ΚΑΡΦΙΤΣΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
ΚΑΡΦΙΤΣΑ
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
ΚΑΡΦΙΤΣΑ

Hellenic Train: Οι Ιταλοί επενδύουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Γιάννης Κοντογεώργος Αναρτήθηκε από Γιάννης Κοντογεώργος
18/05/2025
Οικονομία
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0
Hellenic Train: Οι Ιταλοί επενδύουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Με μια συμφωνία στη Ρώμη που απεδείχθη στρατηγική, η ελληνική κυβέρνηση κατάφερε να αποσπάσει το «NAI» των Ιταλών της Hellenic Train για άμεσες επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Η δέσμευση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, για ασφαλή σιδηρόδρομο με σύγχρονα τρένα πριν το 2027, αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης των διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση της σύμβασης με την ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane, μητρική της Hellenic Train.

Παρά τις αρχικές τους επιφυλάξεις, οι Ιταλοί συμφώνησαν να «βάλουν το χέρι στην τσέπη» και δεσμεύτηκαν να προχωρήσουν στην άμεση υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος ύψους 360 εκατ. ευρώ. Ένα πρόγραμμα που μεταξύ άλλων προβλέπει την αγορά 23 νέων τρένων, εκ των οποίων 8 υπεραστικά ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου. Σε ό,τι αφορά μάλιστα τον Προαστιακό, είναι η πρώτη φορά από την έναρξη λειτουργίας τού μέσου, δηλαδή λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, που γίνεται προμήθεια νέων συρμών.

Εξοπλισμένα τρένα με συστήματα ασφαλείας

Βάσει της συμφωνίας, τα νέα τρένα θα παραγγελθούν φέτος και θα αντικαταστήσουν τα μεταχειρισμένα «ασημένια βέλη», ηλικίας 30 ετών, που είχε φέρει η ιταλική εταιρεία στο πλαίσιο της αρχικής συμφωνίας εν έτει 2017 με το ελληνικό Δημόσιο. Η παλαιότητα άλλωστε των συρμών που χρησιμοποιούνται σήμερα, ευθύνεται εν πολλοίς για την κακή εικόνα στον ελληνικό σιδηρόδρομο με το αρνητικό ρεκόρ των 1,7 βλαβών την ημέρα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα νέα τρένα θα είναι εξοπλισμένα με όλα τα επιτρόχια συστήματα ασφαλείας.

Το δεύτερο σκέλος της συμφωνίας της Ρώμης, προβλέπει τη δημιουργία σύγχρονων αμαξοστασίων για τη μακροχρόνια συντήρηση των τρένων. Μια επίσης σημαντική δέσμευση, που θα απαντήσει σε ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα, το οποίο αμαυρώνει την εικόνα του σιδηρόδρομου. Την πλημμελή συντήρηση των συρμών.

Related Post

ΔΥΠΑ: Ξεπέρασαν τους 600.000 οι ωφελούμενοι

Γιώργος Κώτσηρας: «Μείωση φόρων, ψηφιοποίηση και απλοποίηση διαδικασιών»

Πρoστατευμένο: Η Υγεία και Ασφάλεια στην εργασία, στρατηγική προτεραιότητα για την Ελληνικός Χρυσός

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 9,1% στον γενικό δείκτη κύκλου εργασιών στη βιομηχανία τον Απρίλιο

Κυρανάκης: «Νέα τρένα, νέα υποδομή, νέα σελίδα για τη χώρα»

«Οι Ιταλοί επενδύουν, εμείς δουλεύουμε σκληρά και μαζί χτίζουμε έναν σιδηρόδρομο που αξίζει στους πολίτες. Νέα τρένα, νέα υποδομή, νέα σελίδα για τη χώρα. Η συνεργασία αυτή έχει προοπτική και θέτουμε γερά θεμέλια για τα επόμενα χρόνια» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Τα επιχειρήματα που έπεισαν τους Ιταλούς

Κρίσιμη ωστόσο για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ ελληνικού και ιταλικού Δημοσίου ήταν η προ δεκαημέρου συνάντηση που είχε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, με τον Ιταλό αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και αρμόδιο για τις μεταφορές, Ματέο Σαλβίνι.

Στη συνάντηση εκείνη, όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Μεταφορών, ο αναπληρωτής υπουργός, σε στενή συνεννόηση με το Μέγαρο Μαξίμου, έθεσε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων όλα τα ελληνικά επιχειρήματα, που έπεισαν τελικά την ιταλική πλευρά να δεσμευτεί για το επενδυτικό πλάνο.

Η πρόσφατη υπογραφή των συμβάσεων, ύψους 450 εκατ. ευρώ, για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας, με σφιχτό χρονοδιάγραμμα για τα δεδομένα των έργων του Δημοσίου και με ορίζοντα υλοποίησης 15 μόλις μηνών, συνέβαλε στην επίτευξη της συμφωνίας. Μια συμφωνία που επισφραγίστηκε λίγες μέρες αργότερα στη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την Ιταλίδα ομόλογο του Τζόρτζια Μελόνι.

Ελληνική δέσμευση για έργα ουσίας

Απαραίτητο εχέγγυο αξιοπιστίας εκ μέρους της ελληνικής πλευράς, αποτέλεσε η δέσμευση για ουσιαστικά έργα αναβάθμισης του δικτύου, όπως η εγκατάσταση αυτόματου συστήματος πέδησης ETCS και τηλεδιοίκησης σε όλο το δίκτυο, το έργο υπογειοποίησης στα Σεπόλια, αλλά και οι νέες δικλείδες ασφαλείας που έχουν προβλεφθεί στο επικείμενο νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του σιδηρόδρομου: Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας, λειτουργία συστήματος ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων, μέτρα αποτροπής των δολιοφθορών στο δίκτυο.

Οι δεσμεύσεις του ιταλικού κολοσσού, Ferrovie dello Stato, θα αποτυπωθούν ξεκάθαρα στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Hellenic Train με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα. Το ίδιο θα συμβεί και με τις υποχρεώσεις του ΟΣΕ για τα έργα που οφείλει να εκτελέσει με ταχείς ρυθμούς.

Tags: Hellenic TrainΙταλίαΚυριάκος ΜητσοτάκηςΚωνσταντίνος Κυρανάκης
Share212Tweet133Send

Σχετικά Άρθρα

ΔΥΠΑ: Ξεπέρασαν τους 600.000 οι ωφελούμενοι
Ελλάδα

ΔΥΠΑ: Ξεπέρασαν τους 600.000 οι ωφελούμενοι

Πάνω από 600.000 είναι οι ωφελούμενοι από τα προγράμματα απασχόλησης και κατάρτισης της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα...

Αναρτήθηκε από Γιάννης Κοντογεώργος
23/06/2025
Γιώργος Κώτσηρας: «Μείωση φόρων, ψηφιοποίηση και απλοποίηση διαδικασιών»
Ελλάδα

Γιώργος Κώτσηρας: «Μείωση φόρων, ψηφιοποίηση και απλοποίηση διαδικασιών»

«Η διατήρηση της αναπτυξιακής προοπτικής της ελληνικής οικονομίας και η ενίσχυση της ανθεκτικότητάς της έναντι της αυξανόμενης διεθνούς αβεβαιότητας είναι...

Αναρτήθηκε από Γιάννης Κοντογεώργος
20/06/2025
Next Post
Ο καιρός σήμερα

Ο καιρός σήμερα

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Άρης: Διπλό «χτύπημα» – Συμφωνία με Αθανασιάδη και Γιαννιώτα

Με τους μαθητές του ΚΕΑΤ στη Βουλή η Δόμνα Μιχαηλίδου (ΦΩΤΟ)

ΔΥΠΑ: Ξεπέρασαν τους 600.000 οι ωφελούμενοι

Σκοτώθηκε σε τροχαίο ο Αντιδήμαρχος Λαμίας, Κώστας Σταυρογιάννης

6 δισ. ευρώ η «λυπητερή» των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι

Γιάννης Βρούτσης: «Το ΣΕΦ πρέπει να δοθεί στον Ολυμπιακό»

Οι ΗΠΑ πιέζουν την Κίνα για τα Στενά του Χορμούζ

Ανακοίνωσε Τολιόπουλο ο Παναθηναϊκός (video)

Δολοφονία 59χρονου στη Λαμία-Σε βαριά κατάσταση η ψυχική υγεία του ύποπτου δράστη

Ευαισθησία χωρίς αυτοκαταστροφή: Ο ψυχικός αντίκτυπος του πολέμου στον καναπέ μας

Η εταιρεία με την επωνυμία “MEDIA PUBLISHING GK IKE ” και κατ’ επέκταση η ιστοσελίδα που κατέχει αυτή “www.karfitsa.gr” συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΩΤΟΣ

ΖΩΔΙΑ

Tο ένα πράγμα που χρειάζεται κάθε ζώδιο για να είναι πραγματικά ευτυχισμένο

Ποια ζώδια θα δουν τη ζωή τους να γίνεται καλύτερη μέχρι τον Αύγουστο

Αναρτήθηκε από Άννα Παπαδοπούλου
19/06/2025
0

  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου

© 2025 Karfitsa

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα

© 2025 Karfitsa