Μια πρωτοποριακή εφαρμογή προσβασιμότητας για άτομα με δυσκολίες στην επικοινωνία εφαρμόζει πιλοτικά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), θέτοντας σε λειτουργία ένα σύγχρονο ψηφιακό εργαλείο που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη, τη νοηματική γλώσσα και τη ζωντανή μετάφραση σε ξένες γλώσσες. Η δράση στοχεύει στην ισότιμη εξυπηρέτηση όλων των πολιτών, ανεξαρτήτως αναγκών ή γλωσσικού φραγμού, και εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής για μια συμπεριληπτική Δημόσια Διοίκηση.
Εξυπηρέτηση με βιντεοκλήση, υποτίτλους και νοηματική
Η νέα υπηρεσία παρέχεται μέσω βιντεοκλήσης από το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογούμενων (ΚΕΦ) και το myAADElive, κατόπιν ραντεβού, και αφορά ζητήματα:
-
Εισοδήματος
-
Μητρώου
-
Χορήγησης ΑΦΜ και Κλειδάριθμου ή μόνο Κλειδάριθμου
Συγκεκριμένα, για άτομα με δυσκολία στην ακοή, η εφαρμογή προσφέρει:
-
Αυτόματο υποτιτλισμό σε πραγματικό χρόνο (στα Ελληνικά), μέσω τεχνητής νοημοσύνης
-
Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, με την online παρουσία διερμηνέα
Για ξενόγλωσσους πολίτες, διατίθεται ζωντανή αυτόματη μετάφραση (real-time AI subtitles) στις γλώσσες:
Αγγλικά, Γαλλικά, Ρωσικά, Ουρντού, Τουρκικά, Αραβικά και Φιλιππινέζικα
Η εξυπηρέτηση πραγματοποιείται Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 08:00 – 14:30, ενώ τα ραντεβού κλείνονται μέσω της ιστοσελίδας www.aade.gr, στην ενότητα:
«Ψηφιακές Υπηρεσίες > Προσβασιμότητα στην εξυπηρέτηση»
Συνεργασία και τεχνολογική καινοτομία μέσω GR digiGOV-innoHUB
Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Κόμβου Καινοτομίας για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση GR digiGOV-innoHUB, υπό την ευθύνη του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ – GRNET), που αποτελεί τεχνολογικό φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Την τεχνολογική λύση ανέπτυξε η Evenly, μια ελληνική πλατφόρμα συμπεριληπτικής επικοινωνίας, που ειδικεύεται σε εφαρμογές με έμφαση στην προσβασιμότητα και την πολυγλωσσία. Ο συνδυασμός ανθρώπινης και τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει πραγματική συμπερίληψη: τόσο για άτομα με αναπηρία, όσο και για μη ελληνόφωνους χρήστες.
Μέχρι τις 15 Ιουλίου το πιλοτικό στάδιο
Η πιλοτική λειτουργία της νέας εφαρμογής θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Ιουλίου 2025, οπότε και θα αξιολογηθεί για την επέκταση και ενσωμάτωσή της στο σύνολο των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ. Στόχος είναι η γενίκευση του μοντέλου προσβασιμότητας και σε άλλους φορείς του Δημοσίου.
Για πληροφορίες και υποστήριξη, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν:
-
Τηλεφωνικά: στο 213 162 1000, από 07:30 έως 17:00
-
Ηλεκτρονικά:
-
Για εγγεγραμμένους χρήστες: μέσω του myAADE.gov.gr (Μητρώο και Επικοινωνία > Ερωτήματα)
-
Για μη εγγεγραμμένους: μέσω της φόρμας υποβολής στην ενότητα «Επικοινωνία» του aade.gr
-
Ένα βήμα πιο κοντά στην ψηφιακή ισότητα
Η νέα εφαρμογή δεν είναι απλώς ψηφιακή καινοτομία, αλλά ένα πρακτικό βήμα υπέρ της ισότητας και της αξιοπρέπειας στην εξυπηρέτηση. Με τη συνδρομή της τεχνολογίας και την καθοδήγηση ευρωπαϊκών θεσμών, η ΑΑΔΕ και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναγνωρίζουν και ενσωματώνουν τις ανάγκες όλων των πολιτών, θέτοντας τη συμπερίληψη στο επίκεντρο του ψηφιακού μετασχηματισμού.