Επανέρχεται η περαίωση για 200 χιλιάδες επαγγελματίες
Σε μία… σχιζοφρενική κατάσταση φαίνεται ότι είναι οι υπεύθυνοι του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίοι μιλούν για εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του, προωθώντας το ηλεκτρονικό πόθεν έσχες και τους συνοπτικούς- φορολογικούς ελέγχους για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες αλλά και διατηρώντας το… “επιτυχημένο” μέτρο της περαίωσης!
Αν και το Μνημόνιο ορίζει ότι όσο διαρκεί το πρόγραμμα η κυβέρνηση δεν μπορεί να θεσπίσει νέες φορολογικές αμνηστίες, υπηρεσιακοί παράγοντες επιμένουν ότι θα πρέπει να τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τη Τρόικα, με βασικό επιχείρημα ότι από τη τελευταία περαίωση είχαν αντληθεί πάνω από 2 δισ ευρώ. Έτσι με φόντο τις περίπου 485.000 ανέλεγκτες υποθέσεις που σκονίζουν τα ράφια των εφοριών, αλλά και τις χρήσεις 2000- 2006 που παραγράφονται στο τέλος του έτους, στελέχη του υπουργείου… ονειρεύονται μια ακόμα περαίωση, έχοντας βέβαια στο πίσω μέρος του μυαλού τους και τη «τρύπα» του 1 δισ ευρώ στα φορολογικά έσοδα.
Η σχετική ρύθμιση θα αφορά σε περίπου 200.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες, οι οποίοι είχαν γράψει στα παλαιότερα των υποδημάτων τους τη τελευταία περαίωση- χωρίς μάλιστα να δεχθούν έλεγχο όπως απειλούσε το υπουργείο Οικονομικών- παρά το ότι αυτή προέβλεπε τη δυνατότητα καταβολής του αναλογούντος φόρου έως και σε 24 δόσεις.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι εφορίες προετοιμάζονται για ελέγχους σε μεγάλες κυρίως επιχειρήσεις, «πατώντας» στη πρόσφατη Απόφαση για το Ετήσιο Φορολογικό Πιστοποιητικό. Στην πραγματικότητα επεκτείνοντας το… πεδίο δράσης και πέρα από τις ΑΕ- ΕΠΕ που υποχρεωτικά περνάνε πλέον από το κόσκινο των Νόμιμων Ελεγκτών, το υπουργείο Οικονομικών θα μπορεί να διενεργεί τακτικούς ελέγχους σε πρόσθετο αριθμό εταιριών, μετά από εισήγηση του προϊσταμένου της αρμόδιας ελεγκτικής αρχής και έγκριση από επιτροπή η οποία αποτελείται από το Γενικό Διευθυντή Φορολογικών Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, το Γενικό Διευθυντή Φορολογίας και τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, βάσει των εξής ειδικών κριτηρίων:
Λήψη ή έκδοση πλαστών – εικονικών φορολογικών στοιχείων, συναλλαγές με ανύπαρκτες φορολογικά εταιρείες και περιπτώσεις για τις οποίες προέκυψαν παραβάσεις του άρθρου 39 και 39Α του Ν. 2238/1994 (transfer pricing), στοιχεία ή ενδείξεις για παραβάσεις της φορολογικής νομοθεσίας από εσωτερική ή εξωτερική πληροφόρηση ή επεξεργασία δεδομένων, μη έκδοση Έκθεσης Φορολογικής Συμμόρφωσης από τους Νόμιμους Ελεγκτές και τα ελεγκτικά γραφεία στις ημερομηνίες που ορίζονται σαν καταληκτικές για τη χορήγησή της, αναφορά από τους Νόμιμους Ελεγκτές ότι δεν τους δόθηκαν οι αναγκαίες πληροφορίες σε ότι αφορά το φορολογικό έλεγχο που διενήργησαν και περιπτώσεις ελέγχων εταιρειών κατά τους οποίους έχουν προκύψει στοιχεία για παράβαση των διατάξεων του ν. 3693/2008 από τους Νόμιμους Ελεγκτές και τα ελεγκτικά γραφεία.
Άσκηση δίωξης μελών του Δ.Σ. σύμφωνα με τις διατάξεις περί νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.
Συγκέντρωση του ελέγχου σε ποσοστό πάνω από 70% του κλάδου από το ίδιο ελεγκτικό γραφείο. Ευρήματα του ποιοτικού ελέγχου στους Νόμιμους Ελεγκτές.
πληροφορίες: iefimerida.gr