fbpx

, Τετάρτη
12 Φεβρουαρίου 2025

search icon search icon

Έρευνα σε βάρος της “Αθηναϊκής Ζυθοποιίας” για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά

athinaiki-zithopoiia

Στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παραβίασε τους νόμους για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά, προέκυψαν από έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού (Ε.Α). Το θέμα θα απασχολήσει τη συνεδρίαση της ολομέλειας της Ε.Α που θα συνεδριάσει στις 20 Φεβρουαρίου.

Ειδικότερα, από την έρευνα προκύπτουν στοιχεία, πως “η Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε ενιαία, μακρόχρονη και στοχευμένη πολιτική για τον αποκλεισμό και τον περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της, κυρίως με την επιβολή αποκλειστικότητας σε επίπεδο χονδρικής και λιανικής πώλησης, και μέσω άλλων πρακτικών με σωρευτικό αποτέλεσμα την απομόνωση των ανταγωνιστών από τους διαύλους διανομής και διάθεσης”.

Σε ανακοίνωση της Ε.Α αναφέρεται πως στην εταιρεία αποδίδονται πρακτικές, “που ανάγονται στην επιβολή όρων αποκλειστικής προμήθειας, ιδίως σε αλυσίδες λιανικής και σημεία επιτόπιας κατανάλωσης, με τη χορήγηση σημαντικών χρηματικών και άλλων παροχών στους πελάτες της υπό όρους αποκλειστικότητας / περιορισμού του εφοδιασμού από ανταγωνιστές της, καθώς και στην επιβολή εκπτώσεων πίστης και στόχων πωλήσεων”.

Επίσης, αποδίδονται στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία πρακτικές προς χονδρεμπόρους, όπως η παροχή σε αυτούς σημαντικών οικονομικών κινήτρων, με τον όρο περιορισμού του εφοδιασμού τους από ανταγωνιστές, προνομιακών όρων πίστωσης για αποθεματοποίηση, η άσκηση πίεσης στους χονδρεμπόρους για διακοπή της διακίνησης ανταγωνιστικών σημάτων, κ.ά.

Τι απαντά η εταιρεία

Όπως αναφέρει η “Αθηναϊκή Ζυθοποιία” σε ανακοίνωση της, αρνείται κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς της εισήγησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Επισημαίνει μεταξύ άλλων, πως “η ελληνική αγορά μπίρας είναι άκρως ανταγωνιστική και αριθμεί πολλές εταιρίες αλλά και προϊόντα που ξεκίνησαν τη δραστηριοποίησή τους την τελευταία δεκαετία, πως ο αριθμός των εταιριών που παράγουν και εμπορεύονται προϊόντα μπίρας αυξήθηκε από 5 το 2000 σε πάνω από 20 σήμερα και πως οι νέες εταιρίες στην αγορά έχουν αναπτυχθεί με επιτυχία και αποκτούν αυξανόμενα μερίδια αγοράς”.

Η “Αθηναϊκή Ζυθοποιία” τονίζει πως “όλα τα παραπάνω στοιχεία αποδεικνύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την υγιή ανάπτυξη της αγοράς”.

 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.