ΚΑΡΦΙΤΣΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
ΚΑΡΦΙΤΣΑ
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
ΚΑΡΦΙΤΣΑ

Ακτοπλοΐα: Δεν αυξάνονται τα εισιτήρια, αλλά αυξήθηκαν τα καύσιμα – Ποια η επόμενη ημέρα

Χρήστος Μυτιλινιός Αναρτήθηκε από Χρήστος Μυτιλινιός
03/05/2025
Οικονομία
Χρόνος Ανάγνωσης: 2 λεπτά
0
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Ακτοπλοΐα

Μπορεί η 1η Μαΐου να έφερε νέα αύξηση στην τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων, ωστόσο οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αποφάσισαν να κρατήσουν σταθερές τις τιμές των εισιτηρίων. Σε αυτό συνέβαλε καθοριστικά η πρωτοβουλία του Υπουργείου Ναυτιλίας για μείωση των λιμενικών τελών κατά 50%, που λειτούργησε ως ανάχωμα στο αυξημένο κόστος λειτουργίας.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Διονύσης Θεοδωράτος ξεκαθαρίζει: «Κανείς δεν λέει ότι τα εισιτήρια είναι φθηνά, αλλά ο κλάδος έχει ήδη απορροφήσει σημαντικό μέρος των αυξήσεων και εφαρμόζει εκπτώσεις, ιδιαίτερα σε οικογένειες και κοινωνικές ομάδες». Ειδικά για τα ταχύπλοα, όπως είπε, αναμένονται πρόσθετες προσφορές, καθώς ήδη χρησιμοποιούν το νέο καύσιμο.

Το μεγάλο αγκάθι: ο ΦΠΑ στα ύψη

Ο ΣΕΕΝ επαναφέρει ένα χρόνιο αίτημα του κλάδου: τη μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Σήμερα, ο ΦΠΑ είναι 13% για τους επιβάτες και 24% για τα οχήματα, όταν σε άλλες χώρες της ΕΕ είναι σαφώς χαμηλότερος:

Related Post

Ελληνικός Χρυσός και Μεταλλεία Θράκης στην 89η ΔΕΘ

Παπαστράτος στη ΔΕΘ: Συζήτηση για το παράνομο εμπόριο καπνικών προϊόντων – Επιπτώσεις και Προκλήσεις

Στο my.gov.gr τα μηνιαία ενημερωτικά συντάξεων

Αυξήσεις στις συντάξεις από τον Ιανουάριο του 2026 – Τι ισχύει για τον κατώτατο μισθό

  • 5% στην Ιταλία
  • 6% στη Σουηδία
  • 10% στην Ισπανία και τη Φινλανδία
  • 0% στη Μάλτα και τη Δανία

Το παράδοξο είναι εμφανές: η Ελλάδα με το 2% του ευρωπαϊκού πληθυσμού διακινεί το 18% της επιβατικής κίνησης στην ΕΕ, αλλά έχει τον υψηλότερο ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ προτείνει η μείωση να ξεκινήσει με τα συνοδευόμενα οχήματα, καθώς –όπως τονίζει– «δεν αποτελούν εμπορευματικό αγαθό και δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται φορολογικά ως φορτία». Μάλιστα, επικαλείται τη νέα ευρωπαϊκή Οδηγία (ΕΕ) 2022/542, που από 1η Ιανουαρίου 2025 επιτρέπει μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ τόσο για επιβάτες όσο και για οχήματα και σχετικές υπηρεσίες.

Ο έλεγχος από το Υπουργείο – και η πραγματικότητα των εκπτώσεων

Απαντώντας στον σκεπτικισμό ότι μια μείωση ΦΠΑ δεν θα περάσει τελικά στον επιβάτη, ο κ. Θεοδωράτος προτείνει το αυτονόητο: να υπάρξει έλεγχος από το Υπουργείο Ναυτιλίας μέσα από το παρατηρητήριο τιμών.

Σημειώνει, επίσης, ότι ήδη το 40% των εισιτηρίων διατίθεται με έκπτωση, είτε μέσω κοινωνικών παροχών είτε μέσω εμπορικών προσφορών – ενώ η ακτοπλοΐα δεν αποζημιώνεται για τις υποχρεωτικές εκπτώσεις, σε αντίθεση με άλλες μορφές μεταφοράς (π.χ. ΚΤΕΛ).

