Η μείωση του ΦΠΑ… απορροφήθηκε στη Θεσσαλονίκη
Ελάχιστοι επαγγελματίες μείωσαν τις τιμές μετά την υποχώρηση του ΦΠΑ.
Οκτώ στους δέκα ιδιοκτήτες εστιατορίων και φαστ φουντ της Θεσσαλονίκης… απορρόφησαν τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση κρατώντας σταθερές τις τιμές, με το επιχείρημα ότι είχαν απορροφήσει και την αύξηση του ΦΠΑ χωρίς να τις αυξήσουν. Ορισμένοι, μάλιστα, μείωσαν τις τιμές αλλά και τις… μερίδες.
«Ο απέναντι έριξε την τιμή στις σαρδέλες από 5,90 σε 5,50, αλλά τώρα βάζει 8 σαρδέλες στη μερίδα, ενώ είχε δώδεκα», είπε στο «Eθνος» εστιάτορας του κέντρου που δεν μείωσε την τιμή, «καρφώνοντας» τον ανταγωνιστή του που τη μείωσε. Πολλοί σκαρφίζονται και άλλους τρόπους να ανεβάσουν τον τζίρο τους, δείχνοντας παράλληλα και την… κοινωνική ευαισθησία τους με τη φαινομενική μείωση τιμών.
Ψητοπωλείο στα Λαδάδικα χρεώνει 1 ευρώ το κουβέρ, δηλαδή 4 ευρώ για μία τετραμελή οικογένεια, ενώ μεγάλη αισχροκέρδεια παρατηρείται και στο εμφιαλωμένο νερό, το οποίο πολλές φορές βάζουν με το έτσι θέλω στο τραπέζι και το χρεώνουν από 1,70 € (το ένα λίτρο) μέχρι… όσο πάει.
Παράγοντες της αγοράς αποκαλύπτουν στο «Εθνος» πως μεγάλες δυνατότητες αύξησης του κέρδους στον χώρο της εστίασης δίνει το κουβέρ, οι τηγανητές πατάτες και το εμφιαλωμένο νερό.
«Αγοράζουμε 70 λεπτά το κιλό τη φρέσκια πατάτα και πουλάμε 3€ τη μερίδα. Σκεφτείτε πόσες μερίδες δίνει ένα κιλό πατάτες και θα καταλάβετε τι κερδίζουμε», ομολογεί ένας από αυτούς.
«Υπάρχει αργή ανταπόκριση των συναδέλφων», μας επιβεβαιώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εστιατόρων Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Γκόφας, προσθέτει, ωστόσο, ότι «το μέτρο θα λειτουργήσει προς όφελος των καταναλωτών, χρειάζεται όμως λίγος χρόνος».
Σύμφωνα με τον κ. Γκόφα, το 20% των καταστημάτων εστίασης της Θεσσαλονίκης έχει μειώσει τις τιμές και έχει προμηθευτεί το ειδικό σήμα, ενώ συνιστά στους συναδέρφους του να ρίξουν τις τιμές, καθώς έχουν περιθώριο κέρδους.
«Εστω ένα 5% μπορούν να μειώσουν τις τιμές. Στο σάντουιτς, για παράδειγμα, μπορεί η τιμή να πέσει 10 με 15 λεπτά. Αφενός είναι σημαντικό για τον καταναλωτή, αφετέρου μπορεί να το αντέξει ο επιχειρηματίας», μας λέει, επισημαίνοντας ότι ο χρόνος θα λειτουργήσει υπέρ του μέτρου και προς το παρόν υπάρχει έλλειψη ενημέρωσης για τους καταστηματάρχες.
ethnos.gr