, Δευτέρα
05 Μαΐου 2025

search icon search icon

Πώς το TikTok και η σοκολάτα Dubai έφεραν… παγκόσμια κρίση;

Ποιος θα το πίστευε ότι το επόμενο παγκόσμιο commodity crisis δεν θα ερχόταν από τη Μέση Ανατολή ή τη Wall Street, αλλά… από μια σοκολάτα γεμιστή με φιστίκι. Ο λόγος για την “Dubai Chocolate” της Fix Dessert Chocolatier, ένα TikTok-ικό φαινόμενο που συνδυάζει σοκολάτα γάλακτος, κρέμα φιστικιού και φύλλο κανταΐφι, εκτοξεύοντας τις παραγγελίες και προκαλώντας… παγκόσμια πίεση στη ζήτηση φιστικιών.

Μέσα σε λίγες εβδομάδες, βίντεο χρηστών που δοκιμάζουν με έκσταση το viral γλυκό κατέκλυσαν την πλατφόρμα, ανεβάζοντας όχι μόνο τη διάθεση αλλά και… τις διεθνείς τιμές του φιστικιού. Οι ΗΠΑ, κορυφαίος εξαγωγέας του προϊόντος, προειδοποιούν για μειωμένες ποσότητες εν όψει καλοκαιριού, ενώ το Ιράν αυξάνει τις εξαγωγές του στα Εμιράτα κατά 40%.

Η τιμή της φιστικο-λίβρας (1 λίβρα = 0,45 κιλά) εκτοξεύθηκε από $7,65 στα $10,30, θυμίζοντας περισσότερο τιμές Bitcoin παρά ξηρών καρπών.

Καλώς ήρθατε στην εποχή της TikTok-οικονομίας

Το περιστατικό αναδεικνύει, για ακόμη μία φορά, πώς ένα trend σε social media μπορεί να επηρεάσει real-time την προσφορά και τη ζήτηση — και όχι μόνο σε αγαθά πολυτελείας ή τεχνολογία, αλλά και σε τρόφιμα. Ειδικοί μιλούν για μια «οικονομία των reels», όπου η επιρροή των influencers διαμορφώνει καταναλωτικές τάσεις πιο άμεσα από κρατικές πολιτικές.

Και η Ελλάδα;

Αν υπάρχει timing για σοκολάτα με φιστίκι Αιγίνης και μπράντι Χίου, είναι τώρα. Γιατί όχι με όνομα «TikTopoli» και σλόγκαν «το πρώτο επιδόρπιο που ανεβαίνει πριν καν δοκιμαστεί»;

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το TikTok δεν φέρνει απλώς χορευτικά και συνταγές. Φέρνει κρίσεις – και κάποιες φορές, και εξαγωγικές ευκαιρίες.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.