fbpx

, Δευτέρα
17 Φεβρουαρίου 2025

search icon search icon

Μεταφορές που συνδυάζουν τρένο, πλοίο, φορτηγό και… καινοτομία

LIMANI OSE
του Βαγγέλη Στολάκη
Με το κόστος μεταφοράς των κοντέινερς να ανέρχεται στο 60% συγκριτικά με το κόστος μεταφοράς φορτηγού, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ρίχνει στην… αγορά ένα νέο προϊόν, που συνδυάζει πλοίο, τρένο και φορτηγό και φυσικά… καινοτομία. Ο λόγος για τις συνδυασμένες μεταφορές προϊόντων από το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς Σκόπια, Σόφια και Βελιγράδι που επιδιώκουν να μετατρέψουν την πόλη σε κόμβο συνδυαστικής μεταφοράς, η οποία σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΘ Α.Ε. είναι «το μέλλον».
«Η Θεσσαλονίκη πλέον μετατρέπεται σε κόμβο συνδυασμένης μεταφοράς σε ό,τι αφορά τον ρόλο που είχε στη Βόρεια Ελλάδα και την Βαλκανική. Τα τακτικά δρομολόγια ξεκινούν προς Σκόπια, Βελιγράδι και Σόφια από τις 26 Μαΐου. Η Θεσσαλονίκη και ιδιαίτερα το λιμάνι της εξελίσσεται σε σημαντικό εταίρο σε ό, τι αφορά τις μεταφορές» δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ, Στέλιος Αγγελούδης. «Ενώνουμε τη Θεσσαλονίκη με πέντε πρωτεύουσες των Βαλκανίων και η Κωνσταντινούπολη είναι ο επόμενος στόχος» τόνισε από την πλευρά του ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Το καινοτόμο είναι η συνδυασμένη μεταφορά κοντέινερς. Συνδυάζουμε πλοίο, τρένο, και φορτηγά. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στην αγορά για ένα άλλο εναλλακτικό μέσο πιο φτηνό και το ίδιο αξιόπιστο. Δίνουμε ένα καινούριο προϊόν στην αγορά και μάλιστα σε περίοδο κρίσης» συμπλήρωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
«Με την υποστήριξη του ιδιωτικού τομέα και των παραγωγικών τάξεων της Θεσσαλονίκης η προσπάθεια αυτή αποδίδει» υπογράμμισε ο κ. Αγγελούδης και συμπλήρωσε πως σε ό,τι αφορά το κόστος μεταφοράς αυτό αγγίζει το 60% του κόστους του φορτηγού.
Οι πρόεδροι των δυο εταιριών έφεραν ως παράδειγμα την μεταφορά κοντέινερς προς  Σόφια που το 2008 ξεπερνούσαν τις 40.000. Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο για να μεταφέρεται τέτοιος όγκος κοντέινερς είναι απαραίτητη η χρήση δυο τρένων.
«Παίρνουμε ένα μελετημένο ρίσκο. Το οδικό δίκτυο άλλωστε δεν είναι και το καλύτερο για να προσεγγίσεις αυτές τις περιοχές με φορτηγό» επισήμανε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
Αυξημένα κέρδη
Ο κ. Αγγελούδης ανακοίνωσε επίσης τη συγχώνευση του Α’ και Β’ Τελωνείου. «Λύνεται ένα χρόνιο πρόβλημα. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης καθίσταται πιο εξυπηρετικό» είπε χαρακτηριστικά, ενώ για την κερδοφορία της ΟΛΘ Α.Ε. προέβλεψε πως η θα «κλείσει» με κέρδη. Εκτίμησε επίσης πως θα υπάρξει αύξηση της τάξης του 16%. Με βάση την ποσοτική διακύμανση, αλλά και το είδος των φορτίων που διακινήθηκαν στο πρώτο τρίμηνο, η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ εκτιμά ότι οι πωλήσεις και τα κέρδη της εταιρίας στο συγκεκριμένο διάστημα θα καταγράψουν αύξηση πέριξ του 4%.
Ο κ. Αγγελούδης υπενθύμισε τέλος,  τα εγκαίνια της μόνιμης έκθεσης φωτογραφίας του Λιμανιού Θεσσαλονίκης την ερχόμενη Δευτέρα στις 19.30.
Επίσης, σήμερα ανακοινώθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πρόγραμμα τακτικών δρομολογίων των εμπορικών τραίνων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα Σκόπια, το Βελιγράδι και τη Σόφια.
Συγκεκριμένα:
 
1.   Από τη Δευτέρα 26 Μαΐου και κάθε Δευτέρα θα υπάρχει τακτικό τρένο μεταφοράς κοντέινερς από τη Θεσσαλονίκη προς τα Σκόπια. Μέσα στον Ιούνιο θα προστεθεί και δεύτερο δρομολόγιο κάθε Πέμπτη.
2.   Από τον Ιούνιο κάθε Τρίτη θα υπάρχει δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Βελιγράδι.
3.   Από την 1η Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει το τρίμηνο πιλοτικό πρόγραμμα δρομολογίων προς τη Σόφια.
4.   Περίπου την ίδια περίοδο θα ξεκινήσουν δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς την Κωνσταντινούπολη.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.