, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Οκτώ εταιρείες από όλον τον κόσμο διεκδικούν το Λιμάνι!

λιμάνι, φωτο Σάββας Αυγητίδης
“Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης γίνονται πόλεμοι. Προφανώς πρέπει να το αξιοποιήσουμε και να μην χάσουμε λεπτό. Έχουμε οκτώ εταιρείες από όλο τον κόσμο που το διεκδικούν… Μέχρι τέλος Μαΐου θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Το μοναδικό που πρέπει να λύσουμε είναι το ύψος των επενδύσεων για να γίνει μεγάλο λιμάνι. Αν εξαιρέσει κανείς τους εργαζόμενους του λιμανιού που αντιδρούν, η υπόλοιπη κοινωνία είναι υπέρ…”

«Το πρόγραμμα που υλοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένα πρόγραμμα που υλοποιεί η κυβέρνηση με συνέπεια. Ξέρω ότι αυτό το πρόγραμμα δεν είναι αποδεκτό από πολύ κόσμο του ΣΥΡΙΖΑ, όμως δεν είναι αποδεκτό και από κόσμο άλλων κομμάτων. Αυτό το κράτος που πρέπει να αλλάξουμε δεν το έφτιαξε η Αριστερά αλλά οι συντηρητικές δυνάμεις και το ΠαΣοΚ», είπε στον Alpha 989 ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας. «Υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις. Σε εμάς ήταν παράδοση αυτές οι απόψεις να διατυπώνονται και με μεγαλύτερη ευκολία από αλλού. Δεν είναι κακό να υπάρχουν και συγκρούσεις. Εγώ κοιτάω το αποτέλεσμα. Αν υλοποιηθεί η πολιτική που πρέπει να υλοποιηθεί, αυτό εμένα με ικανοποιεί», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
«Υπάρχει ένα ρεύμα της Αριστεράς που από πολύ νωρίς είχε προσεγγίσει με διαφορετικό τρόπο τα θέματα της οικονομίας. Είχε μιλήσει υπέρ τη αγοράς και τον συνδυασμό αγοράς – Δημοκρατίας. Είχε διαφοροποιηθεί πλήρως από το μοντέλο του υπαρκτού Σοσιαλισμού. Κακώς συνδέεται συνολικά η Αριστερά με ορισμένες αντιλήψεις. Εγώ μετείχα σε ένα ρεύμα της Αριστεράς που πολύ έγκαιρα διατύπωσε διαφορετικές απόψεις. Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει από ένα κόμμα που έφτασε από τα μικρά ποσοστά στα μεγάλα να προσαρμοστεί στις ανάγκες του πραγματισμού της κοινωνίας. Το ’81 όταν το ΠαΣοΚ ήρθε στην εξουσία, σε πολύ ευκολότερες περιόδους, χρειάστηκε και εκείνο πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα για να προσαρμοστεί στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Πρέπει να του αναγνωρίσουμε (του ΣΥΡΙΖΑ) αυτό το ελαφρυντικό. Έχουμε να κάνουμε με μία πραγματικότητα εξαιρετικά δύσκολη. Όλοι ζούσαμε σε έναν κόσμο φανταστικό. Διαπιστώσαμε ότι όλα αυτά ήταν μία φούσκα», είπε ο κος Πιτσιόρλας. Εκτίμησε ότι «η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να αποδειχτεί ως η κυβέρνηση που θα κάνει στην Ελλάδα πράγματα που δεν γίνονταν για δεκαετίες. Πρέπει να χτυπήσουμε τις αιτίες της κρίσης».
