, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Π. Περπερίδης «Η δουλειά μας έχει απαξιωθεί πλήρως…»

perperidisΕντελώς τυχαία βρέθηκε στην τηλεόραση και όπως λέει ο ίδιος χαίρεται που μπόρεσε να κάνει το χόμπι του επάγγελμα. Ο εικονολήπτης, τηλεοπτικός παραγωγός και ιδιοκτήτης της Xper Media, Παναγιώτης Περπερίδης μιλά στην «Κarfitsa» για τα προβλήματα και την κρίση στον χώρο των ΜΜΕ, εξηγεί πώς πήρε την απόφαση να «στήσει» τη δική του πετυχημένη εταιρεία παραγωγής και θυμάται τα ρεπορτάζ που δε θα ξεχάσει… ποτέ.

Συνέντευξη στη Μαρία Βλάχου

 Πώς βρέθηκες στο χώρο;

Τελείως τυχαία. Βλέποντας μια ταινία στην Tv Θεσσαλονίκη, το 1993, βγήκε στην οθόνη μια αγγελία ότι το κανάλι ζητούσε εικονολήπτες. Πήρα τηλέφωνο και την επόμενη έπιασα δουλειά… Οκτώβριος ήταν θυμάμαι τέτοια εποχή και το πρώτο μου θέμα ήταν η παρέλαση και οι δηλώσεις των πολιτικών. Κάποιος είπε ότι όταν θέλεις κάτι πολύ το σύμπαν συνωμοτεί και γίνεται… Δεν ξέρω αν ισχύει, στην περίπτωσή μου όμως συνέβη… και είμαι πολύ χαρούμενος που μου δόθηκε η ευκαιρία να κάνω το χόμπι μου επάγγελμα.

Πότε και πως πήρες την απόφαση να κάνεις τη δική σου εταιρεία;

Όταν το κανάλι στο οποίο εργαζόμουν το «γύρισε» στο τηλεμάρκετινγκ  έπρεπε να αποφασίσω αν θα μείνω να κάνω κάτι που δεν μου αρέσει ή θα φύγω. Επειδή όμως οι προτεραιότητές μου εκτός από την δουλειά είναι και η οικογένεια, έμεινα γιατί ο μισθός ήταν ικανοποιητικός, το κλίμα οικογενειακό και ευχάριστο. Παράλληλα όμως, ζήτησα να κάνω και μια εκπομπή η οποία θα έπαιζε βράδυ και θα ασχολούταν με ό,τι συμβαίνει τη νύχτα στην πόλη. Έτσι γεννήθηκε το 1997 η εκπομπή «Ιnto the night». Θέατρο κινηματογράφος, μουσική συναυλίες, καλλιτέχνες, χώροι διασκέδασης,  καλή και διασκεδαστική πλευρά της νύχτας… Η εκπομπή πήγε πολύ καλά, μου ζητούσαν να κάνω και εκπομπές εκτός καναλιού και έτσι προέκυψε το 2001 η εταιρεία μου, η Xper Media , η οποία δημιούργησε και άλλες εκπομπές, αλλά και μικρού μήκους ταινίες, ντοκιμαντέρ που έπαιζαν και παίζουν ακόμη σε πολλά κανάλια της πόλης, αλλά και πανελλαδικά.

Ποια είναι τα προβλήματα του κλάδου;

Η κατάργηση των αδειών ασκήσεως επαγγέλματος. Ο κάθε παρουσιαστής και δημοσιογράφος παίρνει το κινητό του ή μια μικρή κάμερα και κάνει θέματα. Πρόσφατα στην άφιξη του πρωθυπουργού στην έκθεση τα κινητά που βιντεοσκοπούσαν ήταν περισσότερα από τις κάμερες… Γνωστός δημοσιογράφος της άλλοτε Ερτ3 κρατούσε μια μικρή κάμερα στο χέρι και κινηματογραφούσε την άφιξη του πρωθυπουργού… Η δουλειά μας έχει απαξιωθεί πλήρως. Τα κανάλια κλείνουν το ένα μετά το άλλο ή συγχωνεύονται.

Πόσο δύσκολη είναι η κατάσταση που επικρατεί στον χώρο των ΜΜΕ;

Όπως σε όλες τις επιχειρήσεις υπάρχουνπροβλήματα ρευστότητας σε όλα τα κανάλια. Στα μεγαλύτερα όπως το βλέπουμε όλοι μας σταμάτησε η ροη των κρατικών διαφημίσεων και αναγκάζονται και αυτά να παίζουν μέχρι και τηλεμάρκετινγκ. Πολλά κανάλια θα κλείσουν ή θα συγχωνευτούν, σίγουρα θα υπάρξουν και άλλες απολύσεις… μακάρι να διαψευστώ αλλά δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι καθόλου θετικά.

Στην εποχή του διαδικτύου ποιο είναι το μέλλον της τηλεόρασης;

Το διαδίκτυο μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να απειλεί την τηλεόραση. Το κοινό της τηλεόρασης ήταν σχεδόν πάντα οι μεγάλες ηλικίες οι οποίες δεν έχουν ακόμη εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες. Στις μικρότερες ηλικίες όμως το διαδίκτυο υπερτερεί καθολικά. Όλα τα κανάλια πλέον έχουν το δικό τους site και προετοιμάζονται για τη νέα εποχή.

Ποια είναι τα θέματα που έχεις καλύψεις και δεν θα ξεχάσεις;

Η κάλυψη των γεγονότων στην Αλβανία και η αποστολή μας με την τότε Tv Θεσσαλονίκη με το C 103 του υπουργείου Εξωτερικών. Η άγνοια κινδύνου που είχαμε και η δίψα μας να κάνουμε όσο μπορούσαμε καλύτερα τη δουλειά μας. Οι λήψεις με ελικόπτερο και η κάλυψη  του μεγαλύτερου συλλαλητηρίου που έγινε ποτέ για το Μακε-

δονικό το 1992 στην Θεσσαλονίκη μας. Το κυνηγητό στο λιμάνι από τους λιμενικούς όταν πηγαίναμε κρυφά για να καταγράψουμε το σπάσιμο του εμπάργκο που είχε επιβληθεί από την τότε κυβέρνηση προς τα Σκόπια. Αλλά και τα ρεπορτάζ για κοινωνικά θέματα της πόλης με «κρυφή» κάμερα. Πως κρύβαμε τώρα τις ογκώδες MS4 κάμερες μόνο εμείς το ξέραμε. Πατέντες με ελάχιστα μέσα αλλά με πολλή όρεξη για δουλειά και δημιουργία.

Επαγγελματικά τι άλλο θα ήθελες να κάνεις;

Θα ήθελα να ασχοληθώ με τον κινηματογράφο αν μου το επιτρέψουν οι συνθήκες. Μέχρι τότε όμως ασχολούμαι ενεργά με Το Πολιτιστικό Σωματείο Προώθησης της Θεατρικής και Κινηματογραφικής Τέχνης (ΠΟ.Σ.ΠΡΟ.ΘΕ.Κ.Τ.) «Άρατος ο Σολεύς» που έχει δημιουργήσει ο δημοσιογράφος και καλός μου φίλος Βασίλης Τσικάρας, που σκοπό έχει την ενίσχυση του πολιτισμού μας, με την παραγωγή και παρουσίαση θεατρικών και κινηματογραφικών παραγωγών, καθώς επίσης, τη συνεχή εκπαίδευση των μελών και των μαθητών του. Η παραγωγή τηλεοπτικών εκπομπών και ντοκιμαντέρ αλλά και η δημιουργία της πρώτης πραγματικά διαδικτυακής τηλεόρασης της Θεσσαλονίκης είναι μερικά από τα άμεσα σχέδια μου που μαζί με καλούς φίλους και σωστούς επαγγελματίες προσπαθούμε να πραγματοποιήσουμε.

Τα τοπικά κανάλια της πόλης, μετά και το κλείσιμο της ΕΡΤ 3, θεωρείς ότι επιτελούν το έργο της ενημέρωσης;

Πολύ λίγα είναι αυτά που μπορούν να ανταπεξέλθουν λόγω οικονομικών δυσκολιών. Προσπάθειες γίνονται και μάλιστα αξιόλογες και νομίζω ότι με κάποιες έξυπνες κινήσεις ορισμένα τοπικά κανάλια θα ξεχωρίσουν.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.