«Προίκα» 18 δισ. από τον τουρισμό
Παρά τις συνεχιζόμενες, πολλαπλές κρίσεις το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας παραμένει ιδιαίτερα ανθεκτικό εισφέροντας με σημαντικά μεγέθη στην ελληνική οικονομία.
Της ΡΕΓΓΙΝΑΣ ΣΑΒΟΥΡΔΟΥ
Η Πολιτεία είχε θέσει ως στόχο στον προϋπολογισμό τα έσοδα από τον τουρισμό να αγγίξουν φέτος περί το 80% των εσόδων του 2019, να φτάσουν δηλαδή σχεδόν τα 15 δισ. ευρώ. Τα ρεκόρ όμως για τη φετινή χρονιά φαίνεται πως καταρρίπτονται, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία, η χρονιά αναμένεται να «κλείσει» με 3 δισ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με το 2019.
Αναφορικά με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, υπενθυμίζεται πως έντεκα αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη συμφωνήσει για πτήσεις, νέους προορισμούς, ακόμη και για ενίσχυση του προγραμματισμού θέσεων για τους μήνες Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο, μήνες που βρίσκονται εκτός τουριστικής σεζόν.
Οι απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ ξεκίνησαν στις 7 Μαρτίου και υπάρχουν αμερικανικές εταιρείες που θα προσγειώνονται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέχρι και τις 10 Ιανουαρίου 2023.
Τον μήνα Οκτώβριο στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece η επιβατική κίνηση σημείωσε αύξηση σε ποσοστό 14,9% σε σχέση με το 2019, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σημείωσε το αεροδρόμιο του Ακτίου, που διαμορφώθηκε στο 76,7%, ενώ στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης το ποσοστό για τον Οκτώβριο «σκαρφάλωσε» στο 58,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Φέτος η Βρετανία με ποσοστό 21,3% και η Γαλλία με 17,6% κατέγραψαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στα έσοδα κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Με την αύξηση αυτή τα έσοδα από τη βρετανική αγορά ξεπέρασαν αυτά της γαλλικής έπειτα από πολλά χρόνια.
«Με σκληρή δουλειά πετύχαμε τους στόχους»
«Με σκληρή δουλειά ο στόχος όχι μόνο επιτεύχθηκε αλλά η χρονιά φαίνεται πως θα κλείσει με περίπου 3 δισ. ευρώ παραπάνω. Αυτή είναι η προστιθέμενη αξία του ελληνικού τουρισμού, είναι η μεγάλη νίκη όλων μας, των επαγγελματιών του κλάδου, των εργαζομένων, όλων εκείνων που καθιστούν τη φιλοξενία ως το απόλυτο συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας», σημείωσε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Real News».
Σύμφωνα με έρευνα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, πάνω από το 80% των ξενοδοχείων χρησιμοποιεί στη γαστρονομία ελληνικά προϊόντα, ενώ παράλληλα 8 στις 10 επενδύσεις που ήδη υλοποιούνται στην Ελλάδα αφορούν, άμεσα ή έμμεσα, το τουριστικό προϊόν.
Υπενθυμίζεται πως «τρέχουν» προγράμματα και προς ενίσχυση του εγχώριου τουρισμού, όπως είναι το πρόγραμμα «Τουρισμός Για Όλους», όπου συνολικά θα δοθούν 400.000 άυλες ψηφιακές κάρτες, ενώ ήδη 275.000 συμπολίτες μας έχουν αυτήν τη δυνατότητα και αρκετοί από αυτούς την έχουν ήδη αξιοποιήσει. Μάλιστα, στα τέλη του επόμενου μήνα θα πραγματοποιηθεί νέα κλήρωση για τους υπόλοιπους 125.000 δικαιούχους του συγκεκριμένου προγράμματος. Στις πρώτες θέσεις με τις πιο υψηλές εξαργυρώσεις ψηφιακών καρτών για το 2022 είναι οι περιοχές της Αιδηψού, του Τολού, της Αριδαίας Πέλλας και της Θάσου.
«Το πρόγραμμα αποτελεί αφενός μια ουσιαστική και έμπρακτη προσπάθεια να ανακουφιστούν όσοι δεν μπορούν ή δεν έχουν, αφετέρου μια σημαντική τονωτική ένεση για επαγγελματίες του τουρισμού σε εναλλακτικούς προορισμούς, ιδιαίτερα off season», ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL