Βελτίωση στην καθαριότητα, βοηθά το Μετρό στο κυκλοφοριακό, υπέρ της ΔΕΘ στο κέντρο ψηφίζουν οι πολίτες
Του Δημήτρη Βασιλειάδη *
Τους πρώτους 16 μήνες της νέας δημοτικής αρχής αξιολογεί το βαρόμετρο της Θεσσαλονίκης που εκπονείται σε τακτά χρονικά διαστήματα από την Interview. Ένα από τα διαχρονικά προβλήματα της Θεσσαλονίκης, η καθαριότητα, παρουσιάζει εντυπωσιακή βελτίωση, σύμφωνα με το 51,5% των κατοίκων. Η αποτυχία των προηγούμενων διοικήσεων να διατηρήσουν την πόλη καθαρή κάνει τη διαφορά σήμερα ακόμα πιο αισθητή.
Οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούσαν επίσης ένα σοβαρό ζήτημα τα τελευταία χρόνια. Ολιγάριθμα λεωφορεία, συχνές βλάβες και αραιά δρομολόγια ταλαιπωρούσαν τους Θεσσαλονικείς. Ωστόσο, η λειτουργία του μετρό έχει συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση των μετακινήσεων, ανεβάζοντας συνολικά το επίπεδο της πόλης. Παράλληλα, η κυκλοφορία στους δρόμους παρουσιάζει αισθητή βελτίωση.
Η πόλη πλέον “ρέει” καλύτερα, και αυτή η αλλαγή είναι εμφανής τόσο στους κατοίκους όσο και στους επισκέπτες του κέντρου. Ενδεικτικό είναι ότι 7 στους 10 πολίτες θεωρούν πως το μετρό έχει αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής. Το νέο μέσο μεταφοράς κέρδισε αμέσως την εμπιστοσύνη του κόσμου, καθώς οι πολίτες το χρησιμοποιούν συστηματικά, αφήνοντας πίσω τα ΙΧ τους. Μάλιστα, ένα εντυπωσιακό 32,2% δηλώνει πως έχει εγκαταλείψει οριστικά το αυτοκίνητό του, προτιμώντας το μετρό ως πιο οικονομική, φιλική προς το περιβάλλον και λιγότερο αγχωτική λύση.
Σταθερά υπέρ της παραμονής της ΔΕΘ στο χώρο της τάσσονται οι Θεσσαλονικείς. Η προοπτική μεταφοράς της στη Σίνδο δεν φαίνεται ελκυστική, καθώς μόλις το 20% τη στηρίζει, ενώ το 70% των κατοίκων προτιμά τη δημιουργία ενός εκτεταμένου μητροπολιτικού πάρκου και την ανάπλαση της περιοχής.
Η ανεξέλεγκτη απόθεση ογκωδών απορριμμάτων είναι μια εικόνα που οι πολίτες αποδοκιμάζουν. Το 93% πιστεύει ότι πρέπει να επιβάλλονται πρόστιμα σε όσους δεν συμμορφώνονται, καθώς υπάρχουν διαθέσιμες δημοτικές υπηρεσίες για την αποκομιδή τους.
Μια παλιά πρόταση που επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο είναι οι θαλάσσιες αστικές συγκοινωνίες, οι οποίες κερδίζουν την υποστήριξη άνω του 80% των κατοίκων. Αυτή τη φορά, το σχέδιο δεν αφορά μόνο τις μετακινήσεις, αλλά και την ενίσχυση του τουριστικού προφίλ της πόλης. Με αμιγώς ηλεκτρικά σκάφη, η ιδέα αυτή συνδυάζει οικολογική μετακίνηση, ταχύτερη σύνδεση μεταξύ ανατολικής και δυτικής Θεσσαλονίκης και μια ξεχωριστή εμπειρία για τους επισκέπτες.
Συνολικά, το έργο της δημοτικής αρχής στο -σχεδόν- ενάμιση χρόνο αξιολογείται θετικά από τους πολίτες. Επιπλέον, η δημοτικότητα του Δημάρχου, Στέλιου Αγγελούδη, αγγίζει το 57,9%, ένα ποσοστό που είχαμε πολλά χρόνια να δούμε για Δήμαρχο Θεσσαλονίκης.
*Ο Δημήτρης Βασιλειάδης είναι δημοσκόπος, αναλυτής της Interview





