Δ. Κουτσούμπας: Στον σκουπιδοτενεκέ το νομοσχέδιο-μνημείο σκοταδισμού

Αντί η κυβέρνηση να ενδιαφέρεται για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια από τον Σεπτέμβριο, την «έπιασε πρεμούρα για το πώς θα υποβαθμίσει και θα εμπορευματοποιήσει παραπέρα την Παιδεία και πώς θα βάλει νέους ταξικούς φραγμούς» είπε στη Βουλή ο γ.γ. της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στη συζήτηση επί του νομοσχεδίου για την Παιδεία.
Αναλυτικά η ομιλία του Δημήτρη Κουτσούμπα:
Να σας ενημερώσουμε ότι και τον Δεκαπενταύγουστο και την Πρωτοχρονιά και την Κυριακή του Πάσχα να φέρνετε νομοσχέδια στη βουλή, που χτυπάνε τη ζωή, τη μόρφωση και το μέλλον των παιδιών του ελληνικού λαού, το ΚΚΕ θα είναι η φωνή που θα είναι εδώ και σε θέση μάχης.
Θα ενημερώνει, θα οργανώνει, θα πρωτοστατεί στους αγώνες για να μην περνάνε και να μην εφαρμόζονται στη ζωή τα απαράδεκτα νομοσχέδιά σας.
Σιγή νεκροταφείου δεν πρόκειται να υπάρξει. Όπως δεν υπήρχε το Πάσχα του 2019 με το κατάπτυστο νόμο Γαβρόγλου για το Λύκειο που τον διατηρεί η κυβέρνηση της ΝΔ.
Τι σας έπιασε, εν μέσω καλοκαιριού και νέας έξαρσης της πανδημίας και φέρατε αυτό το αντιδραστικό νομοσχέδιο που θα φέρει πραγματικά εκπαιδευτικό μεσαίωνα; Αν φυσικά εφαρμοστεί, που δεν θα εφαρμοστεί γιατί ο εκπαιδευτικός κόσμος θα το αντιπαλέψει κι εμείς –δεσμευόμαστε- να κάνουμε το παν γι’ αυτό.
Τι καημός είναι αυτός που σας έπιασε;
Αντί να ασχολείστε, πως θα ανοίξουν από το Σεπτέμβρη τα σχολεία με ασφάλεια. Αντί να φροντίζετε να καλυφθούν όλα τα κενά. Αντί να ασχολείστε με το πώς θα καλυφθούν τα μορφωτικά κενά των παιδιών, μετά από 2 χρόνια μισόκλειστων σχολείων. Εσάς σας έπιασε πρεμούρα για το πώς θα υποβαθμίσετε και θα εμπορευματοποιήσετε παραπέρα την παιδεία, πώς θα βάλετε νέους ταξικούς φραγμούς.
Αλήθεια, σήμερα, αυτό που λείπει από τα σχολεία, είναι να ψάχνουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί επιπλέον πόρους για να λειτουργήσουν και για να καλύψουν τις ανάγκες τους; Γιατί αυτό φέρνετε.
Αυτό που λείπει είναι να ενοικιάζεται το σχολείο σε κάθε λογής άσχετους, επιχειρηματίες, αντί να στηριχτούν από το κράτος, τους Δήμους, να γίνουν πραγματικές κυψέλες δημιουργίας, μόρφωσης, άθλησης, υγιούς κοινωνικοποίησης; Εσείς ανοίγετε τον δρόμο να μπαίνει εισιτήριο σε δραστηριότητες στα σχολεία! Ντροπή.
Αυτό που λείπει από τα σχολεία είναι να μπαίνει κυριολεκτικά κάθε καρυδιάς καρύδι, ώστε να πραγματοποιεί προγράμματα, να διοργανώνει δραστηριότητες, να κάνει την προπαγάνδα του στα παιδιά με βάση τα δικά του συμφέροντα και επιδιώξεις; Δε φτάνει δηλαδή που με το αντεργατικό έκτρωμα Χατζηδάκη τους λύσατε τα χέρια να ματώνουν τους γονείς των παιδιών με δεκάωρη, με απλήρωτη δουλειά, τώρα θέλετε να τους μοστράρετε και ως διαμορφωτές συνειδήσεων των παιδιών μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία;
Νομίζετε ότι ο ελληνικός λαό, η νεολαία θα επιτρέψουν να κάνει την προπαγάνδα της η Αμερικάνικη πρεσβεία στα σχολεία ή να ξαναγράφεται η ματωμένη ιστορία του τόπου μας από το Γερμανικό Υπουργείο Εξωτερικών; Και την ίδια στιγμή να απορρίπτεται η παρουσία αντιστασιακών οργανώσεων στα σχολεία για να συζητήσουν με τα παιδιά!!!
