, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Ο οίκος Gucci απολογείται για το κόνσεπτ με τα Γλυπτά του Παρθενώνα

936584_gucci6Λίγο πριν τα Χριστουγεννα ο γνώστος οίκος μόδας Gucci δημοσίευσε στο λογαριασμό της εταιρίας στο Instagram μερικά βίντεο όπου εμφανίζονται αρχαιοελληνικά αγάλματα, από το αέτωμα του Παρθενώνα, “ντυμένα” με τσάντες, σορτς, γυαλιά ηλίου, αθλητικά παπούτσια κι άλλα αξεσουάρ να “ποζάρουν” για τις ανάγκες διαφημιστικής καμπάνιας.   Όπως αναφέρει η Gucci, πρόκειται για δουλειά της graphic designer Derya Çakırsoy, στο πλαίσιο του online project “GucciGram”, στο οποίο νέα ταλέντα ποστάρουν “αυθόρμητα” το έργο τους, “τη δική τους εκδοχή για τη σειρά Blooms και Caleido της εταιρίας.   Ωστόσο το πρότζεκτ είχε προκαλέσει αντιδράσεις μεταξύ των οποίων ήταν και αυτή της Unesco Πειραιώς και Νήσων, που σε ανακοίνωσή της καταγγέλλει το project κάνοντας λόγο για “εικαστικό βανδαλισμό”.
gucci4
Μιλώντας στο «Εθνος της Κυριακής» σχετικά με την αμφιλεγόμενη καμπάνια στο  Instagram, στην οποία καλλιτέχνες κλήθηκαν να «στολίσουν» διάσημα έργα τέχνης με σύμβολα της διάσημης μάρκας, ο εκπρόσωπος της εταιρείας-κολοσσού αρνήθηκε τον οποιονδήποτε διαφημιστικό-εμπορικό χαρακτήρα τους τονίζοντας ότι πρόκειται «ανεξάρτητα» καλλιτεχνικά έργα:   «H Gucci επιθυμεί να διευκρινίσει ότι ουδέποτε είχε την πρόθεση να προσβάλει με τη δημοσίευση ανεξάρτητων έργων τέχνης στον λογαριασμό της στο Instagram. Τρέφει τον μέγιστο σεβασμό για τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική τέχνη. Μάλιστα είναι ένας από τους στόχους της Gucci να ενθαρρύνει την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης και την καινοτόμο δημιουργικότητα, αλλά δεν υπάρχει απολύτως καμία πρόθεση προσβολής της Ελλάδας και του πολιτισμού της ή οποιουδήποτε άλλου πολιτισμού».
Οπως είπε στο Έθνος ο ιταλικός οίκος μόδας, «oι εικόνες είναι μέρος της ψηφιακής πρωτοβουλίας με τίτλο “#Guccigram”, που έχει ως στόχο να προσκαλέσει online ταλέντα, εικονογράφους και στυλίστες από όλο τον κόσμο, καταξιωμένα ονόματα αλλά και ανερχόμενα – να φανταστούν έργα τέχνης που να περιλαμβάνουν δύο από τα πιο πρόσφατα και διάσημα σύμβολα της Gucci, τα λουλούδια “Gucci Blooms” και το μοτίβο “Gucci Caleido”. Τα έργα τέχνης που ακολούθως υποβλήθηκαν επαναδημιουργούν αριστουργήματα από οποιαδήποτε χώρα, οποιονδήποτε πολιτισμό ή ιστορική περίοδο». Η εταιρεία αποδίδει τα πνευματικά δικαιώματα για τα εν λόγω έργα στην Τουρκάλα καλλιτέχνιδα και σχεδιάστρια μόδας Ντέρια Τσακιρσόι, η οποία έχει ανεβάσει τα επίμαχα βίντεο στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram με το hashtag #Guccigram.
Το Έθνος φιλοξενεί και την απάντηση της Ντέρια Τσακιρσόι η οποία δηλώνει: «Στο Instagram ή το ίντερνετ μπορείς να βρεις εκατοντάδες εικόνες που έχουν δημιουργηθεί από καλλιτέχνες και που χρησιμοποιούν ελληνικά αγάλματα. Αγαπώ την Ελλάδα, την ελληνική τέχνη και τον λαό σας. Λυπάμαι για τις διαμαρτυρίες, αυτό είναι τέχνη και είμαστε όλοι στη γενιά του Διαδικτύου».
lifo.gr

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.