06:35, Κυριακή
02 Οκτωβρίου 2022

Η ενεργειακή κρίση «κλειδί» για 12μηνο τουρισμό

Επιστροφή στο 2019, τη χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, αναμένει η κυβέρνηση ευελπιστώντας να προσθέσει νέα έσοδα στη διαπιστωμένη υπέρβαση εσόδων ύψους 5 δισ. ευρώ.

Της: ΕΛΛΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ

Είναι γεγονός ότι οι εξελίξεις στον τουρισμό ξεπέρασαν τις προσδοκίες της κυβέρνησης, η οποία υπολογίζει ότι οι εισπράξεις από τον τουρισμό θα ξεπεράσουν τα 18 δισ. ευρώ.

Οι παράγοντες που ενίσχυσαν τον τουρισμό μας είναι πολλοί. Συνέβαλαν σημαντικά η αποκατάσταση διεθνώςτου ονόματος της χώρας, η ενίσχυση του επαγγελματισμού των ασχολουμένων με τον τουρισμό, η σύνδεση του ήλιου και της θάλασσας με την ιστορία, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και γενικά την παράδοση της χώρας,η ενίσχυση εναλλακτικών μορφών τουρισμού κ.ά. Όλα αυτά προσέλκυσαν τουρίστες υψηλού επιπέδου, πολιτικούς, τηλεοπτικούς σταρ και celebrities, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να γίνει... μόδα.

Είναι γεγονός ότι έχει βοηθήσει αρκετά και η ισοτιμία του ευρώ με το δολάριο, καθώς οι Αμερικανοί τουρίστες χρειάζονται πλέον λιγότερο συνάλλαγμα για να απολαύσουν καλύτερες υπηρεσίες.Γιατί οι υπηρεσίες που προσφέρουν πλέον οι Έλληνες χαρακτηρίζονται από περισσότερο επαγγελματισμό, γεγονός βέβαια που αναδεικνύει τις μεμονωμένες περιπτώσεις αισχροκέρδειαςπου βλέπουμε στα ΜΜΕ.Επίσης, η Αθήνα έχει γίνει πλέον προορισμός για τους τουρίστες και όχι ένας απλός ενδιάμεσος σταθμός για μετάβαση σε άλλη περιοχή.

Όλα αυτά συμβάλλουν στο να επιχειρήσει η χώρα μας το επόμενο βήμα, καθώς πλέον ζητούμενο είναι η εξάπλωση του τουρισμού σε όλη την Ελλάδα και για 12 μήνες τον χρόνο.Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος πρέπει:

Πρώτον, να αξιοποιήσουμε τις καλές σχέσεις με την Κίνα, καθώς το 10% της κινεζικής νομενκλατούρας αντιστοιχεί σε άνω των 100 εκατομμυρίων τουρίστες και βέβαια το αντίστοιχο πρέπει να γίνει και με την Ινδία. Το πλεονέκτημα και στις δύο περιπτώσεις είναι ότι οι συγκεκριμένοι τουρίστες δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην επίσκεψη μνημείων πολιτισμού παρά στην επίσκεψη των παραλιών.

Δεύτερον, να αξιοποιήσουμε στο έπακρο την τάση που έχει αρχίσει να διαμορφώνεται στις χώρες της Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης να ξεχειμωνιάσουν στονΝότο. Η ενεργειακή κρίση δημιουργεί νέα δεδομένα στην Ευρώπη.

Πολλοί είναι εκείνοι που είδαν θετικά την αντίστοιχη προτροπή της γερμανικής λαϊκής εφημερίδας «Bild» να έλθουν οι συνταξιούχοι σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου τον χειμώνα η θερμοκρασία είναι διπλάσια από εκείνη της Γερμανίας, για να ξεχειμωνιάσουν. Ήδη αυτό γίνεται στην Ισπανία, η οποία προσφέρει προγράμματα για Βορειοευρωπαίους σε ειδικές τιμές για να περάσουν τον χειμώνα τους.

Όπως έχουμε πληροφορηθεί, ο κ. Κικίλιας βρίσκεται σε επαφή με την TUI, την Corendon και άλλους ευρωπαϊκούς τουριστικούς κολοσσούς προκειμένου να αξιολογήσουν τη δυνατότητα να διαμορφωθούν ανταγωνιστικά «πακέτα» για έναν ή παραπάνω μήνες, κυρίως σε περιοχές όπως η Κρήτη και η Ρόδος.

Δεν είναι τυχαία η επιλογή αυτών των δύο περιοχών, καθώς εκτός από ήπιο κλίμα τον χειμώνα διαθέτουν ικανές υποδομές υγείας, οι οποίες ωστόσο στην περίπτωση εξέλιξης ενός τέτοιου προγράμματος θα πρέπει να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο. Παράλληλα, οι συγκεκριμένες περιοχές διαθέτουν πολιτισμική δράση ολόκληρο τον χρόνο, γεγονός που δεν ισχύει για τα μικρά νησιά.

Στην περίπτωση διαμόρφωσης τουριστικών πακέτων για Βορειοευρωπαίους συνταξιούχους, θα πρέπει ίσως οι επαφές του κ. Κικίλια να συνοδευτούν με ανάλογες του κ. Χατζηδάκη, καθώς πολλοί ευρωπαϊκοί ασφαλιστικοί οργανισμοί πληρώνουν σοβαρά ποσά στους ασφαλισμένους τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα έλλειψης της βιταμίνης D που προσλαμβάνεται με την έκθεση στον ήλιο. Επέκταση αυτών των προγραμμάτων θα είχε θετικά αποτελέσματα για όλες τις πλευρές.

Τρίτον, να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα για ενίσχυση του συνεδριακού τουρισμού, μια μορφή τουρισμού στην οποία η Ελλάδα υστερεί, καθώς είναι 10η στην Ευρώπη και 17η παγκοσμίως. Μπορούμε να προσελκύσουμε το συγκεκριμένο είδος τουρισμού, αρκεί να κάνουμε τις κατάλληλες κινήσεις σε διεθνές επίπεδο. Άλλωστε, σε κάποιον που θα έλθει για ένα συνέδριο στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στην Κρήτη ή σε κάποιο μεγάλο νησί έχουμε να δείξουμε πολλά περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.

Ο τουρισμός είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας μας. Έχει προοπτικές και από τη στιγμή που η Ελλάδα δεν υστερεί πλέον σε υποδομές τώρα είναι η ώρα για να πετύχουμε τον στόχο για τουρισμό 12 μήνες τον χρόνο.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL