Η ΔΕΘ αναπτυξιακός επιταχυντής για την ελληνική οικονομία
Ο θεσμός της Διεθνούς Έκθεσης είναι συνώνυμος με την Θεσσαλονίκη. Από την ίδρυσή της, το 1926, μέχρι και σήμερα, αντανακλά τους ρυθμούς και το κλίμα όχι μόνο της εγχώριας, αλλά και της διεθνούς επιχειρηματικότητας συμβάλλοντας στην εξωστρέφεια και στην ενίσχυση της επιχειρηματικής κοινότητας, αλλά και στην καλλιέργεια ενός ανοικτού δίαυλου επικοινωνίας, συνεργασίας, συνύπαρξης και συνδημιουργίας με επιχειρήσεις άλλων κρατών. Η ΔΕΘ ανά τις δεκαετίες χαρακτηρίζεται ως ο σημαντικότερος και ο πλέον δημοφιλής εκθεσιακός θεσμός της χώρας, ένα πολυδιάστατο γεγονός με αιχμή του δόρατος το επιχειρείν, αλλά, παράλληλα, και ψυχαγωγικό πόλο.
Με την πάροδο των δεκαετιών η ΔΕΘ αξιοποιήθηκε και ως μέσο “επιχειρηματικής διπλωματίας”, με τον θεσμό της τιμώμενης χώρας να ενδυναμώνει τον εξωστρεφή χαρακτήρα της έκθεσης και να πολλαπλασιάζει τα άμεσα και έμμεσα οφέλη των διοργανώσεων.
Φέτος τιμώμενη χώρα στην 88η ΔΕΘ – που θα διαρκέσει από το Σάββατο 7 έως και την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου – είναι η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας υπό τον τίτλο-ομπρέλα “made in Germany” καταλαμβάνοντας περισσότερα από 6.000 τετραγωνικά μέτρα, στα οποία θα παρουσιάζονται εκθέματα και υπηρεσίες κορυφαίων εταιριών της εγχώριας επιχειρηματικότητας.
Η συμμετοχή της Γερμανίας στην 88η ΔΕΘ, αναμένεται να αποτελέσει σημαντική ευκαιρία για την ενίσχυση και εμβάθυνση των ελληνο-γερμανικών οικονομικών και επιχειρηματικών σχέσεων. Η ΔΕΘ για μια ακόμη χρόνια αναμένεται να λειτουργήσει ως φυτώριο ανάπτυξης της ελληνικής επιχειρηματικότητας, αφού θα “χτίσει” ισχυρές γέφυρες συνεργασίας με γερμανικές εταιρίες κολοσσούς όπως μεταξύ άλλων η Siemens, η BASF, η Bayer και άλλες, οι οποίες συμμετέχουν στην γερμανική αποστολή.
Οι επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν στο γερμανικό περίπτερο προέρχονται από τους σημαντικότερους κλάδους της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής οικονομίας, όπως βιομηχανία, μεταποίηση, υψηλή τεχνολογία, ενέργεια, μεταφορές-logistics, χρηματοπιστωτικός τομέας, φαρμακοβιομηχανία, αγροτική τεχνολογία και τεχνολογία τροφίμων, γεγονός που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ενδεχόμενες συνεργασίες με ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αντίστοιχα επιχειρηματικά πεδία.
Το ΒΕΘ δίνει το δυναμικό παρών και στη φετινή ΔΕΘ, καθώς πέρα από τη συμμετοχή του στο περίπτερο 2 της ΚΕΕΕ, διοργανώνει θεματική ενότητα, που αφορά στο κτήριο, το έπιπλο και τη διακόσμηση.
Έχοντας στη φαρέτρα του την πετυχημένη περσινή συμμετοχή του το ΒΕΘ, με τη θεματική ενότητα για την ένδυση, υπόδηση, και αξεσουάρ “Thessfashion” – που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις – φέτος έρχεται με τους προαναφερθέντες, άκρως, δυναμικούς κλάδους, στο περίπτερο 16 με την θεματική ενότητα “ΤhessBuilding”. Θα πρέπει να επισημανθεί πως σκοπός είναι οι θεματικές ενότητες να γίνουν θεσμός και να πραγματοποιούνται κάθε χρόνο στη ΔΕΘ, για διαφορετικό κλάδο κάθε χρονιά με κυκλική σειρά. Στόχος του ΒΕΘ μέσα από τη συμμετοχή του σε δύο περίπτερα είναι η προβολή και ενίσχυση της εξωστρέφειας των κλάδων που εκπροσωπεί συμβάλλοντας στη συμμετοχή επιχειρήσεων – μελών του στο μεγαλύτερο εκθεσιακό γεγονός της χώρας. Παράλληλα το ΒΕΘ, κατά τη διάρκεια της έκθεσης προγραμματίζει μια σειρά, ενδιαφέροντων, εκδηλώσεων.
Αναμφίβολα και φέτος ο εθνικός εκθεσιακός φορέας θα λειτουργήσει ως αναπτυξιακός επιταχυντής της ελληνικής οικονομίας, αφού μέσα από τις δράσεις του θα ενισχύσει περαιτέρω το εξωστρεφές προφίλ της Θεσσαλονίκης, καθιστώντας την διεθνή εκθεσιακό προορισμό. Αυτή η διάσταση, αναμένεται πως τα επόμενα χρόνια μπορεί να γίνει πιο ισχυρή εφόσον αποκτήσει τις νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις για τις οποίες πολύς λόγος γίνεται.
Η ανάπλαση του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου είναι επιτακτική ανάγκη να υλοποιηθεί. Σε συνδυασμό, δε, με μία ευρύτερη ανάπλαση του χώρου στον οποίο αναπτύσσεται η ΔΕΘ θα δώσει στους Θεσσαλονικείς ένα υψηλού επιπέδου πάρκο αστικού πρασίνου και θα αποτελέσει το εφαλτήριο για νέα εκθεσιακά γεγονότα προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και βιομηχανίας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ KARFITSA