«Πάγωμα» της αγοράς λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας έχει επιφέρει η τρέχουσα ενεργειακή κρίση, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ για το α’ τρίμηνο του 2022, καταγράφεται δραστική μείωση της κινητικότητας πελατών μεταξύ των παρόχων.
Του: ΜΙΧΑΛΗ ΜΑΣΤΟΡΑΚΗ
Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διαχειριστή για τη χαμηλή τάση, πρακτικά ΔΕΗ και ιδιώτες προμηθευτές στο σύνολό τους διατήρησαν σταθερό τον αριθμό των νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων που εκπροσωπούν στη χαμηλή τάση. Έτσι, το πελατολόγιο του δεσπόζοντος προμηθευτή μειώθηκε κατά μόλις 6.000 μετρητές περίπου μέσα στο α’ τρίμηνο του 2022, συγκριτικά με το δ’ τρίμηνο του 2021. Από την άλλη πλευρά, οι ιδιώτες πάροχοι κέρδισαν μόλις 11.000 «ρολόγια» στη χαμηλή τάση κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.
Ως συνέπεια ο αριθμός των μετρητών που εκπροσωπούσε η ΔΕΗ στα τέλη του Μαρτίου ανερχόταν σε 5,021 εκατ., από τα 6,833 εκατ. «ρολόγια» που ήταν ενεργοποιημένα και δεν ηλεκτροδοτούνταν μέσω της Καθολικής Υπηρεσίας. Στο σύνολό τους οι ιδιώτες εκπροσωπούσαν 1,67 εκατ. πελάτες.
Συνεχής μείωση της κινητικότητας
Η στασιμότητα στη λιανική αγορά ρεύματος αποτυπώνεται ανάγλυφα, αν συγκριθούν οι παραπάνω μεταβολές του πελατολογίου των προμηθευτών με τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ για τα προηγούμενα τρίμηνα. Έτσι, τη στιγμή που η ΔΕΗ απώλεσε μόλις 6.000 «ρολόγια» το α’ τρίμηνο, το δ’ τρίμηνο του 2021 είχε χάσει 37.000 νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις και 47.000 καταναλωτές ένα τρίμηνο αργότερα.
Μάλιστα, τα νούμερα αυτά είναι ήδη αισθητά μικρότερα απ’ ό,τι συνέβαινε πριν από την έναρξη της ενεργειακής κρίσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο β’ τρίμηνο του 2021 η εταιρεία είχε απολέσει 70.000 «ρολόγια» και στο β’ (έναντι του τελευταίου τριμήνου του 2020) περίπου 100.000 μετρητές στη χαμηλή τάση.
Κατ’ αναλογία, ολοένα περισσότερο «ψαλιδισμένο» είναι το κέρδος των ιδιωτών προμηθευτών. Έτσι, πριν από την ανάκτηση 11.000 νέων πελατών το 2022, είχε προηγηθεί η ανάκτηση 53.000 καταναλωτών το δ’ τρίμηνο του 2021, όταν το προηγούμενο τρίμηνο είχαν κερδίσει 67.500 καινούργιους καταναλωτές. Το νέο πελατολόγιο των ιδιωτών είχε ανέλθει σε 85.000 το β’ τρίμηνο και σε 103.000 το α’ τρίμηνο του 2021.
Το πελατολόγιο κάθε ιδιώτη παρόχου
Παρά το γεγονός ότι το α’ τρίμηνο καταγράφηκαν διαφορετικές αυξήσεις (ή ακόμη και μειώσεις) στον αριθμό των μετρητών που εκπροσωπεί κάθε ιδιώτης πάροχος, οι μεταβολές δεν ήταν τέτοιες ώστε να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στη σχετική κατάταξή τους συγκριτικά με το δ’ τρίμηνο του περασμένου έτους. Έτσι και στις αρχές του 2022 στην πρώτη θέση βρίσκεται η Protergia (Mytilineos) με 288.000 «ρολόγια» στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα, ακολουθούμενη από τους δύο άλλους καθετοποιημένους ομίλους, την Elpedison και την ΗΡΩΝ, με 270.000 και 241.000 πελάτες.
Τις επόμενες θέσεις κατέλαβαν οι μη καθετοποιημένοι πάροχοι, ξεκινώντας από τη ZeniΘ (με 213.000 «ρολόγια»), την nrg (172.000), τη Watt & Volt (169.000) και την Αέριο Αττικής Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας (117.500). Την πρώτη 10άδα συμπληρώνουν η Volton (113.000) και η Volterra (35.000).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL




