξω από αυτά. Οι υποσχέσεις για άμεση επαναπρόσληψη και επανεκκίνηση των ανασκαφών από τις 15 Ιανουαρίου έχουν μείνει στον αέρα, την ώρα που το σύνολο των απολυθέντων έχει εύλογα προσφύγει στη δικαιοσύνη, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο, προφανώς από τις άστοχες απολύσεις και κινήσεις των φορέων του έργου το όποιο χρονοδιάγραμμα υπάρχει. Την ίδια στιγμή, οι φήμες για άσκηση πιέσεων από πλευράς του νέου υπεργολάβου για παραίτηση των εργαζομένων από τη διεκδίκηση των αποζημιώσεων δια της δικαστικής οδού, προκειμένου να συναινέσει στην επιστροφή τους έχουν φουντώσει. Το έργο εμφανίζεται για άλλη μια φορά ως καζάνι που βράζει και η δυσαρέσκεια των κατοίκων του κέντρου επίσης για άλλη μια φορά πιάνει κόκκινο. Πόσο μάλλον όταν ο Υπουργός Υποδομών ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη για να σηματοδοτήσει την επανεκκίνηση των ΤΒΜs ( Μετροπόντικες). Η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό έχει μια μοναδική ευκαιρία να δείξει τις ικανότητές της. Οφείλει να διαψεύσει πως ο υπεργολάβος της ασκεί πιθανόν κακόβουλες πρακτικές εις βάρος του έργου και των εργαζόμενων με ένα και μοναδικό τρόπο. Το άμεσο άνοιγμα των αρχαιολογικών εργοταξίων και την επιστροφή του συνόλου του αρχαιολογικού προσωπικού (400 άτομα), το οποίο έχασε τη δουλειά του από τους άστοχους χειρισμούς του παρελθόντος. Μόνον έτσι θα προσφέρει καλή υπηρεσία στο έργο, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και την εμπειρία  Μόνον έτσι, το εμπορικό και οικονομικό κέντρο της πόλης θα απελευθερωθεί. Μόνον έτσι θα αποδείξει πως είναι σε θέση να αφουγκραστεί κοινωνία και εργαζόμενους και παράλληλα ασκεί πραγματικά διοίκηση και επίβλεψη. Μόνον έτσι, στην τελική μπορεί να αποδείξει πως μια αριστερή κυβέρνηση είναι σε θέση να είναι και κοινωνική και αποτελεσματική.

*Ο κ. Παππάς είναι αρχαιολόγος και γραμματέας του σωματείου εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

 

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