Τα γεράκια του ιμπεριαλισμού τα αφήνετε στα σχολεία. Τους παππούδες και τις γιαγιάδες που θυσίασαν τη ζωή τους για να ανθρωπέψει ο άνθρωπος, για να είναι ελεύθερη η πατρίδα, ούτε να τους δείτε ζωγραφιστούς. Αυτό είναι το περίφημο “ανοιχτό” σχολείο σας!
Σας μάραναν, κι εσάς και τους προηγούμενους, οι μαθητές που αγωνίζονται και έχουν δίκαια αιτήματα, επειδή λέει κάνουν και καταλήψεις. Αλλά την πραγματική κατάληψη του δημόσιου σχολείου από τον κάθε τυχάρπαστο ιδιώτη, από τον κάθε επιχειρηματία – χορηγό, από τις αμφιλεγόμενες ΜΚΟ, την προωθείτε μια χαρά με το νομοσχέδιο που φέρνετε.
Αλήθεια, αυτό που λείπει από την εκπαιδευτική διαδικασία είναι ένας εκπαιδευτικός που θα συμπληρώνει συνεχώς κουτάκια και στεγνές φόρμες αξιολόγησης; Βέβαια, για εσάς είναι λογικό να βλέπετε έτσι την εκπαίδευση, γιατί έτσι βλέπετε τα παιδιά του λαού. Σαν άψυχους αριθμούς στα αντιδραστικά στατιστικά σας.
Εδώ -θα πει κανείς- ακόμα και τα βρέφη και τα νήπια τα βλέπετε με όρους καπιταλιστικής παραγωγικότητας! Γι’ αυτό δημοσιεύσατε και ένα κείμενο διαβούλευσης για την προσχολική αγωγή των πιο ευαίσθητων ηλικιών (που ήρθε από την Τζαμάικα, φτιαγμένο σαράντα χρόνια πριν -τόσο σύγχρονο είναι- ) το οποίο, κλίνει σε όλες τις πτώσεις τις περίφημες δεξιότητες και το πόσο θα κερδίζουν οι ιδιώτες καπιταλιστές από το μέλλον των νηπίων.
Για να σας το ξεκαθαρίσουμε. Τα παιδιά του ελληνικού λαού δεν θα γίνουν καύσιμη ύλη για τα σχέδιά σας. Για τις ορέξεις του ΣΕΒ, του ΟΟΣΑ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο όνομα των οποίων πίνουν νερό όλοι οι κυβερνώντες. Γι’ αυτούς άλλωστε δουλεύετε, το πολιτικό τους προσωπικό είστε. Ποτέ σας δεν πρόκειται να ενδιαφερθείτε ειλικρινά για τους πολλούς, εσάς σας ενδιαφέρουν μόνο οι λίγοι.
Και επειδή όλοι παριστάνετε ότι κόπτεστε για το μέλλον των μαθητών που έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις, με την κατάπτυστη ρύθμιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που κόβει τα φτερά σε χιλιάδες νέα παιδιά. Η μόνη λύση είναι έστω και τώρα ότι πρέπει να αποσυρθεί.
Είστε όλοι υποκριτές. Από τη μία η κ. Κεραμέως που λέει ότι θέλουμε αποφοίτους και όχι εισαχθέντες. Ποιος φταίει κ. Υπουργέ, για το γεγονός ότι τόσα παιδιά των λαϊκών οικογενειών δεν ολοκληρώνουν τις σπουδές τους;

  • Μήπως το ότι αναγκάζονται να εργαστούν για να βοηθήσουν τις οικογένειες τους;
  • Μήπως το ότι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα της φοίτησης, της στέγασης, της σίτισης που όλα αυτά τα χαρίζετε στους επιχειρηματίες;

Εξαιρέσεις είναι αυτά τα παιδιά που φταίνε άλλοι παράγοντες και εδώ μέσα εσείς αναδεικνύετε αυτές τις λίγες εξαιρέσεις, μέσω των βουλευτών σας, για να συκοφαντήσετε χιλιάδες νέους και νέες που προσπαθούν να σπουδάσουν μέσα σε αντίξοες συνθήκες.
Έφτασε μάλιστα ο κ. πρωθυπουργός να πει ότι δεν μπορούν και δεν πρέπει όλοι να γίνουν επιστήμονες! Κατ΄ αρχάς κανένας δεν ισχυρίζεται ότι όλοι και όλες θα γίνουν πανεπιστήμονες. Μόνο που αυτό το λέει για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών εργαζόμενων οικογενειών, που κάνουν ό,τι μπορούν για να σπουδάσουν τα παιδιά τους, για να ζήσουν καλύτερα.
Δεν το έχουμε ακούσει αυτό να λέγεται στα καθωσπρέπει σαλόνια της αστικής τάξης. Η αστική τάξη, για τα παιδιά της έχει βρει τη λύση. Είτε κάνουν, είτε δεν κάνουν για επιστήμονες, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.
Από την άλλη βέβαια, για να λέμε και όλη την αλήθεια, η κυβέρνηση της ΝΔ βρήκε στρωμένο τον δρόμο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Και τον βρήκε στρωμένο και νομοθετικά, αλλά κυρίως τον προετοίμασε ιδεολογικά. Εσείς, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, δεν κάνατε το Λύκειο ακόμα πιο ψυχοφθόρο εξεταστικό κέντρο; Λέγατε μάλιστα, ότι έτσι τα φροντιστήρια θα ατονήσουν! Κάτι τέτοιο δεν το βλέπουμε πάντως.
Σας ενημερώνουμε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, αυτόν τον νόμο σας τον διατηρεί. Μάλιστα, ο ανεκδιήγητος κ. Γαβρόγλου σε πρόσφατο βιβλίο του, που προλογίζει ο κ. Τσίπρας, που προφανώς συμφωνεί με αυτά που γράφονται, υποστηρίζει, ότι και η Τράπεζα Θεμάτων που αναγκαστήκατε να αποσύρετε κάτω από τους αγώνες των μαθητών, είναι παρεξηγημένη. Έλεος!
Και γιατί, αλήθεια, σκίζετε τα ιμάτιά σας για το γεγονός ότι καθορίζουν τα πανεπιστημιακά τμήματα τις βάσεις εισαγωγής, πράγμα που φυσικά είναι απαράδεκτο; Το Υπουργείο Παιδείας επί ΣΥΡΙΖΑ δεν έλεγε, ότι τα πανεπιστήμια πρέπει να καθορίζουν το προφίλ των εισαχθέντων; Μην παριστάνετε λοιπόν τους τόσο ευαίσθητους σήμερα. Γιατί δεν σας πιστεύει ο κόσμος. Όσο για τα κολέγια, εδώ γελάνε και οι πέτρες. Σας έδωσε και συγχαρητήρια η κ. Κεραμέως για το ότι τα αναγνωρίσατε, επειδή ήταν οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αν θέλατε, λοιπόν, οι αριστούχοι μαθητές να εισάγονται στα τμήματα που επιθυμούν, δώστε τους τη δυνατότητα να κατοχυρώνουν τη βαθμολογία των μαθημάτων που έγραψαν καλά. Το έχει προτείνει πολλές φορές το ΚΚΕ και το έχετε αρνηθεί. Και η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ. Όλα τα άλλα είναι, άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.
Απευθυνόμαστε και στους δυο και σας λέμε, ότι δεν πρόκειται να περάσει η προσπάθεια που κάνετε, να πείσετε ότι τα υπαρκτά προβλήματα της εκπαίδευσης θα λυθούν δήθεν με τις «βέλτιστες πρακτικές» του εξωτερικού και της ΕΕ.
Η κ. Κεραμέως επικαλείται τον ΟΟΣΑ. Ποιόν, τον ΟΟΣΑ! Που προτείνει συγχωνεύσεις σχολείων και απολύσεις εκπαιδευτικών, για να μας πει ότι τα σχολεία στην Ελλάδα πρέπει να απαλλαγούν από την κρατική στήριξη!