ΛΙΜΑΝΙ φωτο Σάββας Αυγητίδης
Αναφερόμενος στην πώληση του ΟΛΠ ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είπε ότι «χθες και τυπικά ανακηρύξαμε την COSCO ως τον επίσημο προτιμητέο επενδυτή. Αποδεχτήκαμε την οικονομική προσφορά που έκανε. Θεωρώ και όχι μόνο εγώ αλλά και όλη η αγορά, ότι η προσφορά είναι συμφέρουσα. Είναι ένα τίμημα πολύ υψηλό, που δημοσιεύματα που έχω διαβάσει στο εξωτερικό λένε ότι «χαλάει την πιάτσα». Είναι 368 εκατ. για το 67% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. Η Ελλάδα έχει μία γεωγραφική θέση που πρέπει να αξιοποιήσει. Μπορεί να είναι κόμβος στις διεθνείς μεταφορές. Όταν παίρνει η COSCO να διοικήσει το λιμάνι για 40 χρόνια, εξασφαλίζεται ότι ο Πειραιάς θα είναι η πύλη των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη για 40 χρόνια. Η παρουσία των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά ανοίγει τον δρόμο για μεγάλες κινεζικές επενδύσεις. Το λένε οι Κινέζοι. Η αύξηση των φορτίων στον Πειραιά θα ξαναζωντανέψει την πόλη. Ο Πειραιάς θα γίνει από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου. Καταλαβαίνω το Αμβούργο και το Αμστερνταμ να διαφωνούν, εμείς γιατί να διαφωνούμε δεν το καταλαβαίνω. Στο τέλος των 40 ετών θα πάρουμε πίσω ένα λιμάνι διαφορετικό από αυτό που είναι σήμερα. Το 2014 πήραμε ενoίκιο από την COSCO 37 εκατ. για τον έναν προβλήτα. Στο τέλος της χρήσης ο ΟΛΠ εμφάνισε κέρδη μόνο 7 εκατ. επειδή χρηματοδότησαν τα ελλείμματα όλο του υπόλοιπου λιμανιού. Τα ρίχναμε στην μαύρη τρύπα της υπόλοιπης διαχείρισης. Στο δημόσιο ταμείο έφτασε 1 εκατ. Ούτε σε 300 χρόνια δεν θα παίρναμε πίσω τα λεφτά που παίρνουμε τώρα. Το λιμάνι δεν θα φύγει από εκεί, εκεί θα είναι. Είναι ιδιοκτησία του ελληνικού κράτους… Μιλάμε για 350 εκατ. επενδύσεις και αντάλλαγμα 3,5% επί του τζίρου. Είναι πολλά τα οφέλη. Επίσης, ο Πειραιάς θα μπορούσε να γίνει κέντρο της ναυπηγοεπισκευής σε όλη τη Μεσόγειο. Είναι κρίμα από τον Θεό τα καράβια να πηγαίνουν αλλού για επισκευές. Θα δημιουργηθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας».
Ερωτηθείς για τις σχέσεις του με τον Υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, ο κος Πιτσιόρλας είπε χαρακτηριστικά: «Εκτιμώ τον κ. Δρίτσα. Δεν έχω την παραμικρή ενόχληση από αυτή την αντιπαράθεση. Υπήρξε μία διαφωνία, που νομίζω ότι είχε ως αποτέλεσμα να έχουμε μία σύμβαση παραχώρησης ισορροπημένη. Υπήρχαν πράγματα που δεν τα ήξερα. Ο Θοδωρής, με την εμπειρία του στον Πειραιά τα ήξερε. Θα μείνει στο παρελθόν αυτή η διαφωνία».
«Υπάρχει ένα θέμα που σχετίζεται με την σύμβαση παραχώρησης. Η ελληνική κυβέρνηση παραχωρεί, όχι το ΤΑΙΠΕΔ, που είναι τεχνικός σύμβουλος. Η διαπραγμάτευση γινόταν στα πλαίσια του διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ, όμως η σύμβαση θα περάσει από την Βουλή, την Επιτροπή Ανταγωνισμού και μόνο τότε θα επικυρωθεί για να μπουν οι Κινέζοι. Πάντως το εξειδικευμένο μάνατζμεντ δεν μπορεί να το έχει το Δημόσιο. Αυτό όλοι το κάνουν», πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στην κρουαζιέρα εκτίμησε ότι «με την εξέλιξη στον Πειραιά θα αναλάβει η COSCO και την διαχείριση της κρουαζιέρας. Θέλουμε να υπάρχουν σταθμοί κρουαζιέρας. Πρέπει να έχουμε το δίκτυο για να αξιοποιήσουμε τον παράγοντα κρουαζιέρα». Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είπε ότι «γίνονται πόλεμοι. Προφανώς πρέπει να το αξιοποιήσουμε και να μην χάσουμε λεπτό. Έχουμε οκτώ εταιρείες από όλο τον κόσμο που διεκδικούν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Μέχρι τέλος Μαΐου θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Το μοναδικό που πρέπει να λύσουμε είναι το ύψος των επενδύσεων για να γίνει μεγάλο λιμάνι. Αν εξαιρέσει κανείς τους εργαζόμενους του λιμανιού που αντιδρούν, η υπόλοιπη κοινωνία είναι υπέρ».
