ΚΑΡΦΙΤΣΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
ΚΑΡΦΙΤΣΑ
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
ΚΑΡΦΙΤΣΑ

Νίκος Ταχιάος: «Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι γεγονός και θα είναι το success story της πόλης»

ΚΑΡΦΙΤΣΑ NEWS Αναρτήθηκε από ΚΑΡΦΙΤΣΑ NEWS
26/11/2024
Πολιτική
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0
Ν. Ταχιάος: Από τον Νοέμβριο με το Μετρό αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης

Ο Νίκος Ταχιάος στις 27 Ιουνίου 2023 διορίστηκε στη θέση του υφυπουργού Υποδομών της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Υπήρξε μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ενώ διετέλεσε και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικό Μετρό ΑΕ.

Αγρονόμος-τοπογράφος μηχανικός με πτυχίο του ΑΠΘ, γνωρίζει πολύ καλά «τα του οίκου του» και έχει αφήσει σημαντικό αποτύπωμα στην επαγγελματική του πορεία με εμβληματικά έργα και σχεδιασμούς πνοής.

Από τη νευραλγική θέση του υφυπουργού Υποδομών, σε μια εποχή που λόγω κλιματικής κρίσης τα δεδομένα για τις υποδομές αλλάζουν, βρήκε τον χρόνο και παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα μας, απαντώντας σε θέματα που αφορούν τον σύγχρονο πολίτη.

Συνέντευξη στη Ρεγγίνα Σαβούρδου

Αντίστροφα μετράμε για τη λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης. Όπως έχει αναφέρει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, στις 30 Νοεμβρίου θα ανοίξει τις πύλες του στο επιβατικό κοινό. Πρόκειται για ένα έργο υποδομής που πέρασε από συμπληγάδες έως ότου φτάσουμε στο σήμερα. Αναφέρετέ μου τα οφέλη που θα προκύψουν από τη λειτουργία του.

Related Post

Καλαφάτης: Ψηφιοποίηση, καινοτομία και επενδύσεις στρατηγικές για μια ανθεκτική Ελλάδα

To μήνυμα Τασούλα για το συνέδριο της ΚΕΔΕ: Μία ισχυρή και ανεξάρτητη Τοπική Αυτοδιοίκηση σημαίνει καλύτερες πόλεις και χωριά

Ταχιάος για Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε πλήρη λειτουργία η επέκταση της Καλαμαριάς το α’ τρίμηνο 2026

Κοντογεώργης για ανάπτυξη Δράμας: Ισχυρή περιφέρεια σημαίνει ισχυρή Ελλάδα

Στον υπολογιστή μου έχω ένα ρολόι που μετράει αντίστροφα για την 30ή Νοεμβρίου, την ημέρα της παράδοσης του μετρό Θεσσαλονίκης στην πόλη. Νομίζω ότι -όπως κι εγώ- πολλοί είναι αυτοί που ανυπομονούν να δουν το μετρό να γίνεται πραγματικότητα. Είναι μια πολύ μεγάλη στιγμή τόσο για τους Θεσσαλονικείς όσο και για ολόκληρη τη χώρα. Είχε κουραστεί πολύ ο κόσμος από τα 18 χρόνια εργοταξίων, τα δήθεν «εγκαίνια» και τις τυφλές συγκρούσεις.

Όμως, το μετρό Θεσσαλονίκης είναι γεγονός και θα είναι το success story της πόλης. Αποτελεί ένα εμβληματικό έργο, πολύ σημαντικό κυκλοφοριακά, που θα διευκολύνει την πρόσβαση στο κέντρο σε μια πόλη μονοκεντρική και επιμήκη. Θα προσφέρει έναν γρήγορο, αξιόπιστο και κυρίως ασφαλή τρόπο μετακίνησης, που θα αποσυμφορήσει τους δρόμους που οδηγούν στο κέντρο, στοχεύοντας στην υλοποίηση των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας του δήμου. Το μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να εξυπηρετεί 254.000 επιβάτες ημερησίως και παράλληλα θα έχει και περιβαλλοντικά οφέλη, καθώς από τη χρήση του αναμένεται να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 137.000 τόνους, ενώ τα υλικά που έχουν επιλεγεί είναι ανακυκλώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον σε ποσοστό >95%. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η αύξηση της προσβασιμότητας σε διάφορες περιοχές της πόλης αναμένεται να προσελκύσει νέες επενδύσεις και συνεπώς, να ενισχύσει την τοπική οικονομία. Τέλος, πολύ μεγάλη αξία έχει και ο σταθμός Βενιζέλου, η μεγάλη έκπληξη της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη που θα είναι ένα πραγματικό κόσμημα, το οποίο θα συνδέει την υπεροχή του χθες με τον σύγχρονο κόσμο του σήμερα.

Το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είναι το μόνο έργο που εκτελείται στην περιοχή. Το υπουργείο Υποδομών επενδύει, με μεγάλα έργα, στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή. Όπως είναι η νέα ανατολική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης με την υπερυψωμένη γέφυρα, το Flyover όπως έχουμε συνηθίσει να το ακούμε. Μεγάλα έργα ναι, όμως είναι και πολλά τα προβλήματα που δημιουργούνται στην καθημερινότητα των πολιτών από τις εργασίες. Ποια μέτρα έχουν ληφθεί με σκοπό την κατά τον δυνατό περιορισμένη όχληση;

Έχω αναφέρει πολλές φορές ότι δεν γίνεται ομελέτα χωρίς να σπάσεις αυγά. Η αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης -που συμπεριλαμβάνει το λεγόμενο Flyover- είναι ένα προφανές παράδειγμα. Δυστυχώς, δεν υπάρχει ένα μαγικό ραβδί που θα ολοκληρώσει τα έργα εν ριπή οφθαλμού και έτσι οι πολίτες αναπόφευκτα έχουν υποστεί μια ταλαιπωρία. Πλέον, η κυκλοφοριακή αυτή αναστάτωση έχει ομαλοποιηθεί αισθητά και τα «προβλήματα» στα οποία αναφέρεστε φθίνουν. Αυτό που τονίζω και θα τονίζω κάθε φορά είναι ότι αυτό που στην αρχή του έργου εμφανιζόταν ως ταλαιπωρία των πολιτών, πολύ σύντομα θα γινόταν μια αναπόδραστη καθημερινότητα που δεν θα μπορούσε να βελτιωθεί. Συνεπώς, το έργο ήταν «μονόδρομος».

Από πλευράς μας, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας προκειμένου οι επιπτώσεις από την κατασκευή του να είναι όσο το δυνατόν λιγότερες. Για παράδειγμα, αναθέσαμε τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού από τους ανισόπεδους κόμβους 5 έως 12 στην Εγνατία Οδός ΑΕ ενώ συστάθηκε και μια ομάδα ειδικών επιστημόνων με ακριβώς αυτόν τον σκοπό: να αναλάβουν όλες εκείνες τις δράσεις που θα αμβλύνουν τις επιπτώσεις στους πολίτες. Παράλληλα, ήδη από την έναρξη των εργασιών, διοργανώνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα συσκέψεις με κυβερνητικούς φορείς, τις αρχές της πόλης και εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων της Θεσσαλονίκης, για την άμεση ενημέρωση όλων και εν συνεχεία την ανάληψη των απαιτούμενων μέτρων που θα αποφορτίσουν τις οχλήσεις και θα βελτιώσουν την κυκλοφορία στην περιοχή.

Η περιοχή της Θεσσαλίας επλήγη από ακραία καιρικά φαινόμενα τον Σεπτέμβριο του 2023. Εκτός από τις εκτάσεις γης που καταστράφηκαν και τις περιουσίες των κατοίκων που χάθηκαν μέσα σε τόνους λάσπης, μεγάλα προβλήματα σημειώθηκαν και σε δημόσιες υποδομές. Ως τομέας ευθύνης σας είναι γεγονός πως έχετε βρεθεί πολλές φορές στην περιοχή και έχετε συνομιλήσει με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Τα έργα στην περιοχή προχωρούν; Ποια έχουν ολοκληρωθεί; Πού καταγράφονται καθυστερήσεις και πώς θα αντιμετωπιστούν;

Η αποκατάσταση των περιοχών που επλήγησαν από τα φυσικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias» βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στην κορυφή της ατζέντας μας στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Με τον υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα βρεθήκαμε στο πεδίο από τις πρώτες κιόλας ημέρες των καταστροφών και είδαμε με τα μάτια μας τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργήθηκαν -και δεν θα αναφερθώ στις ζωές που χάθηκαν, που ήταν σαφέστατα το μεγαλύτερο πλήγμα από τα φαινόμενα. Έκτοτε, με κλιμάκιο του υπουργείου, επισκεφθήκαμε επανειλημμένα όλες τις περιοχές και μιλήσαμε με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς και ακόμα και τους ίδιους τους κατοίκους, προκειμένου να διασφαλίσουμε την όσο το δυνατόν πιο άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση των ζημιών. Οργανώσαμε τις δράσεις και τους ειδικούς εμπειρογνώμονες που τις ανέλαβαν, συνετάξαμε τα τεύχη κατεπείγουσας ανάθεσης για οδικές υποδομές προϋπολογισμού ύψους 900 εκατ. ευρώ και για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της περιοχής, προϋπολογισμού ύψους 463 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ξεκίνησαν και οι εργασίες για την αποκατάσταση των ζημιών στα σχολικά κτήρια της περιοχής με δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών της τάξης των 30,5 εκατ. ευρώ και κάποια έχουν ήδη παραδοθεί στους μαθητές, στην τρέχουσα σχολική χρονιά. Καθώς η κλιματική κρίση παραμονεύει, βασική προϋπόθεση για όλα ήταν να μην προβούμε σε προσωρινές λύσεις και την ίδια στιγμή να υπολογίσουμε ορθότερα τον χρονικό ορίζοντα των υποδομών, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και το κόστος.

Συνολικά, η κυβέρνηση έχει κινητοποιήσει για τη Θεσσαλία 3,5 δισ. ευρώ. Πιστέψτε με, δεν ήταν καθόλου εύκολο να βρεθεί ένα τέτοιο υπέρογκο ποσό και την ίδια στιγμή να διατηρηθεί και η δημοσιονομική σταθερότητα στη χώρα. Έπρεπε να αλλάξει ολόκληρος ο κρατικός προϋπολογισμός με νόμο και να ληφθούν πολλές υπουργικές αποφάσεις. Από αυτό το ποσό, για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οι απαραίτητοι πόροι για να ξεκινήσουν τα έργα ήταν 1,5 δισ. Ακόμα μία πολύ δύσκολη άσκηση, καθώς ένας επιπλέον απαραίτητος παράγοντας για να ξεκινήσουν τα έργα ήταν να δημοπρατηθούν και να ανατεθούν όλα μαζί. Αυτή τη στιγμή, τα πράγματα εξελίσσονται. Οι πιστώσεις έχουν ψηφιστεί από τη Βουλή και οι δημοπρατήσεις οι οποίες θα επιτρέψουν τις συμβασιοποιήσεις θα προχωρήσουν τις αμέσως προσεχείς ημέρες.

Ο νέος παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού ανέλαβε ήδη και η πρεμιέρα ήρθε με μειώσεις στην τιμή των διοδίων του αυτοκινητοδρόμου. Τι άλλο προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης; Ποια τα οφέλη για το ελληνικό Δημόσιο από τη σύμβαση αυτή;

Η παραχώρηση της Αττικής Οδού ήταν ένα από τα πιο σημαντικά και συνάμα απαιτητικά εγχειρήματα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η αλήθεια είναι ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο ένα τόσο σύνθετο έργο να το διαχειριστεί με αποτελεσματικότητα το Δημόσιο. Όπως έχω ξαναπεί, ο ιδιώτης μπορεί πολύ πιο εύκολα να λύσει προβλήματα που το Δημόσιο δεν μπορεί να προσεγγίσει. Έτσι, για πρώτη φορά στα χρονικά της Ελλάδας, έγινε αλλαγή παραχωρησιούχου σε έναν αυτοκινητόδρομο χωρίς να διακοπεί η λειτουργία του ούτε λεπτό.

Από την αλλαγή αυτή μετρούμε πολλαπλά οφέλη, τόσο οικονομικά όσο και κοινωνικά και περιβαλλοντικά. Αρχικά, το Δημόσιο εισέπραξε 3,27 δισ. ευρώ, με τα οποία διασφαλίστηκε η μείωση του ΑΕΠ του δημόσιου χρέους κατά 1,5%. Αυτό πρακτικά σημαίνει μεγαλύτερο αξιόχρεο, που μπορεί να προσφέρει περισσότερα χρήματα και κατ’ επέκταση επιπλέον έργα. Παράλληλα, εξίσου σημαντικό είναι ότι ο νέος παραχωρησιούχος θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ 9,3% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, γεγονός που θα ευνοήσει ακόμα περισσότερο τη δημόσια οικονομία.

Την ίδια στιγμή επωφελείται και το κοινό, βλέποντας αποτελέσματα άμεσα, στην καθημερινότητά του. Συγκεκριμένα, τα διόδια ανά διέλευση μειώθηκαν κατά 0,30 ευρώ ενώ πολίτες με ειδικές ανάγκες μπορούν να απαλλαχθούν πλήρως από την καταβολή κομίστρου. Τέλος, το κόμιστρο διαμορφώνεται ανάλογα με την παραγωγή των ρύπων, δίνοντας στη νέα σύμβαση και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά.

Και σαφώς, διατηρούνται τα υψηλά πρότυπα λειτουργίας και ασφάλειας που διευκολύνουν την προσβασιμότητα και τη συνδεσιμότητα των αστικών περιοχών, μειώνοντας παράλληλα την κυκλοφοριακή συμφόρηση σε άλλους κεντρικούς άξονες.

πηγή POLITICAL

Tags: ΘεσσαλονίκηΜετρό Θεσσαλονίκης
Share212Tweet133Send

Σχετικά Άρθρα

Καλαφάτης: Ψηφιοποίηση, καινοτομία και επενδύσεις στρατηγικές για μια ανθεκτική Ελλάδα
Πολιτική

Καλαφάτης: Ψηφιοποίηση, καινοτομία και επενδύσεις στρατηγικές για μια ανθεκτική Ελλάδα

“Η καινοτομία δεν είναι μόνο μια απλή αναπτυξιακή επιλογή. Είναι πυλώνας εθνικής πολιτικής, ασφάλειας και στρατηγικής αυτονομίας. Είναι η γέφυρα...

Αναρτήθηκε από Ελεάνα Ζαμπάρα
06/11/2025
Συλλυπητήρια του ΠτΔ Κ. Τασούλα για την απώλεια του Απ. Βεσυρόπουλου: «Στην οικογένεια του εκφράζω τα πλέον θερμά μου συλλυπητήρια»
Πολιτική

To μήνυμα Τασούλα για το συνέδριο της ΚΕΔΕ: Μία ισχυρή και ανεξάρτητη Τοπική Αυτοδιοίκηση σημαίνει καλύτερες πόλεις και χωριά

«Η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι κάτι τόσο οικείο σε κάθε Ελληνίδα και σε κάθε Έλληνα. Μία ισχυρή και ανεξάρτητη Τοπική Αυτοδιοίκηση...

Αναρτήθηκε από Ελεάνα Ζαμπάρα
06/11/2025
Next Post
Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο πρώτος βανδαλισμός πριν καν γίνουν τα εγκαίνια!

Μετρό Θεσσαλονίκης: Όλα όσα θέλετε να μάθετε για σταθμούς, εισιτήρια και δρομολόγια

Η εταιρεία με την επωνυμία “MEDIA PUBLISHING GK IKE ” και κατ’ επέκταση η ιστοσελίδα που κατέχει αυτή “www.karfitsa.gr” συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΩΤΟΣ

ΖΩΔΙΑ

Το ένστικτο αυτών των ζωδίων είναι πάντα σωστό

Ζώδια: Ποια είναι πιθανότερο να ερωτευτούν μέσα στον Οκτώβριο

Αναρτήθηκε από Άννα Παπαδοπούλου
06/10/2025
0

  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου

© 2025 Karfitsa

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα

© 2025 Karfitsa