Ποια διεθνή πείρα επικαλείστε κύριοι της κυβέρνησης; Αυτή που υπογραμμίζει τις τεράστιες μορφωτικές ανισότητες, στα κατά τα άλλα αξιολογημένα σχολεία; Που θα ήταν μόνο για γέλια, αν δεν ήταν τόσο σοβαρό και τραγικό το γεγονός, ότι, εάν ρωτήσεις τους γονείς των παιδιών μιας λαϊκής οικογένειας στις χώρες πρότυπά σας, «τι θα σπουδάσει το παιδί του;», αυτοί θα σε κοιτάξουν απορημένοι, λες και ήρθες από άλλο πλανήτη!
Και αλήθεια, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, το παράδειγμά σας είναι η Φινλανδία; Των 2.500 σχολείων που έκλεισαν τα τελευταία χρόνια; Μιλάτε, για υψηλά μαθησιακά αποτελέσματα, στους διαγωνισμούς του ΟΟΣΑ που θέλει να φέρει και η κ. Κεραμέως στην Ελλάδα και μετράνε δεξιότητες. Τι προτείνετε ακριβώς; Να μπουν διδακτικά αντικείμενα στο Λύκειο με ενότητες όπως «Υπηρεσίες καφετέριας» -αντί για Γεωγραφία και Ιστορία– όπως κάνουν στη Φινλανδία;
 
Κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης,
Δεν ακούτε, γιατί δεν θέλετε να ακούσετε, τι λένε οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι φοιτητές, οι γονείς. Την ΑΣΓΜΕ μάλιστα την αποκλείσατε από την ακρόαση φορέων. Τέτοια δημοκρατικότητα.
Άλλωστε, είστε τόσο σίγουροι ότι ο κόσμος θέλει το νομοσχέδιό σας, που καταντήσατε να απειλείτε με παρακράτηση μισθού τους εκπαιδευτικούς! Λογικό να φοβάστε! Αφού οι εκπαιδευτικοί απορρίψανε μαζικά, τα αντιπαιδαγωγικά κριτήρια της αξιολόγησης – μαϊμού του σχολείου! Είναι αυτοί οι ίδιοι εκπαιδευτικοί που στήριξαν το δημόσιο σχολείο, όταν εσείς το ανοιγοκλείνατε και διαφημίζατε μάσκες και παγουρίνο!
Και μην πανηγυρίζετε τόσο για τους διορισμούς εκπαιδευτικών που ανακοινώσατε, μετά από χρόνια κοροϊδίας. Και από εσάς και από τον ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί αυτοί οι διορισμοί καλύπτουν μόλις το 20% των κενών! Και ο Σεπτέμβρης έρχεται. Και θα έρθει πάλι με πολλά προβλήματα και χιλιάδες κενά.
Αλλά τι να πει κανείς; Εδώ δεν έχετε καταφέρει να οργανώσετε, με κρατική ευθύνη, μια επιστημονική αποτίμηση των τεράστιων μορφωτικών κενών των μαθητών. Των τεράστιων ψυχοκοινωνικών συνεπειών της πανδημίας. Και αντί γι’ αυτό το αναθέτετε σε μια ιδιωτική εταιρεία δημοσκοπήσεων. Έλεος!
Έχετε το θράσος να λέτε πως «με αυτό το Νομοσχέδιο κάνετε πράξη τα όνειρα των μαθητών, αυτά που σας ζητάνε…»! Λόγια του πρωθυπουργού είναι αυτά, από την παρουσίαση του Νομοσχεδίου. Των μαθητών, που αν τους ακούγατε, όπως υποστηρίζετε, δε θα φτάναμε ως εδώ.

