, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Προχωρά μελέτη για Μετρό… δυτικών συνοικιών Θεσσαλονίκης

μετρό, φωτο Σάββας Αυγητίδης

“Σχεδιάζεται από το υπουργείο Υποδομών η χρηματοδότηση τριών συμπληρωματικών γραμμών προκειμένου να αρχίσει η μελέτη τους. Η μία από Καλαμαριά προς αεροδρόμιο. Μία από σταθμό Δημοκρατίας μέχρι το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» και μία άλλη που θα ενώσει το νέο σιδηροδρομικό σταθμό με τις δυτικές συνοικίες…” φωτο Σάββας Αυγητίδης

«Εξαρχής υπήρχε λύση ταυτόχρονης συνύπαρξης και του σταθμού του μετρό και των αρχαιοτήτων. Βρέθηκε τεχνική λύση ειδικών προδιαγραφών», διασαφηνίζει στον Alpha ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, αναφερόμενος στο σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης. Αναλύοντας τις αποφάσεις των μηχανικών επί του σταθμού, ο κ. Μυλόπουλος γνωστοποιεί πως «είναι μία άρτια τεχνική λύση. Προβλέπει την κατασκευή του σταθμού στην ίδια θέση που υπάρχουν οι αρχαιότητες, αλλά σε μεγαλύτερο βάθος. Αφήνουμε άθικτες τις αρχαιότητες, εμείς κατεβαίνουμε από δύο σκάμματα εξαερισμού τα οποία μας δίνουν τα άκρα του δρόμου αυτού, έξι και έξι μέτρα. Το αποτέλεσμα θα είναι ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει έναν υπερσύγχρονο σταθμό και μέσα σ’ αυτόν θα έχει ένα ζωντανό μουσείο πώς ήταν η πόλη πριν από 17-18 αιώνες».

Παράλληλα, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, υπενθυμίζει πως ο σταθμός της Βενιζέλου θα παραδοθεί ένα χρόνο μετά την παράδοση της βασικής γραμμής, η οποία υπολογίζεται το 2020, ξεκαθαρίζοντας πως δεν υπάρχει περίπτωση να χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια λόγω ύστερης παράδοσης της Βενιζέλου.

Από την άλλη, «προχωρούν με γοργούς ρυθμούς τα έργα στη βασική γραμμή και στη γραμμή της Καλαμαριάς. Οι μετροπόντικες προχωρούν ο μεν ένας 550 μέτρα, ο άλλος 55 μέτρα και διανοίγεται το τελευταίο κομμάτι των σηράγγων, κάποιοι σταθμοί έχουν ολοκληρωθεί άρα το σύνολο των σταθμών θα είναι έτοιμοι την επόμενη χρονιά. Θα μαζευτούν πολύ οι λαμαρίνες στους δρόμους. Οι κάτοικοι θα ανασάνουν»

Τέλος o κ Μυλοπουλος αναφέρεται και στις επεκτάσεις του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες και προς το αεροδρόμιο, δημοσιοποιώντας ότι «σχεδιάζεται από το υπουργείο Υποδομών η χρηματοδότηση τριών συμπληρωματικών γραμμών προκειμένου να αρχίσει η μελέτη τους. Η μία από Καλαμαριά προς αεροδρόμιο. Μία από σταθμό Δημοκρατίας μέχρι το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» και μία άλλη που θα ενώσει το νέο σιδηροδρομικό σταθμό με τις δυτικές συνοικίες.

Αντιστοίχως στην Αθήνα επίκειται η δημοπράτηση της γραμμής τέσσερα. Θα ξεκινάει από το Γαλάτσι, θα διατρέχει μέσω Κυψέλης και Κολωνακίου το κέντρο της Αθήνας, θα πηγαίνει Καισαριανή και θ’ ανεβαίνει την Κηφισίας θα πηγαίνει Ψυχικό και θα καταλήγει στο Μαρούσι».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.