fbpx

, Τετάρτη
09 Οκτωβρίου 2024

search icon search icon

Επιχειρώ το 2021

Γράφει η Ιρένε Βήττα Βαβούσκου

Η εποχή που τα πράγματα ήταν ακόμα απλά και μπορούσες να στήσεις δουλειά με τη λιγότερη δυνατή προσπάθεια, έχει περάσει χωρίς επιστροφή. Τα πράγματα άλλαξαν και έγιναν πολλά και περίπλοκα. Έτσι, το να δημιουργήσεις μία επιχείρηση από το μηδέν είναι πλέον πολύ δύσκολο και απαιτεί ειδικές γνώσεις σε διάφορους τομείς, που κανένας δεν μας εκπαιδεύει, πώς να το κάνουμε από την αρχή. Διαφορετικά, είμαστε αναγκασμένοι να βάλουμε το χέρι βαθιά στην τσέπη, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε συνεργάτες, που θα μας στήσουν την επιχείρηση με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι βιώσιμη.

Αριθμοί, excel και προβλέψεις

Όταν μία νέα επιχείρηση ξεκινά, θυμίζει λίγο τη θεωρία του Mεγάλου BANG! Ξεκινάμε και προσπαθούμε να βάλουμε το χάος σε σειρά, καταγράφοντας σε καθημερινή βάση οικονομικούς δείκτες και προσπαθώντας να κάνουμε προβλέψεις βασιζόμενοι στους αριθμούς που έχουμε. Όταν οι αριθμοί δείχνουν ανοδικές τάσεις, έστω και μικρές, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών του υπάρχουν στις μέρες του κορονοϊού, θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι. Πρόκειται λοιπόν για μία διαρκή προσπάθεια να βγούνε συμπεράσματα και trends, που θα μας οδηγήσουν σε ορθότερη πορεία της επιχείρησης μειώνοντας ή ακόμα και εξαλείφοντας λάθη.

Εταιρική ταυτότητα

Πριν ακόμα παρουσιάσουμε τη νέα επιχείρηση μας στην αγορά, θα πρέπει να έχουμε αποφασίσει για την εταιρική ταυτότητα της. Αυτό σημαίνει, ότι θα πρέπει να έχουμε αποφασίσει για την γκάμα των προϊόντων, που θα πουλάμε, τον τρόπο που θα τα πουλάμε, τα χρώματα, την διακόσμηση είτε του φυσικού είτε του on-line καταστήματος μας αλλά και τον τρόπο προσέγγισης των πελατών μας. Είναι σημαντικό να δώσουμε στην επιχείρησή μας συγκεκριμένη θέση από το 1 έως το 10, σχετικά με το πόσο Ηigh End περιμένουμε να είναι η προσέγγιση μας, ή πόσο value for money θα φανούμε στα μάτια των πελατών μας. Σημασία δεν έχει, τι πιστεύουμε εμείς για το δικό μας μαγαζί, αλλά το θέμα της εταιρικής ταυτότητας έχει να κάνει με τον τρόπο που βλέπουν οι πελάτες μας τη δική μας επιχείρηση και πόσο ικανοποιούνται οι υψηλές – ή όχι και τόσο υψηλές – προσδοκίες τους.

Social

Έτσι λοιπόν, έχοντας ξεκαθαρίσει, τι είναι αυτό που θέλουμε να πουλήσουμε, το επόμενο στάδιο είναι, να το επικοινωνήσουμε τους πελάτες μας. Δεν είναι λίγες οι φορές, που επιχειρήσεις με πολλή δυνατή οργάνωση και προϊόντα, έπεσαν έξω είτε λόγω της κακής επικοινωνίας με το κοινό τους είτε λόγω της αοριστίας του μηνύματος, που περνά μέσα από την επικοινωνία αυτή, αλλά είτε και λόγω της αδιάφορης εταιρικής παρουσίασης. Μία επιχείρηση σήμερα θα πρέπει να είναι πολλά περισσότερα από το να είναι απλά μία επιχείρηση. Θα πρέπει να έχει αξίες, να δίνει έξυπνες πληροφορίες τους πελάτες της αλλά και προσφορές σε προϊόντα, χωρίς να απαξιώνει ολόκληρη την γκάμα της. Θα πρέπει με άλλα λόγια να υπάρχει ποικιλία και εναλλαγή σε αυτά που επικοινωνεί, και ο πελάτης παρακολουθώντας την σελίδα των social, να μην βαριέται αλλά κάθε φορά να έχει και σε κάτι καινούργιο να σταθεί, είτε αυτό παρέχεται με χιούμορ είτε με σοβαρότητα είτε μόνο με σκοπό την πληροφόρηση. Τα social είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο, για να σας γνωρίσουν οι πελάτες!

Οργανόγραμμα, επιμόρφωση

Είναι πολύ σημαντικό για μία επιχείρηση, να έχει σωστή δομή με οργανόγραμμα, έτσι ώστε οι αρμοδιότητες αλλά και οι εργασίες να είναι κατανεμημένες, οι ρόλοι διακριτοί, ώστε και το κάθε στέλεχος να γνωρίζει ακριβώς, ποια είναι η δουλειά του. Ίσως μερικές φορές να είναι πιο εύκολο, να προσλάβουμε άτομα, που να γνωρίζουν την δουλειά από πριν, όμως αυτό μπορεί να αποδειχθεί δίκοπο μαχαίρι. Και αυτό, γιατί οι γνώσεις που έχουν από την προηγούμενη εμπειρία τους, να μην είναι αυτές, πού να θέλουμε για τη δική μας επιχείρηση. Σε κάθε περίπτωση, είναι απαραίτητο να υπάρχουν σεμινάρια επιμόρφωσης, έτσι ώστε όλοι να γνωρίζουν την φιλοσοφία της επιχείρησης αλλά και να έχουν τη δυνατότητα, να καλύψουν κενά γνώσης που μπορεί τυχόν να προκύψουν.

Ένας επιχειρηματίας θα πρέπει να έχει όραμα, να είναι σε θέση να οργανώνει, να ελέγχει, να επενδύει στους ανθρώπους του αλλά και να τους αφήνει να κάνουν τη δουλειά τους.

Πάνω απ’ όλα οφείλει να είναι συγκεκριμένος στις απαιτήσεις του και να είναι δίκαιος.

Η Ιρένε Βήττα Βαβούσκου θα ξεκινήσει σπονδυλωτό οδηγό με video για νέους επαγγελματίες, το Business Guru Project.

Για περισσότερες πληροφορίες https://vavouskou.gr/

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.