  • Αλήθεια, ακούγατε τους μαθητές, όταν απαιτούσαν μέτρα προστασίας στα σχολεία τους ή τους αποκαλούσατε «αρνητές της μάσκας» και τους στέλνατε εισαγγελείς και αστυνομία λες και είναι εγκληματίες; Ακόμα και τώρα στήνονται μαθητοδικεία…
  • Αλήθεια, ακούγατε τους μαθητές όταν έφερναν στοιχεία για χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ή τους αποκαλούσατε κακομαθημένα παιδιά;
  • Ακούγατε τους μαθητές όταν φώναζαν πως δεν υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, όταν έλεγαν πως “δεν αντέχουμε άλλο μάθημα μπροστά σε μια οθόνη” ή πανηγυρίζατε πως “η τηλεκπαίδευση προχωρά εξαιρετικά”;
  • Ακούγατε τους μαθητές όταν διεκδικούσαν να μην ψηφιστεί και εφαρμοστεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ή λέγατε πως δεν τους νοιάζει το επίπεδο των Πανεπιστημίων;

Οι μαθητές, διαχρονικά, όποια αστική κυβέρνηση και αν έχουν απέναντί τους, απαιτούν ένα διαφορετικό σχολείο. Φωνάζουν πως θέλουν “σχολείο δημιουργικό – όχι κέντρο εξεταστικό”. Δεν γνωρίζετε τι βιώνει κάποιος μαθητής ή μαθήτρια που προετοιμάζεται για Πανελλαδικές; Τι πίεση δέχεται, τι άγχος και βάρος αισθάνεται; Αν κοιμάται, αν τρώει, αν έχει διάθεση να βγει μια βόλτα;
Έχετε ρωτήσει ποτέ μια μαθήτρια Γυμνασίου, αν της αρέσει το σχολείο ή αν το βαριέται; Αν στεναχωριέται που δεν της μένει χρόνος, αλλά και οικονομική δυνατότητα από την οικογένειά της, για εξωσχολικές πολιτιστικές, αθλητικές δραστηριότητες; Αν με τα χρόνια παρατά τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά της, για να τα βγάλει πέρα στις Πανελλαδικές; Ας σκεφτούμε πόσο πιο σκληρή, απαιτητική και πιεστική θα γίνει η καθημερινότητα των μαθητών, με όλους αυτούς τους νόμους που φέρνετε.
Κύριοι της κυβέρνησης, ξέρουμε ότι η συγγραφή νομοσχεδίων κατά παραγγελία του ΣΕΒ και των κολεγιαρχών είναι κοπιαστική. Όμως, κάντε και ένα διάλειμμα, για να ακούσετε τι λένε οι ίδιοι οι φοιτητές. Ναι, όλοι αυτοί που τους πετάξετε 2 χρόνια τώρα εκτός πανεπιστημίων. Την ίδια ώρα, που οι σχολές παρέμεναν ορθάνοιχτες για τους εργολάβους. Ίδρυαν spin off, μοσχοπουλούσαν πανάκριβα μεταπτυχιακά, ξόδευαν εκατομμύρια για προσέλκυση αλλοδαπών φοιτητών με διαφημιστικές καμπάνιες επιπέδου «λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και ένα πτυχίο σε τιμές ευκαιρίας»! Αυτοί που τους δώσατε διορία 72 ωρών να ξενοικιάσουν τα σπίτια που έμεναν για να σπουδάσουν και τώρα τους καλείτε να παρακολουθήσουν δια ζώσης εργαστήρια μέσα στο κατακαλόκαιρο. Σάς έχουν πάρει στο ψιλό, κοροϊδεύουν την πολιτική και τα χάλια σας.
Αναρωτιούνται:

  • Με ποια αριθμητική, είναι ασφαλές το άνοιγμα των γηπέδων, της κρουαζιέρας, και όχι το άνοιγμα των αιθουσών διδασκαλίας των 30 φοιτητών με μάσκες και αποστάσεις;
  • Ποια ποιότητα σπουδών προωθείται μέσω της τηλεκπαίδευσης; Όταν ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός δεν έχει πιάσει πλακέτα, ένας τοπογράφος δεν έχει κάνει μετρήσεις γεωδαισίας, ένας γεωλόγος δεν έχει κάνει ασκήσεις υπαίθρου; Και έχετε το θράσος να μιλάτε για αριστεία!
  • Πόσο δίκαιο είναι για έναν νέο να παρατά τις σπουδές του, επειδή δεν υπάρχει εστία ή αναγκάζεται να δουλεύει 10ωρα; 150 δικαιούχοι εστίας στο ΕΚΠΑ περιμένουν 6 μήνες και ακόμα να πάρουν δωμάτιο! Χιλιάδες φοιτητές δουλεύουν και χάνουν ολόκληρες εξεταστικές με τον κίνδυνο να διαγραφούν!
  • Για ποια ψηφιοποίηση μιλά η κυβέρνηση, όταν οι αιτήσεις για το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα άνοιξαν φέτος με 1 μήνα καθυστέρηση; Ηλεκτρονικές διαδικασίες προβλέπονται μόνο για την παρεμπόδιση της συλλογικής διεκδίκησης και της δημοκρατικής συμμετοχής των φοιτητών, όπως στις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες για τα όργανα διοίκησης που προβλέπει άρθρο του νομοσχεδίου σας.
  • Για ποιο brain gain κομπάζετε, όταν οι μηνιαίες καθαρές αποδοχές των συμβασιούχων καθηγητών στα πανεπιστήμια δεν ξεπερνούν τα 480€; Και αντί για μόνιμους καθηγητές, τρέξατε να προσλάβετε 400 ειδικούς φρουρούς για την πανεπιστημιακή αστυνομία! Τζάμπα κόπος, γιατί ο νόμος Κεραμέως – Χρυσοχοϊδη θα μείνει έτσι κι αλλιώς στα χαρτιά, έχει καταδικαστεί ήδη στη συνείδηση των φοιτητών!

Για να μη σχολιάσουμε την αμίμητη ατάκα του πρωθυπουργού: «Τσίμπα την ευκαιρία και τσιμπήσου με ένα εμβόλιο», τάζοντας 150€ σε όποιον νέο εμβολιαστεί. Τι να πρωτοσχολιάσουμε: Τη γελοιότητα; Την υποτίμηση της νοημοσύνης της νεολαίας; Την ενίσχυση του ανορθολογισμού; Το πιο επικίνδυνο, όμως, είναι ότι ο εμβολιασμός καθίσταται αντικείμενο συναλλαγής, αντί να στηριχθεί ο γενικός δωρεάν και δημόσιος εμβολιασμός, με σοβαρή εμβολιαστική εκστρατεία, επιστημονική εξειδικευμένη ενημέρωση, προληπτικό ιατρικό έλεγχο και υγειονομική επιτήρηση των εμβολιασμένων.
Κι επιτέλους. Αυτό το υπουργείο, που καταθέτει τα νομοσχέδια με το τσουβάλι, γιατί δεν φέρνει μια τροπολογία:

  • Για την ένταξη της ΑΣΠΑΙΤΕ στον πανεπιστημιακό τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης;
  • Για τη ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΑΤΕΙ και των τμημάτων που ίδρυσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ; Χιλιάδες νέοι είναι στον αέρα με ευθύνη της κυβέρνησής σας, όπως και της προηγούμενης.

Γι’ αυτά δεν ακούμε τίποτα.
 
Κυρίες και κύριοι,
Σας το λέμε ξεκάθαρα. Το νομοσχέδιό σας είναι μνημείο σκοταδισμού. Δεν έχει καμία σχέση με το σύγχρονο, το ουσιαστικά αναβαθμισμένο σχολείο. Δεν δίνει απάντηση στην αγωνία του εκπαιδευτικού να κάνει καλύτερο το μάθημά του. Εσείς τον μετατρέπετε σε άβουλο υπάλληλο, που θα τρέμει μήπως πει κάτι παραπάνω ή κάτι διαφορετικό από αυτά που επιβάλλουν τα αντιδραστικά, αντιεπιστημονικά σας βιβλία και προγράμματα.
Το νομοσχέδιο δε δίνει απάντηση στο άγχος των γονιών να δουν τα παιδιά τους να προκόβουν. Εσείς τους αποκλείετε ακόμα περισσότερο από το να έχουν λόγο για τα ζητήματα του σχολείου, στο σχολικό συμβούλιο. Αλλά από την άλλη, τούς ζητάτε να βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Το νομοσχέδιο δεν δίνει απάντηση στην ανάγκη των μαθητών να δημιουργήσουν, να εκφραστούν, να ανοίξουν τα φτερά τους. Εσείς τους κόβετε τα φτερά και βάζετε ταμπέλες σε σχολεία, τάξεις και μαθητές, από την πιο τρυφερή ηλικία. Άλλωστε, αυτό θέλατε να κάνετε και με το κατάπτυστο άρθρο για την επιλογή μαθητών, που τελικά δεχτήκατε τέτοια κατακραυγή και το πήρατε πίσω.
