Online αγορές στην εποχή του... κορονοϊού - Karfitsa.gr
Slider Επιχειρήσεις Θεσσαλονίκη Οικονομία

Online αγορές στην εποχή του… κορονοϊού

Óõíåäñßáóç ôçò ÅêôåëåóôéêÞò Ãñáììáôåßáò ôïõ ÊéíÞìáôïò ÁëëáãÞò ôçí ÐÝìðôç 26 Áðñéëßïõ 2018. (EUROKINISSI/ÓÔÅËÉÏÓ ÌÉÓÉÍÁÓ)

Ρεπορτάζ: Φιλίππα Βλαστού

Την καταναλωτική τους συμπεριφορά και τον παραδοσιακό τρόπο με τον οποίον πραγματοποιούσαν τις αγορές τους καλούνται να τροποποιήσουν οι πολίτες, την περίοδο που διανύουμε.

Ο κορονοϊός έχει αναγκάσει την ελληνική κυβέρνηση να πάρει δραστικά μέτρα για την μείωση της εξάπλωσης του. Η αρχή έγινε με το κλείσιμο των σχολείων, μετά των μπαρ, καφέ, εστιατορίων, ξενοδοχείων και τέλος με την αναστολή λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων. Αποκορύφωμα ήταν η απαγόρευση κάθε άσκοπης κυκλοφορίας που ανακοινώθηκε στις 22 και τέθηκε σε ισχύ από 23 Μαρτίου.

Πολίτες κάθε ηλικίας ξαφνικά είδαν τη ζωή τους να αλλάζει. Συνήθειες που μέχρι πρότινος ήταν δεδομένες, μετατράπηκαν ακόμη και ως απαγορευτικές. Μια από αυτές ήταν οι αγορές, από τα καθημερινά ψώνια στο σούπερ μάρκετ μέχρι η αγορά προϊόντων ηλεκτρονικών συσκευών, ένδυσης κτλ. Οι προτεραιότητες άλλαξαν και δόθηκε βαρύτητα σε είδη πρώτης ανάγκης, όπως τρόφιμα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σε αρκετά σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν οι online παραγγελίες και οι κατ’οίκον παραδόσεις, με την αναμονή της αποστολής να φτάνει έως και μερικές μέρες.

Από την άλλη πλευρά, το «Μένουμε Σπίτι» μείωσε την κατανάλωση προϊόντων όπως η αγορά καλλυντικών, ωστόσο το κλείσιμο κομμωτηρίων αύξησε την ζήτηση για βαφές μαλλιών, περιγράφει στην karfitsa ο ιδιοκτήτης της εταιρείας ΚΥΑΝΑ, Γιάννης Βασιλειάδης.

«Από την αρχή της εφαρμογής των μέτρων παρατηρήθηκε μικρή αύξηση στην αγορά προϊόντων μέσω του site. Όσο περνάει ο καιρός πιστεύω θα αυξηθεί περισσότερο» σημειώνει ο ίδιος εξηγώντας ότι ο κόσμος έχει στραφεί στα e-shop για αγορές, λόγω του παραμονής του στο σπίτι. Μάλιστα, αναφέρει ότι στο online shop έχουν προχωρήσει σε προσφορές προϊόντων, αλλά όπως τονίζει «έως ένα σημείο που μπορούμε, γιατί δεν θέλουμε να έρθουμε σε αντίθεση με τους πελάτες μας που είναι οι κομμωτές».

Ο επιχειρηματίας αναφορικά με τα μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση για τον περιορισμό του ιού θεωρεί ότι «είναι προς σωστή κατεύθυνση, ασχέτως αν μας πλήττει πάρα πολύ ως εταιρεία, γιατί εμείς απευθυνόμαστε κατευθείαν στον επαγγελματία κομμωτή, ο οποίος όμως έχει κλείσει εδώ και καιρό. Θα πρέπει να υποστούμε την κατάσταση αυτή, αλλά πάντα να σκεφτόμαστε αισιόδοξα». Παράλληλα, ο κ.Βασιλειάδης συμφωνεί με τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την στήριξη των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί, όμως τονίζει ότι «υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν πληγεί περισσότερο και άλλες λιγότερο. Για παράδειγμα, στον δικό μας κλάδο σημειώνεται μια αδικία, γιατί όλο το κέρδος αυτή τη στιγμή πάει προς τα φαρμακεία και τα σούπερ μάρκετ, τα οποία είναι πλέον και σημεία καλλωπισμού και καλλυντικών, ενώ εμείς την ίδια ώρα πληττόμαστε. Θα έπρεπε να γίνει ένας διαχωρισμός».