Χαρακτήρισε «τρομακτικά θετική εξέλιξη για τον τουρισμό» την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων. «Στα 2-3 χρόνια που θα γίνουν επενδύσεις στα αεροδρόμια θα αλλάξει όλη η εικόνα. Θα μεγαλώσει η ροή τουριστών στην Ελλάδα. Έχουμε παραχωρήσει τα αεροδρόμια σε μία εταιρεία που, όπου έχει πάει, έχει αποδείξει πως έχει απογειώσει τις αφίξεις. Η σύμβαση είχε γίνει πριν αλλά δεν είχε προχωρήσει. Είχαν γίνει βήματα, ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να τα ολοκληρώσει. Έχει την επαφή με την κοινωνία, μπορεί να διαχειριστεί τις αντιδράσεις», πρόσθεσε. Έφερε ως παράδειγμα το αεροδρόμιο της Σαντορίνης που «είναι από τα χειρότερα του κόσμου -και πρέπει να δείτε και τις τιμές- παρότι η Σαντορίνη είναι παγκοσμίως στην πρώτη σειρά των τουριστικών προορισμών».
Για την Πάρο ο κος Πιτσιόρλας είπε ότι «έχει ένα αεροδρόμιο που επιδοτείται κάθε χρόνο ως άγονη γραμμή. Η Πάρος θα μπορούσε να τροφοδοτεί και τα υπόλοιπα. Όσο καθυστερούμε κάνουμε λάθος. Είναι το κακό παρελθόν της χώρας, οι κακές δομές αυτής της κοινωνίας, που δεν τις έφτιαξε η Αριστερά. Επιβεβαιώνεται πλήρως αυτό που έλεγε η Αριστερά. Πρέπει να επιμείνουμε στο αίτημα να αλλάξει η κοινωνία, να έχει αεροδρόμιο η Πάρος. Από γενικές θεωρίες δεν θα αλλάξει κανείς».
Για τα τρένα είπε ότι «έχουν δυσκολία γιατί η γραμμή δεν είναι στην καλύτερη κατάσταση. Έχουν αρχίσει να βγαίνουν άδειες για ιδιώτες. Μπορεί κάποιος να φέρει τρένα και να διαχειριστεί την σιδηροδρομική γραμμή. Για έναν χρόνο δεν μπορούν να προσληφθούν μηχανοδηγοί . Έχουμε ενδιαφέρουν ακόμα και από μία αμερικανική εταιρεία για την διαχείριση αυτής της γραμμής. Πρέπει να έχουμε τα αντίστοιχα τρένα για να φεύγουν προς την Ευρώπη τα φορτία».
Σε ερώτηση για τον Αστέρα, απάντησε «πήγα στο Δ.Σ. του Δήμου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης. Επεξεργαστήκαμε ένα νέο σχέδιο, πήραμε υπόψη τις παρατηρήσεις του ΣτΕ και τις ανησυχίες των κατοίκων για τον Αστέρα. Διαμορφώσαμε ένα σχέδιο που απαντά στο 90% των ανησυχιών… 23 δημοτικοί σύμβουλοι έναντι ενός τάχθηκαν υπέρ αυτού του σχεδίου».
Για το Ελληνικό είπε χαρακτηριστικά «ας αφήσουμε τη συζήτηση για το αν θα μπορούσε να γίνει και κάτι άλλο, πρέπει να προχωρήσει. Προφανώς θα μπορούσε να γίνει και κάτι άλλο. Αυτό που είναι απαράδεκτο είναι να μένει για χρόνια η κατάσταση όπως έχει σήμερα και να διαφωνούμε ως προς το ποια είναι η καλύτερη λύση. Αν ξεκινήσει τώρα η υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου θα ανακουφιστεί όχι μόνο η αττική, όλη η Ελλάδα: 40.000 θέσεις εργασίας, 6-7δις επένδυση, θα αναβαθμιστεί όλη η περιοχή, θα αυξηθούν οι αξίες όλων των ακινήτων. Οφέλη μεγάλα. Ένα πάρκο 2 εκ τετραγωνικών μέτρων. Έχουμε πρόσφατη δημοσκόπηση για το θέμα όπου το 70% των πολιτών θέλει να προχωρήσει αυτή η επένδυση. Αυτό κάτι δείχνει, νομίζω ότι η κοινωνία είναι πλέον μπροστά από κόμματα. Ζει μια κρίση τρομακτική, είναι «στην πρέσα» οι άνθρωποι, κόβουμε, κόβουμε και εκεί που μπορούμε να αυξήσουμε την πίτα διστάζουμε. Αυτό πρέπει να αλλάξει». Αναφερόμενος στην προσωπική του πορεία ο κος Πιτσιόρλας είπε: «Απολύτως (θα έλεγα πως είμαι αριστερός). Οργανώθηκα στην οργάνωση του Ρήγα Φεραίου το 1973. Από τότε έχω εμπλοκή στα πράγματα. Αυτή η εμπειρία με βοήθησε πολύ και στην ιδιωτική μου ζωή. Είμαι αριστερός. Ξεκίνησα από ΚΚΕ εσωτερικού».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.