Ο κ. Κυρανάκης παρουσίασε τις παρεμβάσεις που υλοποιεί το υπουργείο στις σιδηροδρομικές μεταφορές
Σε έντεκα μήνες η Ελλάδα θα διαθέτει διπλή σιδηροδρομική γραμμή από τον Πειραιά έως τη Θεσσαλονίκη, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στο 8ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ITC 2025 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Ο κ. Κυρανάκης παρουσίασε τις παρεμβάσεις που υλοποιεί το υπουργείο στις σιδηροδρομικές μεταφορές, σημειώνοντας ότι «το σύστημα αλλάζει, υπάρχει νέα διοίκηση κάτω από κοινή στέγη και πλέον τα θέματα προχωρούν με ταχύτητα». Αναφέρθηκε στις αλλαγές στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και στην ΕΟΔΟΣΑΑΜ, αλλά και στην επαναδιαπραγμάτευση με τη Hellenic Train.
Στάθηκε ιδιαίτερα στην εκπαίδευση των μηχανοδηγών στο σύστημα ETCS, με στόχο την πλήρη λειτουργία του αυτόματου συστήματος πέδησης. Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι υπεγράφη η ΚΥΑ για ψυχομετρικές αξιολογήσεις του προσωπικού ασφαλείας, σε συνεργασία με το ΓΕΕΘΑ. «Σε ψυχομετρικό και επιχειρησιακό επίπεδο πρέπει να εξασφαλίζουμε τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας», τόνισε.
Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε επίσης σε νέες «δικλείδες ασφαλείας», με επιχειρησιακά κέντρα που θα ελέγχουν τα τρένα «σε απόκλιση εκατοστών», αλλά και στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς βρίσκονται σε αξιολόγηση 300 αιτήσεις από Έλληνες του εξωτερικού.
Όπως είπε, προχωρούν τα έργα ανακαίνισης σταθμών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οι επεκτάσεις του δικτύου και η αναβάθμιση του προαστιακού. Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι εταιρεία (Levante Train) έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για δρομολόγια στη Δυτική Πελοπόννησο. Για τις εμπορευματικές μεταφορές υπογράμμισε ότι στόχος είναι το Θριάσιο να αποτελέσει κόμβο διακίνησης προϊόντων και υλικών προς την Ευρώπη.
Στη Θεσσαλία, τα έργα –όπως είπε– θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2026, με επιτόπιες αυτοψίες ακόμη και με τη χρήση drones. Για τη Θεσσαλονίκη ανακοίνωσε ότι η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά θα εγκαινιαστεί στις αρχές του 2026 και ότι ο στόλος των λεωφορείων θα ενισχυθεί στα 550 οχήματα.
Στην Αθήνα, ο στόλος ανανεώνεται με 1.000 νέα λεωφορεία, ενώ τα τρόλεϊ θα αποσύρονται σταδιακά και θα αντικαθίστανται από ηλεκτρικά λεωφορεία. Τον Δεκέμβριο φτάνει ο πρώτος ανακατασκευασμένος συρμός του ΗΣΑΠ και θα ακολουθούν ένας κάθε μήνα. Συνολικά ανακαινίζονται 14 συρμοί, με ακόμη δέκα να προστίθενται, ενώ μέσω του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου θα ενισχυθεί και το μετρό με νέους συρμούς για δρομολόγια από και προς το αεροδρόμιο.
Τέλος, αναφερόμενος στην οδική ασφάλεια, έκανε λόγο για τοποθέτηση καμερών σε λεωφορεία και σε δρόμους της Αττικής, με δυνατότητα και για δήμους ή Περιφέρειες να εγκαθιστούν δικά τους συστήματα, αξιοποιώντας τα έσοδα από τις παραβάσεις.