Επιπλέον, επισημαίνει ότι αυτή η κατάσταση μπορεί να αλλάξει τις συνήθειες του καταναλωτικού κοινού, εξηγώντας πως «εάν ο πελάτης συνηθίσει για ένα διάστημα να αγοράζει καλλυντικά και βαφές από το φαρμακείο ή το σούπερ μάρκετ, μεγάλο ποσοστό ενδέχεται να συνεχίσει να ψωνίζει αυτά τα προϊόντα από εκεί. Έτσι εμείς χάνουμε πελάτες». Εξηγεί βέβαια ότι: «ας μην ξεχνάμε όμως ότι αγοράζοντας ένα προϊόν από κομμωτήριο τον βοηθάει να επιλέξει το σωστό για τα μαλλιά, με την βοήθεια του ειδικού, ώστε να το χρησιμοποιήσει μετά από σχετικές οδηγίες που θα του δοθούν για να έχει αποτέλεσμα».

Πτώση στην online ένδυση

Όσον αφορά την ένδυση και την υπόδηση ο Σάββας Τζεβελέκης, ιδιοκτήτης της γνωστής εταιρείας Judah Club, η οποία διαθέτει ένα από τα πιο επιτυχημένα online shop της Ελλάδας, εξηγεί ότι από την αρχή των μέτρων παρατηρήθηκε πάγωμα του ηλεκτρονικού πελατειακού κοινού. «Δεν υπάρχει αύξηση. Ίσα ίσα, στασιμότητα και ελαφριά μείωση, από την αρχή των μέτρων», περιγράφει και δηλώνει πως «σαφώς είναι ένα πλήγμα αυτό». Θέλοντας να εξηγήσει αυτή την πορεία που έχει η κίνηση των online αγορών κ.Τζεβελέκης λέει ότι «αυτή την στιγμή η αγορά ρούχων για τους πολίτες δεν είναι μέσα στις άμεσες προτεραιότητες τους. Υπάρχει άλλωστε και η ανασφάλεια ως προς τα χρήματα που ξοδεύουν και τα ρούχα-παπούτσια δεν είναι πρωτεύουσας ανάγκης. Όλα όσα ζούμε είναι πρωτόγνωρα και ο κόσμος είναι ακόμη μουδιασμένος. Μετά την πρώτη περίοδο θα αρχίσει σιγά σιγά να βρίσκει τους φυσιολογικούς ρυθμούς του». Η εικόνα αυτή, σύμφωνα με τον ίδιο παρατηρείται και από τις χώρες του εξωτερικού καθώς υπάρχει και από εκεί μείωση στις παραγγελίες.

Επιπροσθέτως ο επιχειρηματίας υποστηρίζει ότι τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης είναι θετικά, όμως όχι σωστά δομημένα, «διότι αυτά εφαρμόζονται με βάση την κυρία κατηγορία ΚΑΔ κάθε εταιρείας, χωρίς να υπολογίζουν τους δευτερεύοντες δηλωμένους ΚΑΔ, όποτε μια εταιρεία που λειτουργεί σαν φυσικό κατάστημα ρούχων, εστιατόριο, μπαρ και ηλεκτρονικό κατάστημα μαζί, αν έχει ορίσει σαν κύριο ΚΑΔ το ηλεκτρονικό κατάστημα τότε δεν δικαιούται μέχρι στιγμής κανένα μετρό στήριξης ασχέτως αν το κατάστημα είναι κλειστό λόγω απαγόρευσης». Επίσης, ο ίδιος πρόσθεσε ότι «μεταξύ των πληγέντων είναι και τα e-shop, που θεωρητικά δεν έχουν κλείσει λόγω της κατάστασης, όμως οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται για να κρατούν τις συνθήκες υγιεινής για το προσωπικό που δουλεύει σημαίνει ότι λειτουργούν με μειωμένο για να τηρούνται τα μέτρα και για να μην υπάρχει συγχρωτισμός».

 

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