Λιμάνια: οι επιβάτες στο έλεος του καιρού

Ένα ακόμη μείζον ζήτημα είναι η τραγική κατάσταση πολλών νησιωτικών λιμένων, που υπολείπονται βασικών υποδομών. Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ περιγράφει εικόνες επιβατών που περιμένουν χωρίς στέγαστρα, χωρίς πληροφοριακά συστήματα και χωρίς χώρους ασφάλειας.

Τονίζει ότι απαιτείται ουσιαστικός έλεγχος στα λιμενικά ταμεία, τα οποία εισπράττουν υψηλά τέλη χωρίς αντίκρισμα. Ενδεικτικά, τρεις λιμενικοί οργανισμοί στις Κυκλάδες εισπράττουν πάνω από 1 εκατ. ευρώ ετησίως ο καθένας από μία μόνο εταιρεία.

Η μείωση των λιμενικών τελών δεν θα πλήξει τη βιωσιμότητα τους, διαβεβαιώνει ο ίδιος, καθώς η απώλεια εσόδων καλύπτεται από το Πράσινο Ταμείο, αποκλειστικά για έργα «πράσινου χαρακτήρα».

Πράσινη μετάβαση χωρίς χρηματοδότηση

Παρά τις εξαγγελίες για πράσινη ναυτιλία, η αλήθεια είναι ότι κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο δεν έχει ενεργοποιηθεί για ανανέωση του στόλου, ούτε από το Υπουργείο Ναυτιλίας ούτε από το Υπουργείο Οικονομικών.

Ο κ. Θεοδωράτος σημειώνει:

  • Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου θα φτάσει τα 36 έτη έως το 2030
  • Η πλήρης αντικατάσταση πλοίων άνω των 25 ετών απαιτεί πάνω από 3 δισ. ευρώ
  • Η τεχνολογική αναβάθμιση νεότερων πλοίων σε πρότυπα LNG και μεθανόλης κοστίζει επιπλέον 200 εκατ. ευρώ

Το πρόβλημα είναι διπλό: γήρανση στόλου και απαίτηση για συμμόρφωση με το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU ETS), το οποίο επιφέρει επιπλέον κόστος λειτουργίας, χωρίς να λαμβάνει υπόψη την εποχικότητα ή τις δυσκολίες στα απομακρυσμένα νησιά.

Άγονες γραμμές: το κλειδί για νέες επενδύσεις

Μια στρατηγική λύση για την πράσινη μετάβαση είναι η προκήρυξη πολυετών συμβάσεων για τις άγονες γραμμές. Όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, «αν ένας πλοιοκτήτης γνωρίζει ότι θα έχει 12ετή αποζημιούμενη δραστηριότητα, μπορεί να επενδύσει με ασφάλεια σε νέο πλοίο».

Ζητά επίσης να θεσμοθετηθεί ειδικό ταμείο “Fund & Reward”, ώστε τα έσοδα από το EU ETS να επιστρέφουν στον κλάδο για την πράσινη ανανέωση, με στόχο να ενισχυθούν:

  • Καθαρότερα καύσιμα
  • Πλοία με μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές
  • Νέες τεχνολογίες στην εφοδιαστική αλυσίδα

«Δεν ζητούμε επιχορηγήσεις, αλλά επιστροφή των πόρων που πληρώνουμε. Αυτό είναι δίκαιο και θα ωφελήσει το σύνολο της κοινωνίας», τονίζει ο ίδιος.

Ναυτικό επάγγελμα: το επόμενο στοίχημα

Η μεγάλη πρόκληση των επόμενων ετών, σύμφωνα με τον ΣΕΕΝ, είναι η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα. Οι απολαβές δεν αρκούν, σημειώνει ο κ. Θεοδωράτος. Οι νέοι ζητούν:

  • Αξιοκρατία
  • Επαγγελματική προοπτική
  • Ποιότητα ζωής

Ο ΣΕΕΝ δηλώνει έτοιμος να συμμετάσχει στον διάλογο για την αναμόρφωση της ναυτικής εκπαίδευσης, σε συνεργασία με το Υπουργείο και την ΠΝΟ. Το φθινόπωρο αναμένεται σχέδιο δράσης με ευθύνη όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Η ακτοπλοΐα μπαίνει σε ένα κρίσιμο μεταίχμιο. Οι προκλήσεις είναι τεράστιες: καύσιμα, υποδομές, ΦΠΑ, στόλος, στελέχωση. Αλλά και οι ευκαιρίες είναι μπροστά – αρκεί η πολιτεία να κινηθεί με σχέδιο, συνέπεια και ταχύτητα.

