18:23, Παρασκευή
30 Σεπτεμβρίου 2022

Προμηθευτές ρεύματος: Μάστιγα τα ληξιπρόθεσμα χρέη

«Σε πέμπτο μεγαλύτερο πάροχο» στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας έχει εξελιχθεί η Καθολική Υπηρεσία, υπογραμμίζοντας τις σφοδρές συνέπειες της ενεργειακής κρίσης στην εγχώρια αγορά προμήθειας.

Του: ΜΙΧΑΛΗ ΜΑΣΤΟΡΑΚΗ

Τα τελευταία στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ καταδεικνύουν ότι στο τέλος του Ιουνίου στην Καθολική Υπηρεσία είχαν συγκεντρωθεί περίπου 182.000 καταναλωτές.

Υπενθυμίζεται ότι στην Καθολική Υπηρεσία εντάσσονται νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις με ισχύ παροχής μέχρι 25 KVA, οι οποίοι προμηθεύονται ηλεκτρική ενέργεια από τους πέντε μεγαλύτερους παρόχους σε μερίδιο φορτίου εκπροσώπησης. Η Καθολική Υπηρεσία προορίζεται για τη συνέχιση της ηλεκτροδότησης καταναλωτών στους οποίους έχει καταγγελθεί η σύμβαση (κυρίως λόγω ληξιπρόθεσμων χρεών), για το μεταβατικό διάστημα μέχρι να προχωρήσουν σε σύμβαση με νέο πάροχο.

Ο πολλαπλασιασμός των καταναλωτών σε καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας καταδεικνύει καταρχάς την αύξηση των καταγγελιών συμβάσεων από τους παρόχους, κύριος λόγος για τις οποίες είναι η ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών. Έτσι, η αύξηση του μεριδίου της αποτυπώνει τη συνεχιζόμενη αύξηση των χρεών προς τον κλάδο προμήθειας, στο ίδιο μήκος κύματος με την πρόσφατη επιστολή της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στην οποία σύμφωνα με πληροφορίες η ΡΑΕ επισημαίνει ότι οι οφειλές προς τους παρόχους υπερβαίνουν πλέον το 1 δισ. ευρώ.

Στάσιμη η αγορά προμήθειας

Ένα δεύτερο σημαντικό συμπέρασμα που προκύπτει από τελευταία στοιχεία του Διαχειριστή Δικτύου Διανομής είναι οι περιορισμένες μετακινήσεις πελατών από προμηθευτή σε προμηθευτή. Συγκεκριμένα, στο τέλος Ιουνίου η ΔΕΗ εκπροσωπούσε 4,97 εκατομμύρια νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις, με το πελατολόγιο όλων των ιδιωτών να διαμορφώνεται στο 1,68 εκατ. Την ίδια στιγμή, η ΔΕΗ απώλεσε περίπου 43.000 πελάτες σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2022, σημαντικά περισσότερους από το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022, όταν είχε χάσει μόλις 6.000 «ρολόγια».

Ωστόσο, οι ιδιώτες πάροχοι κέρδισαν στο σύνολό τους μόλις 8.500 καινούργιους μετρητές -είχαν δηλαδή μικρότερο «κέρδος» από το προηγούμενο τρίμηνο, όταν είχαν αυξήσει κατά 11.000 το πελατολόγιό τους. Αντίθετα, ακόμη περισσότερο «κερδισμένη» ήταν η Καθολική Υπηρεσία, στην οποία προστέθηκαν επιπλέον 35.500 «ρολόγια», αυξάνοντας κατά 24% τον αριθμό των νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων που εντάσσονται σε αυτό το καθεστώς.

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι

Όσον αφορά τις εταιρείες με το μεγαλύτερο κέρδος σε μετρητές στο β’ τρίμηνο, στην πρώτη θέση βρέθηκε η ZeniΘ, η οποία ενίσχυσε το πελατολόγιό της κατά 8.900 πελάτες έναντι του α’ τριμήνου. Ενισχυμένες ήταν επίσης η Elpedison και η NRG, κατά 4.100 «ρολόγια» περίπου η καθεμία, όπως και Protergia (Mytilineos) με 2.100 και η Αέριο Αττικής με 1.400 περίπου νέους μετρητές.

Στον αντίποδα, τις μεγαλύτερες απώλειες είχε η Volton, η οποία απώλεσε 6.100 περίπου μετρητές. Αν και σε μικρότερο βαθμό, σημαντική ήταν και η υποχώρηση της Volterra, με απώλεια 2.700 «ρολογιών».

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL