fbpx

, Παρασκευή
17 Ιανουαρίου 2025

search icon search icon

Φεύγει και η Ryanair;


Μετά τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες που μείωσαν τα δρομολόγια από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», με ορισμένες μάλιστα να αποχωρούν τελείως λόγω προβλημάτων που είχαν με τις low cost εταιρείες, η Ryanair έχει εκδηλώσει την πρόθεση να αποχωρήσει και αυτή από το αεροδρόμιο.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Αγγελιοφόρου της Κυριακής, τόσο η οικονομική ύφεση που μαστίζει την Ελλάδα αλλά και πολλές χώρες της ευρωζώνης, όσο και ο σκληρός και αθέμιτος ανταγωνισμός από τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους (low cost) είναι οι βασικοί λόγοι που η μια αεροπορική εταιρία μετά την άλλη βγάζει από το πτητικό της πρόγραμμα, είτε τελικά, είτε προσωρινά, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.
Όπως όλα δείχνουν, μέσα στη γενικότερη απογύμνωση της πόλης έρχεται να προστεθεί και η «πέτρα του σκανδάλου», η χαμηλού κόστους ιρλανδική αεροπορική εταιρία Ryanair.
Η εταιρία εγκαινίασε τις πτήσεις της από/προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στις 12 Απριλίου 2011, γιορτάζοντας την έναρξη της λειτουργίας της στη Θεσσαλονίκη. Για μια επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ της Θεσσαλονίκης και της αεροπορικής εταιρίας μιλούσαν τότε οι αρμόδιοι σε θέματα τουρισμού, ενώ αναφέρθηκαν και στην ανατροπή του γενικού αποκλεισμού της Θεσσαλονίκης.
Η Ryanair είχε συνάψει συμφωνία συνεργασίας για τρία έτη και επιδοτείται από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ) με το ποσό των 350.000 ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με παράγοντες του τουριστικού κλάδου, η συγκεκριμένη κίνηση από πλευράς Οργανισμού έγινε για να τονώσει το τουριστικό ρεύμα στη Θεσσαλονίκη. Ο ΟΤΘ από την πλευρά του υποστηρίζει ότι έφερε κόσμο στην πόλη, η δε ΕΞΘ επισημαίνει ότι δεν επωφελήθηκε η Θεσσαλονίκη, αλλά κυρίως η Χαλκιδική και ότι τα ανταποδοτικά οφέλη από την Ryanair δεν ήταν τα αναμενόμενα.
Η συμφωνία ανάμεσα στη Ryanair και τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης ήταν για τέσσερα δρομολόγια (Λονδίνο, Βρυξέλλες, Στοκχόλμη και Οσλο), ενώ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η εταιρία πρόσθεσε κι άλλους προορισμούς, δίχως επιδότηση, φτάνοντας αυτή τη στιγμή τους 13. Στα μέσα της άνοιξης-αρχές καλοκαιριού του τρέχοντος έτος, ζήτησε από τον Οργανισμό χρήματα και για τα υπόλοιπα δρομολόγια που πρόσθεσε στο πτητικό της πρόγραμμα. Ο Οργανισμός από την πλευρά του αντέδρασε, λέγοντας ότι δεν έχει χρήματα για περαιτέρω χρηματοδότηση. Δεν έχει χρήματα, όχι μόνο για τα επιπλέον δρομολόγια που ζητάει η αεροπορική εταιρία, αλλά ούτε και για τα συμφωνημένα. Ζητάει λοιπόν, από την αεροπορική εταιρία ένα γενικότερο «κούρεμα», ενώ σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες ο αερομεταφορέας έχει να δει το «χρώμα του χρήματος» από το Φεβρουάριο.
Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού, Σπύρος Πέγκας, σημειώνει στον «ΑτΚ» ότι «βρισκόμαστε σε διαπραγμάτευση με την αεροπορική εταιρία, λόγω των σημερινών δεδομένων ζητούμε σχετική αναδιάρθρωση της επιδότησης».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.