Tags: Ακτοπλοϊκά εισιτήριαΕυρωπαϊκή ΈνωσηΚαύσιμαΥπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΦΠΑ
Share212Tweet133Send

Σχετικά Άρθρα

Ελληνικός Χρυσός και Μεταλλεία Θράκης στην 89η ΔΕΘ
Οικονομία

Ελληνικός Χρυσός και Μεταλλεία Θράκης στην 89η ΔΕΘ

Οι θυγατρικές εταιρείες της Eldorado Gold στην Ελλάδα, Ελληνικός Χρυσός και Μεταλλεία Θράκης, συμμετέχουν στην 89η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (Hall...

Αναρτήθηκε από Γεωργία Ντούνη
11/09/2025
Παπαστράτος στη ΔΕΘ: Συζήτηση για το παράνομο εμπόριο καπνικών προϊόντων – Επιπτώσεις και Προκλήσεις
Οικονομία

Παπαστράτος στη ΔΕΘ: Συζήτηση για το παράνομο εμπόριο καπνικών προϊόντων – Επιπτώσεις και Προκλήσεις

Στο πλαίσιο της 89ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε συζήτηση - στο εταιρικό περίπτερο της Παπαστράτος - με θέμα «Παράνομο εμπόριο...

Αναρτήθηκε από KARFITSANEWS
10/09/2025
Next Post
Θεσσαλονίκη - Πλειστηριασμοί

Θεσσαλονίκη: 80 ακίνητα «στο σφυρί» τον Μάιο - Κατοικίες, αποθήκες και επώνυμες επιχειρήσεις

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κουτσούμπας στην 89 ΔΕΘ: Πραγματικά νέο παραγωγικό μοντέλο, είναι η εργατική εξουσία, ο σοσιαλισμός

Θύμα 42χρονου παραγωγού αισθησιακών ταινιών: «Έπεσα στα δίχτυα του όταν ήμουν 16 χρονών» (video)

Παπαστράτος: 700.000 οι χρήστες IQOS στην Ελλάδα – Ζωντανή επίδειξη των επιπτώσεων του τσιγάρου στη ΔΕΘ (ΦΩΤΟ+Video)

Νέα δημοσκόπηση δείχνει κυριαρχία Κ. Μητσοτάκη – Κρατάει τη δεύτερη θέση το ΠΑΣΟΚ

Αυτός είναι ο δολοφόνος του Τσάρλι Κερκ – Στη δημοσιότητα οι φωτογραφίες του (photo)

Ενέργεια, κυκλική οικονομία και λύσεις για τους καταναλωτές στην 89η ΔΕΘ

Σκέρτσος: 18 θετικές αλλαγές στην εκπαίδευση

Βρέθηκε το όπλο του δολοφόνου του Τσάρλι Κερκ – Το βίντεο που έχει το FBI

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2026 – Πότε θα ξεκινήσουν

Σ. Φάμελλος: Πολύτιμο κεφάλαιο και για τον ΣΥΡΙΖΑ και για την Ελλάδα ο Αλ. Τσίπρας

Η εταιρεία με την επωνυμία “MEDIA PUBLISHING GK IKE ” και κατ’ επέκταση η ιστοσελίδα που κατέχει αυτή “www.karfitsa.gr” συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΩΤΟΣ

ΖΩΔΙΑ

Τα 3 ζώδια που θα ανταμειφθούν για τους κόπους τους!

Αυτά θα είναι τα τρία πιο τυχερά ζώδια του Σεπτεμβρίου

Αναρτήθηκε από Άννα Παπαδοπούλου
09/09/2025
0

  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου

© 2025 Karfitsa

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα

© 2025 Karfitsa