Πάρτε, εργολάβοι!
Είναι γνωστό ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ανήκει στους θεριακλήδες της κυβέρνησης.
Του ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ
Τις τελευταίες εβδομάδες όμως, ανάβει το ένα τσιγάρο πίσω από το άλλο με μεγαλύτερη συχνότητα, καθώς προσπαθεί να εκτονώσει την πίεση που νιώθει στην προσπάθειά του να κλείσει όσο το δυνατόν συντομότερα τις συμφωνίες για την κατασκευή ή την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων ανά την Ελλάδα, πριν τον προλάβει η προκήρυξη των εθνικών εκλογών. Άλλωστε, κανείς δεν γνωρίζει ακόμη μετά βεβαιότητας εάν οι βουλευτικές κάλπες θα στηθούν τον Μάιο μαζί με τις ευρωεκλογές και τις περιφερειακές ή στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου, όταν λήγει η συνταγματική προθεσμία της παρούσας κυβέρνησης. Έτσι, σταθμοί του μετρό, αερολιμένες εμπορευματικοί σταθμοί, μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι εντός και εκτός Αττικής, καθώς και μια σειρά από περιφερειακές υποδομές, εγκρίνονται τάχιστα μέσω των απαιτούμενων συμβάσεων αξίας αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ.
Αυτοκινητόδρομος Ε65
Ήδη η Βουλή κύρωσε την επικαιροποιημένη σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), που περιλαμβάνει την κατασκευή του νότιου τμήματος που θα συνδέει την πόλη της Λαμίας με την περιοχή της Ξυνιάδας, συνολικού μήκους 32,5 χιλιομέτρων. Πρόκειται για έργο συνολικής αξίας 306 εκατομμυρίων ευρώ, που θα υλοποιηθεί εντός τριών ετών από τον κατασκευαστικό όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του οποίου προΐσταται, ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος σήμερα, ο κ. Γεώργιος Περιστέρης. Η δε μεγαλύτερη κατασκευή του εν λόγω έργου θα είναι η σήραγγα Δομοκού, που θα έχει μήκος 3 χιλιομέτρων. Η διάνοιξή της έχει προχωρήσει κατά 33%. Να θυμίσουμε πως ήδη η ανάδοχος εταιρεία του έργου Κεντρική Οδός ΑΕ έχει κατασκευάσει και εκμεταλλεύεται το μεσαίο τμήμα του οδικού άξονα Ε65, από την Ξυνιάδα μέχρι και τα Τρίκαλα, μήκους 80 χιλιομέτρων, που δεν συνδέεται όμως με κάποιον άλλον άξονα.
Αεροδρόμιο Καστελλίου
Την ίδια ώρα, η ανάδοχος εταιρεία Ariadne Airport Group, που αποτελεί κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR Airports Limited, ζεσταίνει τις… μηχανές στις μπουλντόζες, προκειμένου να κατασκευάσει το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι του Ηρακλείου της Κρήτης, που κωλυσιεργεί εδώ και μία δεκαετία και τώρα αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του εντός του 2019 και ειδικότερα εκεί κοντά στον Μάιο, από τη στιγμή βέβαια που θα έχει εγκριθεί η σύμβαση. Το κατασκευαστικό κόστος ανέρχεται στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 480 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η συνολική αξία της επένδυσης εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ.
Εννοείται πως εάν προκηρυχθούν οι εθνικές εκλογές την άνοιξη, το έργο θα πάει πίσω και τις όποιες ρυθμίσεις του σε πολιτικό επίπεδο θα διευθετήσει η επόμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Αυτό ακριβώς θέλει να αποφύγει ο κ. Σπίρτζης, που έχει δώσει εντολή να «τρέξουν» οι διαδικασίες ώστε οι συμβάσεις να υπογραφούν επί ημερών της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Να τονίσουμε ότι από τις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου έχει εγκριθεί η κατάθεση στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων του ποσού των 10 εκατομμυρίων ευρώ, για να δοθεί στους πρώτους δικαιούχους των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων.
Αυτοκινητόδρομος Κρήτης
Πολλοί κατασκευαστές φιλοδοξούν επίσης να αναλάβουν τμήμα της δημιουργίας ενός ακόμη σημαντικού έργου στην Κρήτη, που δεν είναι άλλο από τον αυτοκινητόδρομο μήκους 163 χιλιομέτρων που θα συνδέει τα Χανιά με την κωμόπολη Χερσόνησος του Ηρακλείου. Το έργο είναι πάρα πολύ μεγάλο, θα ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ και θα δοθεί τμηματικά σε όσους θα πληρούν τα κριτήρια μέσα σε διάστημα χρόνων.
Διαχείριση απορριμμάτων
Έργο που ξεκινάει άμεσα πάντως, είναι αυτό της διαχείρισης των απορριμμάτων της Πελοποννήσου και ανήκει στις μακροχρόνιες συμβάσεις ΣΔΙΤ (Συμπράξεις δηλαδή του Δημόσιου με τον Ιδιωτικό Τομέα). Το συνολικό ποσό της επένδυσης ανέρχεται στο ποσό των 130 εκατομμυρίων ευρώ, όπου και πάλι εμπλέκεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Επέκταση της Αττικής Οδού
Σύμφωνα με ασφαλείας πληροφορίες, εντός του πρώτου εξαμήνου θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που θα περιλαμβάνει οδικές αλλά και σιδηροδρομικές προσθήκες συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ! Επί της ουσίας, θα πρόκειται για πολλά επιμέρους έργα, όπως η επέκταση των σιδηροδρομικών γραμμών αλλά και του οδικού άξονα μέχρι τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό και η κατασκευή της αστικής σήραγγας Κατεχάκη – Βουλιαγμένης.
Υπόγεια διασύνδεση Σαλαμίνας
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένονται από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, επίσης, οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την υποθαλάσσια σύνδεση της Σαλαμίνας με τις απέναντι ακτές της Αττικής, συνολικού κόστους 350 εκατομμυρίων ευρώ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