Εσείς φοβάστε την πρόοδο, την καινοτομία αλλά και την πραγματική αριστεία των πολλών. Γιατί πραγματική αριστεία υπάρχει όταν είναι μόνο των πολλών και πραγματικά ξεχωριστών.
Για ποια σύγχρονη μόρφωση μιλάτε, όταν τα σχολικά βιβλία όλων των κυβερνήσεων, διδάσκουν στα παιδιά ότι υπάρχουν πάρα πολλές αλήθειες; Και μετά σας πείραξε ο ανορθολογισμός σε σχέση με τα εμβόλια, που η βάση του είναι ακριβώς αυτό: η άρνηση της αντικειμενικότητας της αλήθειας. Εσείς οι ίδιοι είστε οι φορείς αυτών των αντιεπιστημονικών αντιλήψεων. Μόνο και μόνο επειδή ο ανορθολογισμός σάς βολεύει να χειραγωγείτε τις μάζες. Κι ύστερα παριστάνετε τους έκπληκτους και τα ρίχνετε στους πολίτες. Αλλά, τέτοιοι είστε.
Εσείς και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, έχετε βάλει την αντιδραστική σφραγίδα σας σε μια αντίληψη που λέει ότι δεν χρειάζεται να πάρω γενική μόρφωση, γιατί δεν θα γίνω επιστήμονας. Ή, ότι δεν μου είναι απαραίτητα η Βιολογία, η Φυσική, η Χημεία, γιατί θα επιλέξω άλλη κατεύθυνση. Και μετά απορείτε που δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στην επιστήμη. Δικό σας δημιούργημα είναι. Για ποια ελευθερία μιλάτε υποκριτικά, όταν το σχολείο εξαρτάται από παράγοντες εκτός σχολείου για να λειτουργήσει;
Κυρίες και κύριοι της σημερινής κυβέρνησης, αλλά και όσων είχαν πριν κυβερνήσει αυτόν τον τόπο,
Αυτό που εκπροσωπείτε εσείς είναι το παλιό. Αυτό που εκπροσωπούν οι άνθρωποι, οι αγωνιστές που ακόμα μπορούν να σκέφτονται, να ονειρεύονται, να παλεύουν, πατώντας στην επιστήμη και στις πρωτοπόρες κοινωνικές ιδέες, είναι η απάντηση στις σύγχρονες απαιτήσεις και δυνατότητες της εποχής.
Σύγχρονο δεν είναι ένα σχολείο που διαχωρίζει τα παιδιά. Δεν υπερασπιζόμαστε το μοναδικό σχολικό σύγγραμα που λέει ψέματα, που διαστρεβλώνει, που δίνει συνταγές για κοκτέιλ – πάρτι, για να μάθουν δήθεν τα παιδιά τη μητρική τους γλώσσα.
Εμείς, πρώτοι απ’ όλους, θέλουμε πλούτο πηγών και ηλεκτρονικών μέσων, που όμως θα αναπτύσσουν την αγάπη στη γνώση, θα διδάσκουν ότι η αλήθεια είναι αντικειμενική και ότι μπορεί να την κατακτήσει ο άνθρωπος, για να ερμηνεύσει και να αλλάξει τον κόσμο.
Το σύγχρονο δεν είναι γενικά το «εναλλακτικό», έτσι όπως πλασάρεται. Το σύγχρονο είναι να γίνει πιο ουσιαστική η σχέση εκπαιδευτικού – μαθητή. Και αυτή η σχέση δεν μπορεί να αντικατασταθεί με την εξ αποστάσεως διδασκαλία και τις δήθεν σύγχρονες αντιπαιδαγωγικές θεωρίες σας, που θέλουν το μαθητή να παλεύει μόνος του με ένα εποπτικό υλικό στο σπίτι και το βάρος να πέφτει στον γονιό να γίνει δάσκαλος και να τον βοηθήσει να τα βγάλει πέρα.
Κυρίες και κύριοι,
Ο δρόμος που ακολουθείτε και εσείς και οι προηγούμενοι είναι αδιέξοδος. Και είναι αυτός που μας έφερε ως εδώ.
