Η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα δείχνει αντοχή και δυναμική, με σταθερή άνοδο πωλήσεων και σημαντικές αλλαγές στο μίγμα των καυσίμων που επιλέγουν οι καταναλωτές. Το βασικό συμπέρασμα για το πρώτο τετράμηνο του 2025 είναι ένα: τα υβριδικά αυτοκίνητα κυριαρχούν, ενώ η βενζίνη υποχωρεί, το diesel φθίνει και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αναζητούν ακόμη το σημείο έκρηξης.
Υβριδικά: Σχεδόν το 50% των νέων πωλήσεων
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τα υβριδικά αυτοκίνητα έφτασαν το 48,5% των συνολικών πωλήσεων από τον Ιανουάριο έως και τον Απρίλιο 2025. Μόνο τον Απρίλιο, κατέγραψαν μερίδιο 47,9%, με ετήσια αύξηση 14,3% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2024 και συνολική αύξηση 12,1% στο τετράμηνο.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Ελλάδα ξεπερνά τον μέσο όρο της Ε.Ε., όπου τα υβριδικά αποτελούν το 35,5% των ταξινομήσεων (στοιχεία Ιανουαρίου–Μαρτίου 2025).
Η πτώση των βενζινοκίνητων
Τα αμιγώς βενζινοκίνητα οχήματα συνεχίζουν να αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία, ωστόσο με σαφή πτωτική τάση. Τον Απρίλιο κάλυψαν 35,2% των πωλήσεων, με μείωση 9,9% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2024. Η ποσοστιαία διαφορά καταδεικνύει ότι μεγάλο μέρος της αγοράς μετατοπίζεται προς πιο «πράσινες» επιλογές.
Plug-in hybrid: Σταθερή τρίτη δύναμη
Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα Plug-in υβριδικά, με μερίδιο 5,6% τον Απρίλιο και οριακή μείωση 0,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Στο συνολικό τετράμηνο, όμως, καταγράφουν ελαφρά άνοδο 0,4%, φτάνοντας το 6% του συνόλου.
Τα ηλεκτρικά δεν απογειώνονται ακόμα
Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν σε χαμηλά ποσοστά παρά τις προσδοκίες. Τον Απρίλιο του 2025 καταγράφηκε μερίδιο 4,3%, ενώ στο τετράμηνο φτάνουν το 5,5%, έναντι 4,4% το 2024. Η αύξηση είναι υπαρκτή, αλλά όχι εντυπωσιακή – στοιχείο που υπογραμμίζει τις δομικές προκλήσεις: κόστος αγοράς, υποδομές φόρτισης, και περιορισμένες επιδοτήσεις.
Το diesel σε ελεύθερη πτώση
Η μεγαλύτερη απώλεια καταγράφεται στα πετρελαιοκίνητα οχήματα, με το μερίδιό τους να καταρρέει στο 3,7% από 9,3% τον Απρίλιο του 2024. Η απομάκρυνση των καταναλωτών από το diesel φαίνεται οριστική, επηρεασμένη από την αυστηροποίηση των περιβαλλοντικών κριτηρίων και τη φορολογική πίεση.
Το υγραέριο ανεβαίνει… διακριτικά
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η άνοδος των αυτοκινήτων με καύσιμο υγραέριο (LPG). Τον Απρίλιο 2025 έφτασαν το 3,3%, με σχεδόν διπλασιασμό του μεριδίου από το περσινό 1,6%. Παρά το μικρό συνολικό βάρος, η αύξηση δείχνει προσανατολισμό σε οικονομικότερες λύσεις, λόγω του χαμηλού κόστους καυσίμου.
Πράσινη στροφή με ελληνική πρωτοπορία
Η ελληνική αγορά αλλάζει χαρακτήρα, με τις πωλήσεις να παραμένουν ανθεκτικές και την υβριδική τεχνολογία να ηγείται της μετάβασης. Αν και τα αμιγώς ηλεκτρικά δεν κερδίζουν ακόμη τις μάζες, η κατεύθυνση προς πιο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις είναι σαφής.
Οι προκλήσεις για την επόμενη φάση περιλαμβάνουν καλύτερη υποδομή φόρτισης, ενίσχυση κινήτρων και διατήρηση ανταγωνιστικών τιμών. Η ισχυρή επίδοση της Ελλάδας στα υβριδικά είναι ενδεικτική: ο Έλληνας οδηγός αλλάζει, με τον δικό του ρυθμό, αλλά με σαφή πρόθεση.