Γιατί λοιπόν ο λαός μας, να σας εμπιστευτεί; Και εσάς και τον ΣΥΡΙΖΑ; Από πού προκύπτει, ότι το να συνεχίσουμε στον δρόμο της εμπορευματοποίησης της παιδείας, θα μας λύσει τα προβλήματα;
Εδώ και χρόνια οι γονείς παλεύουν να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών τους, πληρώνοντας, ξανά και ξανά και για όλο και περισσότερες δραστηριότητες. Και η ψαλίδα δεν κλείνει. Συνεχώς μεγαλώνει. Από που προκύπτει, ότι το να συνεχίσουμε στον δρόμο της κατηγοριοποίησης των σχολείων και των μαθητών θα ανεβάσει το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών μας, των μαθητών μας;
Εδώ και χρόνια, σιγά – σιγά, οι κοινωνικοί φραγμοί στην μόρφωση εντείνονται. Από πού προκύπτει, ότι το να συνεχίσουμε στον μονόπλευρο δρόμο του σχολείου των δεξιοτήτων, θα κάνει τους μαθητές να αποκτήσουν κριτική σκέψη;
Εδώ και χρόνια, τα σχολικά βιβλία έχουν γραφτεί με αυτόν ακριβώς τον προσανατολισμό και η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή. Και αυτό το αναγνωρίζουν όλοι.
Κυρίες και κύριοι της ΝΔ,
Δεν θα σας κάνουμε το χατίρι να υλοποιήσουμε την πρότασή σας, για να γίνει η εκπαίδευση «πεδίο συγκλίσεων». Εμείς θα περπατήσουμε μαζί με εκείνη τη μητέρα που γράφει απευθυνόμενη στον πρωθυπουργό:
«Θέλω να σας πω λοιπόν, τι θέλω εγώ για το σχολείο των παιδιών μου. Και πιο πολύ με στεναχωρεί ότι κάποια από αυτά που θέλω, τα βλέπω να γίνονται, αλλά όχι για όλους. Θέλω να μπορούν να δημιουργήσουν, να αθλούνται. Αλλά, πού εργαστήρια, πού υποδομές. Λίγο πιο έντονα να αθληθούν, πέφτουν το ένα πάνω στο άλλο… Θέλω βιβλία σύγχρονα, που να μαθαίνουν στα παιδιά ότι μπορούν να γνωρίσουν τον κόσμο. Άλλωστε, με αυτή την πεποίθηση δεν προχώρησε μπροστά η ανθρωπότητα; Θέλω βιβλία που θα ανοίγουν το μυαλό και θα αγγίζουν την ψυχή των παιδιών. Δεν νομίζω ότι μπορεί να γίνει αυτό με συνταγές και προσκλήσεις σε πάρτι. Θέλω λοιπόν, ίσως πιο πολύ κι από εσάς, αναβαθμισμένο δημόσιο σχολείο. Ίσως γιατί τα παιδιά μου, πάνε σε τέτοιο. Νομίζω ότι ξέρετε ότι όλα τα παιδιά είναι διαφορετικά. Ο καθένας το βλέπει αυτό και μέσα στο σπίτι του. Τι σημαίνει αυτό; Μήπως ότι πρέπει να τους δώσουμε πλούτο παραστάσεων αντί να κόβουμε τα φτερά τους; Όχι για να γίνουν ίδια – ούτε γίνεται, ούτε το θέλουμε. Αλλά να γίνει κάθε παιδί μια ξεχωριστή και όσο το δυνατό ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Εμένα αυτό μου φαίνεται σύγχρονο. Αλλά και δίκαιο. Δεν ξέρω τι εννοείτε εσείς με τη λέξη πρόοδο αλλά εγώ πιστεύω ότι αν η κοινωνία προοδεύει, θα έπρεπε να είναι και λιγότερο άδικη. Να δίνει πιο πολλά σε όλους. Λέω, λοιπόν, να πάω με τα συμφέροντα και τις ανάγκες των πολλών. Γιατί είναι και δικές μου ανάγκες».
Με αυτά τα λόγια η Ελληνίδα μάνα τελειώνει την επιστολή της. Και με αυτά τα λόγια που συνυπογράφω τελειώνω κι εγώ την ομιλία μου.
Σας έδωσα –πιστεύω- να καταλάβατε, γιατί από το ΚΚΕ θα εισπράξετε ένα μεγάλο και ηχηρό ΟΧΙ σήμερα. Και αύριο θα σας βοηθήσουμε να το πετάξουμε όλοι μαζί στον σκουπιδοτενεκέ, εκεί όπου πραγματικά ανήκει.